Het Grote "Rara, waar was ik?"-topic, deel 4

Onder de toren zijn 2 machinekamers, met elk dit uitzicht:

full
 
Hmm inderdaad: Google Maps
Niet verwacht dat dit in België zou zijn. Toren is 150 meter... best wel erg hoog voor Europese begrippen.

Maar de eer gaat naar EgbertO
 
Laatst bewerkt:
Ik kon hem niet vinden. Snap in dit geval ook niet vanwaar die hoge toren? Heeft die ook een functioneel nut in dit geheel of is het alleen "sier".

Kon daarom ook niet de functie van het bouwwerk verzinnen. Zendmast was het niet want de antennes zijn veel later toegevoegd. Zag wel wat kabels of iets dergelijks lopen maar een mijnlift leek mij ook sterk.


Was zelf op zoek in het oostblok omdat ik hem er oosteuropees uit vond zien.

Maar goed gevonden :t
 
Laatst bewerkt:
Ik kon hem niet vinden. Snap in dit geval ook niet vanwaar die hoge toren? Heeft die ook een functioneel nut in dit geheel of is het alleen "sier".


Was zelf op zoek in het oostblok omdat ik hem er oosteuropees uit vond zien.

Maar goed gevonden :t


Als civiiel technicus was ik er al eens geweest, dus zonder SV oid wist ik het al
 
Aan Egbert de eer *O*

Er is een soort rondleiding (in het Nederlands) met een koptelefoon op. Het gaat over de binnenvaart in Belgie met alle (on)gemakken van aan boord zijn.

Mijn vrouw komt uit een schippersfamilie dus veel was bekend.
 
Volgens mij kom je nu wel erg op een hellend vlak met deze foto

EgbertO
Ik wist dat het een hint moest zijn, zat alleen nav de opmerking SV in Duitsland meer richting Oosterburen te zoeken.

Ronquières en Strépy-Thieu staan nog op de te-bezoeken lijst. Al jaren :$
 
Aan Egbert de eer *O*

Er is een soort rondleiding (in het Nederlands) met een koptelefoon op. Het gaat over de binnenvaart in Belgie met alle (on)gemakken van aan boord zijn.

Mijn vrouw komt uit een schippersfamilie dus veel was bekend.


Toen ik er indertijd kwam was het mij meer om de technische achtergronden te zien. Dus liep ik wat snel door de rest van de tentoonstelling> Daarop werd mij steeds gezegd dat ik te snel ging.
Wie zet even een nieuwe foto?
Laat ik graag aan een ander over.
 
Laatst bewerkt:
Ik wist dat het een hint moest zijn, zat alleen nav de opmerking SV in Duitsland meer richting Oosterburen te zoeken.

Ronquières en Strépy-Thieu staan nog op de te-bezoeken lijst. Al jaren :$

Voordat het kanaal Canal du Centre werd verbreed ging al het scheepvaartverkeer door Strepy. En in Strepy vind je nog de oude scheepsliften. Het hoogteverschil van de nieuwe lift is 73 m en dat werd vroeger in meerdere stappen met kleinere scheepsliften gedaan. Ook ligt er vlakbij Strepy ligt een aquaduct in het Canal du Centre.
 
Toen ik er indertijd kwam was het mij meer om de technische achtergronden te zien. Dus liep ik wat snel door de rest van de tentoonstelling> Daarop werd mij steeds gezegd dat ik te snel ging.
Wie zet even een nieuwe foto?
Laat ik graag aan een ander over.

Oke, deze dan.


full
 
Inderdaad, als je er bekent bent. :t

Voor wie het interesseert, een jaar of 6 - 7 geleden is dat stuk afgesloten omdat er een stuk berg naar beneden kwam die de helft van de weg mee nam. Nu is de tunnel twee richtingen. Ze gaan de weg toch weer begaanbaar maken vertelde de hotel eigenaar. Is een van de Franse "balcony roads". Ik heb de motor toen even geparkeerd en dat stukje te voet gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan