Yamaha MT-10

Ik heb de proefrit eerst op de Mt10 gemaakt en gelijk erna op de mt09.

De Mt10 ligt idd stabieler in de bocht op hoge snelheden.
Hij stuurt inderdaad iets zwaarder dan de 09 maar nog steeds vind ik het niet te zwaar te noemen. De wielbasis van de mt10 is korter dan de mt09 wat hem weer wat speelser maakt. Dus niet zo zeer zwaarder in mijn ogen maar wel anders.

De mt09 leek wel erg saai toen ik overstapte vanaf de mt10. Maar dat zegt meer over de mt10. Want de mt09 is niet saai te noemen over het algemeen.

De mt10 wheelies zijn top. Goed beheersbaar en in de derde versnelling op het gas ook nog makkelijk te doen. Ik rijdt trouwens 99% gewoon in de STD modus.
Maar je kan er gewoon normaal woon-werk zonder gekkigheden mee rijden. Wheelies komen alleen voor als je in the mood bent ;)


Benzine verbruik is echt heftig als je relaxed wil touren. Rond de 60/80kmu rijdt je echt 1 op 10.
Snelweg met 120kmu rijdt je tussen de 1:18 / 1:22.
Ik doe voornamelijk woon werk verkeer en zie na 150km het lampje al aan gaan.

Ondanks meer power en iets zwaarder is hij wel heel makkelijk te rijden. Het is geen ongeleid projectiel als je het niet wil ;)
Maar hij kan t wel zijn :p


Zo te lezen hoef je gelukkig niet teveel op het speelse in te leveren *O* van 3 cilinders naar 4 plus het gewicht maakte ik mij daar toch een beetje zorgen over.... maar wil ondertussen ook wel wat meer stabiliteit :]
Het lijkt er op dat ik mij best ga vinden in de MT-10:) snel proefrijden.

Dank je wel voor je input!
 
Zo te lezen hoef je gelukkig niet teveel op het speelse in te leveren *O*

Oh geenszins! Zit daar maar niet over in. Kort samengevat, wat mij zo tegenvalt is dat het alleen maar speels is, en voor de rest eigenlijk niks. Daar waar je met de 09 eigenlijk alle kanten op kan. Ik ben zelf daarom zeer benieuwd naar de MT-09 SP.
 
Ome Dave. Heb je de MT 10 nog steeds in je bezit ? Wordt het de MT 09 SP ? Of blijf je bij de MT 10 ?
 
Afgezien van de argumenten die al genoemd zijn, vind ik vooral de zithouding van de MT10 veel beter. Iets meer voorover en de voeten iets hoger vind ik prettiger. MT-09 vond ik teveel zitten als een all-road.
 
Ome Dave. Heb je de MT 10 nog steeds in je bezit ? Wordt het de MT 09 SP ? Of blijf je bij de MT 10 ?
Vooralsnog in mijn bezit. Ik wacht met smacht op de vrachtwagen die een MT 09 SP komt leveren. Ongeacht of die bevalt gaat mijn MT-10 hoogstwaarschijnlijk wel de deur uit.
 
Vooralsnog in mijn bezit. Ik wacht met smacht op de vrachtwagen die een MT 09 SP komt leveren. Ongeacht of die bevalt gaat mijn MT-10 hoogstwaarschijnlijk wel de deur uit.

Wat is de voornaamste reden dat je hem toch wel snel weg doet? en als het niet de sp wordt al iets anders op het oog..?
 
Wat is de voornaamste reden dat je hem toch wel snel weg doet? en als het niet de sp wordt al iets anders op het oog..?

Laat ik heel duidelijk wezen, niks is echt de schuld van de MT-10. Ik zou nooit beweren dat het een slechte motor is, maar eigenlijk is het simpelweg geen motor voor mij gebleken. Ik zet mijn motor vrijwel altijd voor praktische doeleinden in. Navigeren van en naar filmlocaties en opdrachtgevers, 90% van de gevallen in een stedelijke omgeving.

Ik denk dat ik nu eigenlijk wel voldoende heb aangegeven om duidelijk te maken dat de MT-10 dus geen goede keuze was voor mij. De MT-10 heeft een paar nadelen die opzich geen probleem hoeven te zijn, maar gezien hoe ik de MT-10 gebruik voor mij juist wel een probleem zijn.

Had ik dat van tevoren kunnen weten? Ja, absoluut. Maar liefde maakt blind. Alhoewel ik daar al vaker mee de mist in ben gegaan in mijn leven schijn ik dat trucje nog steeds niet te hebben geleerd.

Als de MT-10 gewoon net even een tikkeltje meer all-round had geweest (zoals de MT-09) dan had het allemaal niet zo gek veel uitgemaakt, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Wat nu? Ik heb nog niet echt werkelijk een idee. Misschien rijd ik nog wel een jaar door, ik ben immers wel gek op dat ding. Allicht dat de MT09SP het gat kan vullen waar ik hoopte dat de MT-10 dat kon. Nu weer één jaar wijzer te zijn kom je er dan ook achter dat voor mijn 'rijdersprofiel' een motorscooter misschien zelfs nog de meest ideale keuze is. Iets van een Xmax 400 of iets dergelijks. Tegelijkertijd ben ik ook smoorverliefd op die Husqvarna 401 Vitpilen.

Nougoed, ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.
 
Laat ik heel duidelijk wezen, niks is echt de schuld van de MT-10. Ik zou nooit beweren dat het een slechte motor is, maar eigenlijk is het simpelweg geen motor voor mij gebleken. Ik zet mijn motor vrijwel altijd voor praktische doeleinden in. Navigeren van en naar filmlocaties en opdrachtgevers, 90% van de gevallen in een stedelijke omgeving.

Ik denk dat ik nu eigenlijk wel voldoende heb aangegeven om duidelijk te maken dat de MT-10 dus geen goede keuze was voor mij. De MT-10 heeft een paar nadelen die opzich geen probleem hoeven te zijn, maar gezien hoe ik de MT-10 gebruik voor mij juist wel een probleem zijn.

Had ik dat van tevoren kunnen weten? Ja, absoluut. Maar liefde maakt blind. Alhoewel ik daar al vaker mee de mist in ben gegaan in mijn leven schijn ik dat trucje nog steeds niet te hebben geleerd.

Als de MT-10 gewoon net even een tikkeltje meer all-round had geweest (zoals de MT-09) dan had het allemaal niet zo gek veel uitgemaakt, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Wat nu? Ik heb nog niet echt werkelijk een idee. Misschien rijd ik nog wel een jaar door, ik ben immers wel gek op dat ding. Allicht dat de MT09SP het gat kan vullen waar ik hoopte dat de MT-10 dat kon. Nu weer één jaar wijzer te zijn kom je er dan ook achter dat voor mijn 'rijdersprofiel' een motorscooter misschien zelfs nog de meest ideale keuze is. Iets van een Xmax 400 of iets dergelijks. Tegelijkertijd ben ik ook smoorverliefd op die Husqvarna 401 Vitpilen.

Nougoed, ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.
Ik lees ook dat een andere motor wellicht fijner is, lichter, handelbaarder, je pakt hem sneller.
Naast de 1.000 heb ik een 250 cc motorfiets erbij en ben er helemaal gek mee. :9

Alleen heeft een motorscooter in verband met je werk wat meer opslagruimte. :Y
 
Dat kan ik mij voorstellen. Goed voor mekaar. En je pakt 'm natuurlijk net zo makkelijk als je fiets in dat geval. Lekker lijkt me dat.

Ja exact. Ik heb toen destijds voor een shoot zo een nieuwe Xmax 300 mee gekregen. 2 camera's (in tas) en een statief kon ik kwijt onder mijn zadel. En dan had ik nog zat plek over. Fantastisch.

Oké, het rijdt als een dweil, maargoed, in de drukke steden is er toch geen plek voor strakke lijnen. Ach, will see.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik heel duidelijk wezen, niks is echt de schuld van de MT-10. Ik zou nooit beweren dat het een slechte motor is, maar eigenlijk is het simpelweg geen motor voor mij gebleken. Ik zet mijn motor vrijwel altijd voor praktische doeleinden in. Navigeren van en naar filmlocaties en opdrachtgevers, 90% van de gevallen in een stedelijke omgeving.

Ik denk dat ik nu eigenlijk wel voldoende heb aangegeven om duidelijk te maken dat de MT-10 dus geen goede keuze was voor mij. De MT-10 heeft een paar nadelen die opzich geen probleem hoeven te zijn, maar gezien hoe ik de MT-10 gebruik voor mij juist wel een probleem zijn.

Had ik dat van tevoren kunnen weten? Ja, absoluut. Maar liefde maakt blind. Alhoewel ik daar al vaker mee de mist in ben gegaan in mijn leven schijn ik dat trucje nog steeds niet te hebben geleerd.

Als de MT-10 gewoon net even een tikkeltje meer all-round had geweest (zoals de MT-09) dan had het allemaal niet zo gek veel uitgemaakt, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Wat nu? Ik heb nog niet echt werkelijk een idee. Misschien rijd ik nog wel een jaar door, ik ben immers wel gek op dat ding. Allicht dat de MT09SP het gat kan vullen waar ik hoopte dat de MT-10 dat kon. Nu weer één jaar wijzer te zijn kom je er dan ook achter dat voor mijn 'rijdersprofiel' een motorscooter misschien zelfs nog de meest ideale keuze is. Iets van een Xmax 400 of iets dergelijks. Tegelijkertijd ben ik ook smoorverliefd op die Husqvarna 401 Vitpilen.

Nougoed, ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

Haha dat liefde maakt blind komt bekend voor ;) niks voor niks ben ik na een jaar aan het rondkijken.... niet dat de 09 er uit moet maar goed;)
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg! Ik ga een uitgebreide proefrit rijden :] en proberen om een rustige beslissing te nemen _O-
 
Hallo, had mijn twijfels met kiezen tussen een mt09 en 10 toch voor de 10 gegaan. De akra van yamaha voor mt10 is deze legaal in het buitenland. Want ik zie er geen pijpje in zitten die je erin kan zetten.
 
Hallo, had mijn twijfels met kiezen tussen een mt09 en 10 toch voor de 10 gegaan. De akra van yamaha voor mt10 is deze legaal in het buitenland. Want ik zie er geen pijpje in zitten die je erin kan zetten.
Er staat bij dat hij goedgekeurd is voor op de openbare weg,dus ook in Europa.
Want voor de NLwet moet er een E keurmerk in staan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, had mijn twijfels met kiezen tussen een mt09 en 10 toch voor de 10 gegaan. De akra van yamaha voor mt10 is deze legaal in het buitenland. Want ik zie er geen pijpje in zitten die je erin kan zetten.
Komt omdat er geen pijpje in zit die je er uit kan zetten. De Akrapovic slip-on demper is E gekeurd(legaal in buitenland).
 
wat betreft demping etc. doet de uitlaat niet veel.
de Akra maakt het geluid wat lager (wel mooier) maar verder niets.

de werkelijke demping zit in de cat, als je die er uit haalt hoor je het wel, heb ik gehoord :Y

de pk's gaan ook omhoog als je die eruit haalt heb ik gezien 8-)

de volgende vraag wordt wel grappig, als je wordt aangehouden, heb je nog steeds een pijp met e-keur toch?? O-)
 
Gisteren het weer getrotseerd om mijn mt10 op te gaan halen. Zou normaal nooit rijden in het pekelweer, maar ja hij komt niet vanzelf thuis. Was aan het twijfelen tussen de mt09 en mt10. Toch de mt10 geworden in het zwart. :-)
 
Straks even de (zwarte) wielen monteren onder de grijze MT

Zal foto's maken en indien tijd even posten.....
 
Nou, Zaterdagochtend, uitgeslapen en zowaar tijd voor een foto.


eerst maar even de wielen eraf, staat wel een beetje triest zo...... -O-
full



Nog een keer het geel (voor de laatste keer, slik...)
full



Vers uit de oven (ruikt bijna net zo lekker als bij de bakker..>)
full



Met een nieuw rubbertje erom (meteen maar de S21, die glimt nog zo lekker)
full



Ziet er weer beter uit :Y
full



En de achterkant, de stepjes gaan ook nog naar de spuiter denk ik, vanmiddag eerst naar de wrapper om de tankdelen en de rest in kleur te bespreken.
full




De rest volgt!
 
Is nu al bruut! Ben benieuwd naar het eind resultaat!

Ik heb de korte kentekenplaat houder eindelijk in huis. Dus die zit er nu op.

Al het remschakel en duostepjes spul wordt zwart gecoat.

De velgen worden wit. Heb nu eindelijk ook een voorbok. Dus nu kunnen we nog snel alles doen voor de pekel weg is. En hier en daar nog wat witte kuipdelen erop.

En voor de uitlaat twijfel ik nog heel erg tussen de remus in t zwart of de belly exhaust van Austin racing... maar eerst de rest doen XD
 
Ok Born2bWild, witte velgen, ben benieuwd! (vond de vettigheid op geel al ellende, daarom wel erg blij met zwart) ;)

vanmiddag bij de wrapper geweest en die was niet bang van mijn ideeën, over twee weken kan hij erheen, pakweg 3 dagen werk, ben benieuwd!

Dan kunnen de nieuwe handvatten er ook weer op (en dan hopen dat de spiegels op tijd zijn!)
 
Nou, Zaterdagochtend, uitgeslapen en zowaar tijd voor een foto.


eerst maar even de wielen eraf, staat wel een beetje triest zo...... -O-
[afbeelding]


Nog een keer het geel (voor de laatste keer, slik...)
[afbeelding]


Vers uit de oven (ruikt bijna net zo lekker als bij de bakker..>)
[afbeelding]


Met een nieuw rubbertje erom (meteen maar de S21, die glimt nog zo lekker)
[afbeelding]


Ziet er weer beter uit :Y
[afbeelding]


En de achterkant, de stepjes gaan ook nog naar de spuiter denk ik, vanmiddag eerst naar de wrapper om de tankdelen en de rest in kleur te bespreken.
[afbeelding]



De rest volgt!

Hij ziet er zo al heel vet uit!
Ben benieuwd hoe die er binnenkort uit komt te zien.
 
Nou, Zaterdagochtend, uitgeslapen en zowaar tijd voor een foto.


eerst maar even de wielen eraf, staat wel een beetje triest zo...... -O-
[afbeelding]


Nog een keer het geel (voor de laatste keer, slik...)
[afbeelding]


Vers uit de oven (ruikt bijna net zo lekker als bij de bakker..>)
[afbeelding]


Met een nieuw rubbertje erom (meteen maar de S21, die glimt nog zo lekker)
[afbeelding]


Ziet er weer beter uit :Y
[afbeelding]


En de achterkant, de stepjes gaan ook nog naar de spuiter denk ik, vanmiddag eerst naar de wrapper om de tankdelen en de rest in kleur te bespreken.
[afbeelding]



De rest volgt!

Een MT10 én een Corsaro *O* :] *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan