Honda CBX750F

Vandaar :)
Jij bent een medebezitter, Heb jij een F of een F2?
full
 
Dat ze nu redelijk zeldzaam worden heeft waarschijnlijk te maken met de aanschafprijs in de jaren 80, ik heb wel eens begrepen dat ze ten behoorlijk aan de prijs waren. Daardoor zijn er wss wat minder van verkocht.

Mijn ervaring is dat het een heerlijke motor is om te rijden al merk je wel dat hij wat "ouder" wordt (maar ja dat is met mijzelf ook zo :P)

Leuk trouwens dat het jou ook opvalt dat het een lekker sturende motor is
 
Tijdje terug bezig geweest met de aanschaf van een CBX, ik las mij een beetje teveel ellende over de dynamoketting dus ik heb er toch maar vanaf gezien.
In dit draadje komt het ook een paar keer terug:
cbx750 cafeeeeeetje
 
Dat klopt helemaal Gerard, Velen denken dat het de distributieketting is maar het is nagenoeg altijd de dynamoketting. Die ketting is een miskleun van honda, maar ja.... Die is wel vervangbaar, als je het zelf doet en handig bent en tijd hebt :)
 
Ik heb zo'n ding nieuw gekocht in de jaren tachtig, en 2 jaar geleden eentje bij BVA gekocht. Het was de bedoeling deze als leenmotor te gaan gebruiken (net als jij dus Ruud), maar dat is er nooit van gekomen.
Ik heb hem doorverkocht aan Johan Spaan van Fourdeel, en die heeft hem helemaal opgeknapt.
Dus mogelijk kan je Johan even benaderen?
 
Japanse import was destijds ook begrensd op 180 km/h. Het rode lampje gaat aan bij 80.

Ik heb een aantal 700/750 Nighthawk S fietsjes gehad waar in de basis het zelfde blok in zit, behalve dat ze een cardan hebben en achteruit draaien. Blokjes zijn sterk op de dynamo/startmotorketting na en de hydraulische klepstoters.
Het CBX blok is later nog (vrijwel ongewijzigd) in de Sevenfifty gebruikt.
 
~
\
Vandaar :)
Jij bent een medebezitter, Heb jij een F of een F2? [afbeelding][/qu



een Rode F
import uit Japan, zit een rode lamp in het dashboard als je te hard gaat rijden, moet de eerste rit nog even gaan doen.[/quot

Die zijn ook heerlijk om mee te sturen en zien er vind ik nog best gaaf uit ook. Ik heb zo een japanse import ooit gekocht als donorfiets, zag er niet uit door overspuiten van het bodywork maar verder was het een prima fiets. Die rode lamp is makkelijk uitschakelbaar door ff een draadje los te halen in je dashbord (er zit een klein printplaatje bij de snelheidsmeter als ik het goed heb)
 
Terug
Bovenaan Onderaan