Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo werd ook wel eens geconcludeerd (door medische wetenschappers!) dat rokers minder risico liepen om dementie te krijgen. Later bleek natuurlijk dat rokers minder oud worden, dus vaak niet oud genoeg om dementie te ontwikkelen...
De conclusie klopt dan toch nog steeds?
 
De conclusie klopt dan toch nog steeds?
:^

Schoolvoorbeeld van het verschil tussen correlatie en causatie en de uitdrukking "there are lies, damned lies, and statistics".

Maar goed, er zijn ook nog steeds hele volksstammen die niets geloven van de schadelijkheid van roken omdat ze een voorbeeld kennen van een roker die 96 is geworden (en die het gemiddelde dus nog omhoog trekt), of van de opwarming van de aarde omdat het nog steeds koud wordt in de winter, of van de evolutieleer omdat er nog steeds apen rondlopen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor die ik nu ongeveer 5 weken heb is door de wind omgewaaid. Ik had niet voor mogelijk gehouden dat dit zou gebeuren. Er zat een regenhoes omheen die als windvanger gefungeerd heeft. Ik had niet gezien dat het zou gaan stormen anders had ik de hoes er wel vanaf gehaald.

Hij stond op zijn zij standaard(naar links dus) in de tuin. Door de wind is hij over zijn zwaartepunt heen(naar rechts) gewaaid en tegen ons tuinhek tot stilstand gekomen. Met de grootste mazzel is hij niet helemaal omgevallen maar leunde hij nog tegen de paal die het hek vast hield. En ja letterlijk vasthield, door mijn motor is het complete hek losgekomen. Alleen mijn spiegel is beschadigd.
 
Mijn motor die ik nu ongeveer 5 weken heb is door de wind omgewaaid. Ik had niet voor mogelijk gehouden dat dit zou gebeuren. Er zat een regenhoes omheen die als windvanger gefungeerd heeft. Ik had niet gezien dat het zou gaan stormen anders had ik de hoes er wel vanaf gehaald.

Hij stond op zijn zij standaard(naar links dus) in de tuin. Door de wind is hij over zijn zwaartepunt heen(naar rechts) gewaaid en tegen ons tuinhek tot stilstand gekomen. Met de grootste mazzel is hij niet helemaal omgevallen maar leunde hij nog tegen de paal die het hek vast hield. En ja letterlijk vasthield, door mijn motor is het complete hek losgekomen. Alleen mijn spiegel is beschadigd.

Wat een pech//mazzel. Is het een erg lichte motor?
 
Laatst bewerkt:
Twee jaar geleden is mijn Diversion 900 ook omgewaaid. Hij stond op de middenbok maar wel met een hoes er overheen .... die had ik er achteraf gezien beter af kunnen halen.
 
Vanmorgen bij het eerste stoplicht dat ik tegen kwam tussen de auto's gaan staan. Wil ik wegtrekken... *plonk* motor uit. Oeps. :P

De wind was vanmorgen nog best aanwezig maar nog steeds niet zo spannend. Gisteravond onderweg naar huis (rond 17.00 uit Amersfoort vertrokken en rond 18.00 thuis in Heemskerk) was de wind wel een stuk pittiger dan 's morgens. Ik denk dat ik deze wind voordat ik bij de vriendelijke mensen van de de paarse veren in Alphen minder leuk had gevonden maar nu was 't prima te doen (goede schokbrekers, ik kan ze iedereen aanraden). Ik was alleen even zo dom geweest om naar huis te rijden zoals Google maps dat mij altijd adviseert... en da's een stukje door de polder. Dat was niet grappig. Grootste moeite om m'n fiets op dat kleine polderweggetje recht te houden en heel blij toen ik de grote rotonde van Heemskerk op kon rijden.
 
Vond de wind de afgelopen 2 dagen best wel spannend.
Mijn Yamaha Xmax250LS motorscooter had af en toe wel een oeps momentje als er weer een forse windvlaag passeerde.
De snelwegritjes waren toch iets meer intensiever dan ik had gedacht.
Met name op de open stukken en dan een vrachtwagen inhalend.
Blijft altijd even extra opletten.
Maar.......de kleine rakker deed het weer fantastisch.
Heerlijk dat motorrijden.
Ik kijk reikhalzend uit naar de lente, want dan kan mijn zomerfiets ook weer van stal.
Dan weer kunnen kiezen tussen de motorscooter of dikke toerfiets is net effe wat fijner dan alleen maar moeten rondrijden op de pekelfiets.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond idd meer wind dan verkeer, maar een enkele vrachtwagen om in te halen. Iedereen ver weg aan het skiën? Dat wil ik zo veel mogelijk aanmoedigen!

Vanmorgen was de wind aardig afgezwakt *O*
 
Gewoon rijden. Van de zomer ook een schroef in mijn band gevonden, noodreparatie uitgevoerd en de hele band opgereden. zeker 8000 km nog mee gereden :]
:^

Ja, er bestaan eeeeeeeeeiiiiiindeloze discussies en meningsverschillen over.

Mijn vorige achter band, Bridgestone Battlax T30, schroef erin ergens rond de 23.000km, veter erin, en daarna is de band vervangen op bijna 40.000km :t

Ronde punten, op- en afritten enz gaan gewoon als anders, soms vergat ik het zelfs dat ie erin zat.

Toen ik nog automechanica volgde eens een weekje stage gedaan in een banden center.

Daar werd mij geleerd:
Je adviseert een nieuwe band.
Tweede advies, herstelling van binnen uit.
Derde advies, veter e4in en zo gauw je kan kom je terug voor een nieuwe band.
De meesten kozen advies 2.
Van degenen die advies 3 kozen kwamen de meesten pasterug toen de band(en) vervangen moesten worden wegens slijtage en waren ze vergeten dat er een veter in zat.
Degenen die een nieuwe band lieten zetten had de baas het liefst.
De uitleg die ik kreeg daarover:
Die herstellen we van binnen uit, krijgt net als alle andere versleten maar nog stevig zijnde een nieuw loopvlak, en komen terecht in rekken met goedkopere banden.

Geloof het of niet, het is zo.

Edit: een veter of een pluutje werken alleen bij een gaatje veroorzaakt door een schroef of nagel. Bij een scheur of een snee (of een te groot gat), werkt dat natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was ook niet echt onder de indruk eerlijk gezegd. Hele route tussen de Zaanstreek en Den Haag was eigenlijk weinig aan de hand, waaide wel stevig, maar zeker niet extreem. Op de A9 en de A5, waar het toch behoorlijk "open" is was er niks aan het handje, ik heb ze veel erger meegemaakt. Ook met de regen viel het gelukkig mee. Vanmiddag terug was er al helemaal weinig aan, was ook gewoon droog over.
Ach, de Zeeburgertunnel was anders gisteren het grootste deel van de dag dicht doordat een vrachtwagen na het dak geraakt te hebben zijn container was verloren.
Blijkt dat precies bij de ingang van de tunnel het deksel openwaaide en de hele luifel naar beneden trok, waarop de container van de wagen afschoof.

Een klant van mij reed er ongeveer 200 meter achter en zag het gebeuren.....
 
Wie gooit toch al die schroeven op de weg ...? :?


De bandenmaffia.
Super Blackbird heeft al eens bekend daar bij te horen. :+


Ik heb inderdaad al een een erg boze klant over de vloer gekregen.
Hij had net nieuwe banden bij mij laten monteren, en 3 uur later was zijn achterband afgeschreven door een gigantische schroef erdoorheen.
Als geintje gaf ik hem na vervanging van de band de desbetreffende schroef, en vroeg hem deze bij vertrek weer even bij de poort neer te leggen voor de volgende.
Hij kon er (op dat moment) niet om lachen en was boos.....

De volgende dag belde hij om zijn excuses aan te bieden. :+
 
Ik heb inderdaad al een een erg boze klant over de vloer gekregen.
Hij had net nieuwe banden bij mij laten monteren, en 3 uur later was zijn achterband afgeschreven door een gigantische schroef erdoorheen.
Als geintje gaf ik hem na vervanging van de band de desbetreffende schroef, en vroeg hem deze bij vertrek weer even bij de poort neer te leggen voor de volgende.
Hij kon er (op dat moment) niet om lachen en was boos.....

De volgende dag belde hij om zijn excuses aan te bieden. :+
Dat had jij dan ook wel mogen doen ... Het is geen lolletje om elke drie weken € 160,- naar de bandenmaffia te moeten brengen. De modale werknemer moet daar meer dan een dag voor werken!
 
Dat had jij dan ook wel mogen doen ... Het is geen lolletje om elke drie weken € 160,- naar de bandenmaffia te moeten brengen. De modale werknemer moet daar meer dan een dag voor werken!
De modale ZZP-er nog langer..... :+

En natuurlijk heb ik hem uitgelegd dat het een geintje was. Ik had hem al korting gegeven (hoef er niet 2 keer aan te verdienen), maar dat het een geintje was, dat was bij hem op dat moment nog niet doorgedrongen.
Ik heb geen excuses aangeboden. Ik kan er niets aan doen dan iemand geen gevoel voor humor heeft (al dan niet tijdelijk)....... :+
 
De modale ZZP-er nog langer..... :+

En natuurlijk heb ik hem uitgelegd dat het een geintje was. Ik had hem al korting gegeven (hoef er niet 2 keer aan te verdienen), maar dat het een geintje was, dat was bij hem op dat moment nog niet doorgedrongen.
Ik heb geen excuses aangeboden. Ik kan er niets aan doen dan iemand geen gevoel voor humor heeft (al dan niet tijdelijk)....... :+
Uit een oogpunt van klantenbinding lijkt het me toch verstandig om even te kijken hoe bij de klant de vlag erbij hangt alvorens je geintje te maken, niet?
 
Iedereen ver weg aan het skiën? Dat wil ik zo veel mogelijk aanmoedigen!

:^


Ik heb inderdaad al een een erg boze klant over de vloer gekregen.
Hij had net nieuwe banden bij mij laten monteren, en 3 uur later was zijn achterband afgeschreven door een gigantische schroef erdoorheen.
Als geintje gaf ik hem na vervanging van de band de desbetreffende schroef, en vroeg hem deze bij vertrek weer even bij de poort neer te leggen voor de volgende.
Hij kon er (op dat moment) niet om lachen en was boos.....

De volgende dag belde hij om zijn excuses aan te bieden. :+
_O-

OK, misschien zou ik er iets minder om lachen als 't mijn band was... :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan