De XS'en van Haga-San

Als je kan mag je mij naam en adres van de chromeerder en de prijs doorgeven. Ben zelf op zoek hiernaar. Ook een goed voorspatbord (roest geen probleem maar wel qua vorm in orde) zoek ik nog.
Overigens een mooi project die uitgeboorde XS 850.
Ik had al geschreven dat ik het bij Latour in Nijmegen had gelegd. Qua prijs durf ik niet echt te zeggen want het hangt natuurlijk af van wat je brengt en in welke staat dat is.
Maar ik heb een deel al terug en dat is erg mooi geworden. Qua prijs vermoed ik dat het bij de bovenste helft zit van de Belgische bedrijven die jij hebt bezocht. Denk dat je ook al snel 1000 kwijt zou zijn. Maar wel in 4-6 weken klaar.
 
Hier een foto van het chroomwerk wat ik terug heb gekregen.

een klein slordigheidje is wel dat de koplamprand aan de binnenkant nog roestig is. Buitenkant is wel perfect, maar binenkant moet ik wel nog wat aan doen.
De spatborden waren nog niet klaar, komen later. Deze moesten eerst verkoperd worden omdat er aan gesoldeerd is (putjes opgevuld).

full


Dat oranje is tape op de wiel-as, die niet mee verchroomd mocht worden..
 
Laatst bewerkt:
En ook de "Auspuffanlage aus Edelstahl" uit Duitsland is gereed en afgehaald!! :9~ :9~

Dit is dus een RVS replica van de originele 3 in 2 van Yamaha.

full
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik bezig geweest met de stuur-armaturen, rempomp en dergelijke. Ze zijn weer netjes, al zeg ik het zelf :9

full
 
En nog een van de rempomp.

full


Vervolg is dan weer om de koplamporen, koplamp e.d. te monteren, de tellerunit, het stuur en de armaturen...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prachtig uit allemaal. Zeker ook de “Auspuffanlage”, die is zijn prijs dubbel en dwars waard. Spijtig dat Heinz Wyes er mee gaat stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Gaat Heinz stoppen of de producent zelf?
Van echt stoppen is volgens mij "formeel" nog geen sprake, maar het wordt kennelijk een beetje problematisch. De producent "genereert minder output", is het misschien een beetje beu. Levertijden lopen op tot ca een jaar momenteel. Heinz baalt daar van en suggereert dat het wel eens op kon houden. In de mail zei hij laatst te gaan stoppen, maar toen ik de uitlaat op kwam halen, hield hij toch nog de deur op een kier, zo van, nou ja we zien wel.
Ik zei hem ook dat een lange levertijd op zich niet zo erg hoeft te zijn, maar dat het mensen wel enorm uit de brand kan helpen als ze nog een uitlaat kunnen krijgen. Dat beaamde hij wel.
Dus echt hard is het allemaal nog niet geloof ik.
 
Ziet er prachtig uit allemaal. Zeker ook de “Auspuffanlage”, die is zijn prijs dubbel en dwars waard. Spijtig dat Heinz Wyes er mee gaat stoppen.
Mooi he?! *D

Maar je weet het zelf wel; voordat het mooi is.. is het een hoop werk en veel geklooi ;).

Heb van ongeveer 3 sets 1 goede set stuurschakelaars gemaakt. Hier dit beschadigd, daar dat lelijk. Soldeerverbindingen kapot, afgeknipte stekkers, etc etc
En zo is het overal mee, ook met de teller, koplamp, chroom delen, etc.
Wat een bende kom je tegen bij dat oude spul '( :')

Maar ja, ik wilde zo nodig van een haast sloop-rijp exemplaar een nieuwe maken |( |( haha.
Gelukkig heb ik veel donormateriaal...

ach ja, iets met "voldoening" en zo??? ;) *O*
 
Laatst bewerkt:
Zo, het mag wat kosten allemaal!
Wordt beter dan nieuw zo.

Het mag inderdaad wat kosten. Heb mezelf voorgenomen deze "helemaal goed" te doen, maar ik blijf er niet mee aan de gang; dwz, na deze ga ik niet weer op dezelfde manier een volgende doen.

En.. ben toch al gauw 3 jaar hobbymatig onder de pannen op deze manier. Ook wat waard!
Het is zeker erg duur en een volgende keer zou ik dan eerder een betere motor nemen als uitgangspunt en daar niet alles van opnieuw spuiten/verchromen.
Zeker een XS wordt het geld wat erin zit nooit waard, maar verkopen was ik toch niet van plan.

Maar het is wel erg leuk en erg leerzaam...

nogmaals.. nu nog hopen dat ie het straks ook doet :X
 
Laatst bewerkt:
Het bied wel mogelijkheden voor anderen om uitlaten te gaan maken.
[Ik denk er zelf hard over na namelijk]

Dat is wel interessant..

Let wel op want vooral in NL zijn er niet zoveel XS fanaten voor wie 'het wat mag kosten'. En handwerk is gauw duur.

Als je eenmaal de maten/mallen hebt kan je zo een hoop maken.
Polijsten blijft een klerewerk, mocht je dat ook willen gaan doen tenminste..
 

Tja de prijzen stijgen zeker, maar dit zijn wel vraagprijzen, en of ze er ook voor verkocht worden is altijd de vraag.
Maar stijgen zal het zeker; het aanbod verschraalt, zeker de goede en originele motoren.
Er zijn er al zoveel gesloopt ondertussen...

Deze 2 advertenties zijn ook wel vrij goede motoren zo te zien, en wat meer dan een paar rotcenten waard.
Vooral die 2e is wel heel mooi inderdaad, maar ook niet volmaakt origineel zie ik wel, hier en daar.

Maar ik heb er even genoeg ;)

PS deze spant nog altijd de kroon:
Speurders.nl: Yamaha XS 750 CAFE RACER (bj 1979)
 
Laatst bewerkt:
Heb eens gemaild met wat vragen. Ik was vooral benieuwd of het ding rijdbaar was omdat er nogal wat mist. Ze hebben niet de moeite genomen om terug te mailen. Ik verwacht ook niet dat het ding echt te koop is maar meer om aandacht te trekken.
Vond de mijne destijds een stuk mooier en ging voor een fractie van die prijs weg. Rijdt nog steeds rond trouwens.
 
Spijtig dat ik dit niet vroeger zag. Ben zelf op zoek gegaan naar een RVS uitlaat en heb uiteindelijk een 3 in 1 systeem gekocht van Motad (zie mijn project). Maar eigenlijk had ik liever een originele 3 in 2 gemonteerd.
Benieuwd hoe de motor zal draaien.
En ook de "Auspuffanlage aus Edelstahl" uit Duitsland is gereed en afgehaald!! :9~ :9~

Dit is dus een RVS replica van de originele 3 in 2 van Yamaha.

[afbeelding]
 
Spijtig dat ik dit niet vroeger zag. Ben zelf op zoek gegaan naar een RVS uitlaat en heb uiteindelijk een 3 in 1 systeem gekocht van Motad (zie mijn project). Maar eigenlijk had ik liever een originele 3 in 2 gemonteerd.
Benieuwd hoe de motor zal draaien.

Je kan alsnog die Motad doorverkopen en een 3 in 2 bestellen natuurlijk...
(mits Heinz de order nog accepteert...)

Als de motor loopt zal je dat hier weer lezen, en dan hoor je wel hoe die het doet met deze uitlaat!
 
Laatst bewerkt:

De rechter stuurschakelaar op mijn 850 heeft drie standen voor de verlichting, namelijk ‘on’ ‘off’ en parkeerlicht. Ben ook bezig met de schakelaars, en het was voor mij in de eerste instantie ook makkelijker om er eentje van een 750 te gebruiken omdat we daar nog een betere van hadden liggen.. bij een 750 zit de parkeerlichtstand in het contactslot, zet je deze ook van een 750 over dan? Of laat je het hele parkeerlicht vervallen? (Gebruik je overigens toch ook nooit lijkt me).
 
De rechter stuurschakelaar op mijn 850 heeft drie standen voor de verlichting, namelijk ‘on’ ‘off’ en parkeerlicht. Ben ook bezig met de schakelaars, en het was voor mij in de eerste instantie ook makkelijker om er eentje van een 750 te gebruiken omdat we daar nog een betere van hadden liggen.. bij een 750 zit de parkeerlichtstand in het contactslot, zet je deze ook van een 750 over dan? Of laat je het hele parkeerlicht vervallen? (Gebruik je overigens toch ook nooit lijkt me).

Bij mij is alles gewoon zoals jij het ook beschrijft, origineel zoals bij de 850, alleen het (replica) stickertje op de schakelaar is wel van een 750.. dat is alles ;)
 
En weer een update, "het stuur" en aanverwanten zitten er weer op.

Dus met de accu erin, ook weer licht in het kastje!!
Startmotor gaat zowaar ook al rond :]

full
 
En een blik op de cockpit. Stuur zit met tijdelijke boutjes vast want de goede moeten nog opnieuw verzinkt worden.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan