KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ik heb uit Duitsland een nieuw type blok gekocht, compleet met kabelboom, stuurbediending en display (gewone Duke 690). Was weer even diep in de buidel tasten inderdaad, maar ach ja het is bijna kerst en dan mag dat :) ben alles aan het ombouwen, oude kabelboom eruit, nieuwe zo goed als mogelijk erin en passen meten en nog eens passen. Diverse stekkers moeten eraf en andere weer erop, stuurbediening al op het stuur etc. Alleen de benzine meter wordt wel een probleem..denk dat ik een vaste weerstandswaarde over de draden moet zetten. het reserve lampje van de smc zal een binair contact zijn? Nog niet in verdiept. jammer trouwens dat KTM de software volledig heeft dicht getimmerd. Binnenkort eens proberen bij een dealer of er de Duke R software op kan worden gezet, dan kan ik met een sensor uitbreiden naar bochten ABS. Ook een SAS remove kit gekocht want voor al die extra slangen en kleppen is niet veel ruimte :+ Benieuwd of het allemaal gaat lukken...
[afbeelding]

Software is al dichtgetimmerd vanaf 2012( duke ABS) & 2014 ( SMC-R ABS) . daarom reed ik ook met een powercommander.
Ben wel benieuwd wat die kwa vermogen gaat doen.......en misschien wel de grootste PLUS geen nokkenastuimelaars vanwege de aangepaste kop
 
Laatst bewerkt:
Software is al dichtgetimmerd vanaf 2012( duke ABS) & 2014 ( SMC-R ABS) . daarom reed ik ook met een powercommander.
Ben wel benieuwd wat die kwa vermogen gaat doen.......en misschien wel de grootste PLUS geen nokkenastuimelaars vanwege de aangepaste kop

Tweede balans-as, meer vermogen bovenin.
 
iemand ervaring met heidenau regenbandje voor t achterwiel? Wil komend jaar mn circuitdagen niet weer laten verzieken door de regen en de michelin is wat duur
 
Langzaam maar zeker...
Wordt nog moeilijk om de computer een plaatsje te geven. ik zag een DNA luchtfilter die verdiept was en dacht daarin de computer rechtop te zetten. Het blijkt helaas voor de SMC te zijn, de SMC-R heeft een ander (lager) luchtfilterhuis omdat er ruimte gemaakt moest worden voor de ABS pomp. nog kijken hoe ik dit moet oplossen. Een groter probleem is dat het blok helaas niet in het SMC-R frame past ;( . De cilinderkop raakt het frame. Het 701 frame is iets gewijzigd om ruimte te maken voor de dikke cilinderkop. Nog weer eens even een nachtje over slapen hoe we dit gaan oplossen...
full
 
Frame veranderen?

Blok aan de voorkant iets laten zakken, dmv langere alu steunen.
Scharnierpen achtervork loopt door het blok, kan dus niet zakken.
17-tands voor-tandwiel monteren zodat de ketting niet aan gaat lopen aan de bovenkant van de achtervork.
Die twee gaten/bouten waar het blok mee aan de onderkant mee vast zit krijg je wel pasgemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Heb het blok al eronder :) mooi met de kerstdagen kunnen doen, twee volle dagen mee bezig geweest. Ik heb het buisje van het frame aangepast. Nu nog wachten op SAS remove set en ben met de tank niveau meting bezig. Ben toch aan het proberen om de bestaande niveausensor (NTC) op het display te krijgen zodat hij vol of leeg aangeeft. Heb ik tenminste iets van een reserve indicatie. Maar ben nog met het vlotterniveaumeting signaal bezig dat de duke ervan maakt. De 2016 computer kan niets met het NTC signaal, dus moet het met een printplaatje gaan omzetten. In jaren kan ik eindelijk zeggen: Gelukkig is de winter nog niet voorbij :P
 
Heb het blok al eronder :) mooi met de kerstdagen kunnen doen, twee volle dagen mee bezig geweest. Ik heb het buisje van het frame aangepast. Nu nog wachten op SAS remove set en ben met de tank niveau meting bezig. Ben toch aan het proberen om de bestaande niveausensor (NTC) op het display te krijgen zodat hij vol of leeg aangeeft. Heb ik tenminste iets van een reserve indicatie. Maar ben nog met het vlotterniveaumeting signaal bezig dat de duke ervan maakt. De 2016 computer kan niets met het NTC signaal, dus moet het met een printplaatje gaan omzetten. In jaren kan ik eindelijk zeggen: Gelukkig is de winter nog niet voorbij :P

Foto's??

Ben nieuwsgierig!!!
 
Voor degene met een 2014+ smc heb ik nog evt een tuningspakketjhe in de verkoop.

Bestaande uit:

-evo2 kit (nokkenas + luchtfilter + batterij bakje)
-PowerCommander V Met bijbehorende map (loopt goed zonder stotteren tot 1500rpm
-02eliminator

prijs 450 euro (nieuw was het het dubbele)
 
Ik heb ook nog wat 690 dingetjes te koop:

- Een volledig titanium Akrapovic systeem met 3 akra carbon kapjes. 700 euro. (nieuw 1500)
- Een KTM powerparts stuurdemperkit, geheel compleet. 350 euro. (nieuw 640)
- Oranje kapjes voor rem en koppelings reservoir, ktm powerparts. enkel bouwjaren 08-13. 30 euro (nieuw 55)
- O2 eliminator en afplugdop voorbocht. 10 euro (nieuw 20)
- Olievuldop met temperatuurmeter. 30 euro (nieuw 60, rekening erbij)
- 88c fan temp switch. 25 euro (nieuw 55)

Bij interesse, bel of app nulzes29354405 :)
Over een tijdje gooi ik het op marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
Als er iemand nog op zoek is naar een SMC R (2012) stuur mij dan een berichtje. Ik rij er toch te weinig mee :(
 
Laatst bewerkt:
Dankje! Ja dat op dat terrasje in Luxemburg was een soort radler. Ik houd er zelf ook niet van om niet nuchter op een motor te gaan zitten haha.
 
Heb het blok al eronder :) mooi met de kerstdagen kunnen doen, twee volle dagen mee bezig geweest. Ik heb het buisje van het frame aangepast. Nu nog wachten op SAS remove set en ben met de tank niveau meting bezig. Ben toch aan het proberen om de bestaande niveausensor (NTC) op het display te krijgen zodat hij vol of leeg aangeeft. Heb ik tenminste iets van een reserve indicatie. Maar ben nog met het vlotterniveaumeting signaal bezig dat de duke ervan maakt. De 2016 computer kan niets met het NTC signaal, dus moet het met een printplaatje gaan omzetten. In jaren kan ik eindelijk zeggen: Gelukkig is de winter nog niet voorbij :P

Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
Ik zou gewoon hierheen gaan Husqvarna.SparePartsFinderFrontend
Dan de husqvarna 701 2018 aanvinken en daar de vlotter opzoeken;)
Tank wijkt iets af maar dichterbij dan dan ga je met een printplaatje niet komen denk jk
 
Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
Ik zou gewoon hierheen gaan Husqvarna.SparePartsFinderFrontend
Dan de husqvarna 701 2018 aanvinken en daar de vlotter opzoeken;)
Tank wijkt iets af maar dichterbij dan dan ga je met een printplaatje niet komen denk jk

Wat heb ik hieraan?? Er zit echt geen vlotter in de 701 hoor, de sensor in een 701 is exact hetzelfde als in de smcr. Dus helaas...
ik ga proberen met een drukverschil meting om daadwerkelijk het niveau linear om te zetten, zodat ik ook echte te rijden km´s kan zien in het display, ben benieuwd of het gaat lukken. Anders ntc aansluiten en signaal omzetten met volle of reserve signaal.

leuke filmpje smpowah!

ja.. de foto's komen nog! :+ druk druk....
 
Wat heb ik hieraan?? Er zit echt geen vlotter in de 701 hoor, de sensor in een 701 is exact hetzelfde als in de smcr. Dus helaas...
ik ga proberen met een drukverschil meting om daadwerkelijk het niveau linear om te zetten, zodat ik ook echte te rijden km´s kan zien in het display, ben benieuwd of het gaat lukken. Anders ntc aansluiten en signaal omzetten met volle of reserve signaal.

leuke filmpje smpowah!

ja.. de foto's komen nog! :+ druk druk....

Ahhhh ik was in de veronderstelling dat ze alles wel overgezet zouden hebben....
toch raar dat een 701 met dezelfde motor en dash dan blijkbaar alleen een lampje heeft :S
 
Ahhhh ik was in de veronderstelling dat ze alles wel overgezet zouden hebben....
toch raar dat een 701 met dezelfde motor en dash dan blijkbaar alleen een lampje heeft :S
Lieve Bikerlife ook het dashboard is volledig anders dan bij een Duke 690 2017.Heel raar he.. De Motor is inderdaad hetzelfde, maar het frame, kabelboom, tank, display en diverse dingen zijn weer anders.

Hierbij een foto van het ingebouwde blok. Langzaam maar zeker *D
full
 
KTM 690 ABS auxiliary tank FF

Not cheap !
open zagen en je hebt mooie opbergbak ?
echt gebruiken als reserve tank ?
Vullen met drink water ?

Zelf vind ik het wel weer handig bedacht , gaaf.

voor de 690 kost degene die jij linkt 379 euro ze hebben nog een kit maar die kost 179 en is eigenlijk zelfde op wat afwerking en beugeltjes na lijkt het.

Dat filterkitje ziet er wel heel tof uit. Als je die los koopt kun je je airbox lossnijden en als berging gebruiken zoals al wel vaker is gepost. Indien dat filterkitje los te koop is en goedkoper dan een K&N filter is het best interessant. Toch?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan