Help: Slot benzinedop geforceerd door benzinedieven

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Beste mf'ers,

De motor heeft een tijdje stilgestaan, dus ik hoefde een tijd niet te tanken.
Een paar weken geleden vertelde mijn buurmeisje me dat haar slot was geforceerd om haar benzine te stelen uit haar scooter. Vandaag kwam ik er pas achter dat ze bij mij ook een poging hebben gewaagd. Ze hebben gefaald, maar ik zit echter wel met een slot dat niet meer open gaat. Zoals te zien op de foto hebben ze het slot proberen uit te boren denk ik, waarbij het boortje is afgebroken in het slot. Zijn er mensen met tips hoe ik het slot het beste kan openbreken?
Ik zat zelf te denken aan een platkopschroevendraaier erin te steken en met een griptang proberen te draaien. Tenzij iemand een oplossing heeft om het boortje eruit te halen. Dan zou ik de oude sleutel wellicht kunnen gebruiken, maar ik denk helaas dat de sleutel dan alsnog niet meer zal werken :/

Mocht het slot uiteindelijk open gaan, bestaat de mogelijk dan om een cilinderslot te laten maken met de code van de oude sleutel, of zal ik opgescheept zitten met een benzine- en een contactsleutel?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Q9Wu3OR.jpg


AMz8rpq.jpg
 
Beste mf'ers,

De motor heeft een tijdje stilgestaan, dus ik hoefde een tijd niet te tanken.
Een paar weken geleden vertelde mijn buurmeisje me dat haar slot was geforceerd om haar benzine te stelen uit haar scooter. Vandaag kwam ik er pas achter dat ze bij mij ook een poging hebben gewaagd. Ze hebben gefaald, maar ik zit echter wel met een slot dat niet meer open gaat. Zoals te zien op de foto hebben ze het slot proberen uit te boren denk ik, waarbij het boortje is afgebroken in het slot. Zijn er mensen met tips hoe ik het slot het beste kan openbreken?
Ik zat zelf te denken aan een platkopschroevendraaier erin te steken en met een griptang proberen te draaien. Tenzij iemand een oplossing heeft om het boortje eruit te halen. Dan zou ik de oude sleutel wellicht kunnen gebruiken, maar ik denk helaas dat de sleutel dan alsnog niet meer zal werken :/

Mocht het slot uiteindelijk open gaan, bestaat de mogelijk dan om een cilinderslot te laten maken met de code van de oude sleutel, of zal ik opgescheept zitten met een benzine- en een contactsleutel?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[afbeelding]

[afbeelding]

Geweld.

Kapot is het toch, dan maar kijken of je zelf het slot kunt forceren. Dan kun je voortaan met iedere willekeurige sleutel je tank openen.

Ja maar dan kan iemand anders dat ook !!
Als je in een straat woont waar iedere dag iemand je tankt probeert te forceren dan is dat iets om rekening mee te houden maar aan de andere kant... ze maken dan nu niets meer stuk :P
 
Heb een soortgelijke ervaring bij nagenoeg hetzelfde slot. Krijg je er niet uit door de boutjes los te halen.

Heb hem zelf destijds verwijderd door er een grote platte schroevendraaier in te rammen en met geweld open te draaien.

Wat een vernielzucht voor een paar euries benzine. Kansloos.
 
Ben toch bang dat je met de boor aan de slag zal moeten,en als er nog een stukje boor in zit,
beginnen met een grote diameter boor tot dat je bij dat stukje boor komt wat er nog in zit.
Probeer dan het afgebroken stukje er uit te tikken of met een beetje geluk kan je het er uit wrikken,is dat gelukt zal je met een boor de rest uit moeten boren tot de plaatjes er uit zijn.
Makkelijkere oplossing breng hem naar een motorzaak en laat hun het doen,het is vast niet de eerste die hun doen.Vaak hebben ze hele goede kwaliteit boren en die heb je ook wel nodig bij dit karwei.
 
Laatst bewerkt:
Hey Patrick. Wat triest zeg dat ze dat hebben gedaan. Wel benieuwd waar het was? In leiden of Den Haag? Als ik je kan helpen kan je altijd langskomen afhankelijk van waar je bent. Heb wel wat gereedschap hier maar meer dan dat kan ik niet doen. Helemaal kut in ieder geval! Succes!
 
Ik vond met mijn vorige motor 2 sleutels niet echt een probleem.
Waren nog ouderweste sleutels, Honda met een zwarte grip, de nieuwe voor de tank was zonder zwarte grip.
(ik had maar 1 setje en heb een nieuw zilverkleurig setje bij laten maken. Bijkomend voordeel was dat ik contactslot en tankslot toen makkelijk uit elkaar kon houden)
 
Dan hangt ie nog steeds op de vergrendeling die je lost met de sleutel.

neen, dan kan je hem er uit halen : een scharnierende dop heeft (voor zover ik weet) alleen aan de "niet-scharnier" kant een vergrendeling. door te kantelen kan je hem eruit halen.

maar dan moet wel de vergrendelbout onder de klep reeds verwijdert zijn. doe ik op voorhand standaard bij al mijn moto's, nadat ik eens mijn sleutel heb afgebroken in de tank en daar mooi stond te schilderen (zelfbouw moto met andere sleutel voor tank en kontakslot).
en dieven weten toch niet dat die bout er uit is O-) )
 
Hartstikke bedankt allemaal voor het meedenken! Heb uiteindelijk het gat wat groter gemaakt door wat te boren en vervolgens een schroevendraaier erin gestoken. Hierdoor brak het cilinderslot en was die open binnen 5 minuten. Er was dus al goed voorwerk geleverd denk ik zo. Het was wat lastiger om het slot eruit te halen, maar dat is uiteindelijk ook gelukt.

Hey Patrick. Wat triest zeg dat ze dat hebben gedaan. Wel benieuwd waar het was? In leiden of Den Haag? Als ik je kan helpen kan je altijd langskomen afhankelijk van waar je bent. Heb wel wat gereedschap hier maar meer dan dat kan ik niet doen. Helemaal kut in ieder geval! Succes!

Thanks voor je aanbod! Het is in Leiden gebeurd, de berging waar m'n motor altijd staat. Ik woon in een gebouw met allemaal sociale woningen, dus genoeg schorriemorrie hier.

Nog wat fotootjes

Schroevendraaiers door elkaar gedaan om meer kracht te kunnen zetten. Werkte veel beter, want met de griptang molde ik alleen maar de schroevendraaier
5bIkwtul.jpg


21E2QrBl.jpg


Dit is alles wat ik eruit heb gehaald
AgKLuVVl.jpg


En tot slot het resultaat. Nu nog ff wachten tot ik een nieuw slot heb. Iemand een goede site waar ik onderdelen kan bestellen? Tot die tijd zal ik m'n tank moeten openen door met een schroevendraaier of sleutel het mechanisme handmatig te verschuiven.
nJF6DlFl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vrij zeker dat ik nog een complete stop met sleutels heb liggen voor een zachte prijs.
Stuur maar even een PB als je interesse hebt,dan ga ik even kijken in mijn voorraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan