Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik ook een momentsleutel nodig bij het vervangen van de koppelingskorf/platen of gewoon zo straks mogelijk aandraaien alles?
 
Heb ik ook een momentsleutel nodig bij het vervangen van de koppelingskorf/platen of gewoon zo straks mogelijk aandraaien alles?


Ja, je hebt een momentsleutel nodig en wrs. ook een bepaald type Loctite. Dat staat allemaal in het werkplaatshandboek. Ik heb ff een wphb gedownload, maar helaas is die in het Italiaans. Gewoon ff Engelse versie zoeken via google.
 
Ligt eraan hoeveel gevoel je ervoor hebt. De M5 boutjes (op de drukveren) moeten op 6Nm vastgezet worden, da's voor het gevoel best weinig
 
Heb ik ook een momentsleutel nodig bij het vervangen van de koppelingskorf/platen of gewoon zo straks mogelijk aandraaien alles?

Waarom zou je loctide nodig hebben er zit de druk van de veertjes achter
Dus een heleboel veer ringetjes
Draai ze meestal los en vast met een accu boormachine op niet te hoog koppel
Schiet lekker op , je moet soms een keer of wat proberen wat de juiste dikte van het koppelingspakket is
Te dun dan slipt de koppeling , te dik dan ontkoppeld het niet voldoende
 
Waarom zou je loctide nodig hebben er zit de druk van de veertjes achter
Dus een heleboel veer ringetjes
Draai ze meestal los en vast met een accu boormachine op niet te hoog koppel
Schiet lekker op , je moet soms een keer of wat proberen wat de juiste dikte van het koppelingspakket is
Te dun dan slipt de koppeling , te dik dan ontkoppeld het niet voldoende


Volg het werkplaatshandboek, dat is leidend!! Daarin staat wat de fabriek voorschrijft. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?! Ik heb van mijn model Monster (S2R800) het wphb van internet geplukt, dus van de 900 zal het ook wel te vinden zijn. Daarin een lijst van bouten die op koppel moeten worden vastgezet. Bij sommige -- niet allemaal -- staat een toevoeging van het type Loctite dat gebruikt moet worden.

Ik had al een wphb van de 900 gevonden, maar juist de lijst met aanhaal momenten (=koppel), was alleen in het Italiaans :?
 
ja olie meer niet :')

Echt?

p298947597-4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goede avond allen,

Ik ben voor een vriend die eigenaar is van een Monster 695 uit 2007 slip-on's aan het zoeken. Wie kan mij hierbij helpen?

Avast heel erg bedankt!
 
Dag mede Monster rijders!

Ik heb een Ducati Monster 900i.e. uit '02 gekocht, :]
Had hiervoor al een SuperSport 600 maar wilde voor mijn volgende Ducati een naked.
Dan is de keuze snel gemaakt, deze motor staat nu naast mijn sport motor in de garage.

Wil als student nog geen auto kopen maar wel overal kunnen komen,
en daarnaast ga ik elk jaar wel eens naar buitenland naar bijv. Eifel/Moezel...
dus daar is deze motor perfect voor denk ik!
2i70l0x.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag mede Monster rijders!

Ik heb een Ducati Monster 900i.e. uit '02 gekocht, :]
Had hiervoor al een SuperSport 600 maar wilde voor mijn volgende Ducati een naked.
Dan is de keuze snel gemaakt, deze motor staat nu naast mijn sport motor in de garage.

Wil als student nog geen auto kopen maar wel overal kunnen komen,
en daarnaast ga ik elk jaar wel eens naar buitenland naar bijv. Eifel/Moezel...
dus daar is deze motor perfect voor denk ik!
[afbeelding]

Ha Robin, welkom op het forum!

Goede keus die 900, leuke en snelle/wendbare motor :9~. Zal ook best wel redelijk omspringen met het kostbare, brandbare goedje benzine. Op mijn S2R800 haal ik gemiddeld 1:20.

In ieder geval wens ik je veel rijplezier :]
 
Dag mede Monster rijders!

Ik heb een Ducati Monster 900i.e. uit '02 gekocht, :]
Had hiervoor al een SuperSport 600 maar wilde voor mijn volgende Ducati een naked.
Dan is de keuze snel gemaakt, deze motor staat nu naast mijn sport motor in de garage.

Wil als student nog geen auto kopen maar wel overal kunnen komen,
en daarnaast ga ik elk jaar wel eens naar buitenland naar bijv. Eifel/Moezel...
dus daar is deze motor perfect voor denk ik!
[afbeelding]

Nette motor :+
Lijkt wel helemaal origineel,zie je niet vaak.
Veel plezier ermee!
 
Mooie fiets, RobinJonhson95!

Ook ik ben gevallen voor de charmes van een Monster, na twee Yamaha FZR's (die blijven voor op het circuit/reserve). Het is een Monster 900 uit 1994 geworden en over die fiets heb ik gelijk een vraagje:

Kun je ergens aan zien dat er een 944-kit is gemonteerd?

Er zit wel een stickertje op dat dit gebeurt is, maar komende vanaf een l4 en met slechts zeer beperkte V/L-twin ervaring voelt de 900 sowieso beestachtig, dus vergelijking heb ik niet. Aan de andere kant twijfel ik omdat de standaard dempers erop zitten en ik me haast niet kan voorstellen dat iemand een hoop tijd en geld steekt in een kit met grotere boring en compressie, maar niet de moeite neemt een leuk set termignioni's oid te monteren.

Ach, gelukkig is de sticker alleen al goed voor +5 pk... =)
 
Kan ook zijn dat de Termi,s apart verkocht zijn,want bij verkoop of inruil met de motor leveren ze veel minder op dan bij losse verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan