Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Niet drijven :?
Je bent ermee het water in geplonsd :o
Maar het kan toch wel een RSV4 naar een Tuono ?Mooie bike en die vlammen :9

Yep, alles kan, moet je wel een 1100 cc blok eronder freubelen, dat is in hoofdlijnen het grootste verschil.
Minder topvermogen dus maar wel een vééél breder bruikbaar toerengebied, iets voor kuie rijders dus.
De "moderne" xtra toeters en bellen zijn ook wel gaaf eigenlijk. :z

RSV4 is idd uiteindelijk in het water beland, ik zelf met een "leuke" highsider op m'n rug geland, gelukkig mét backprotector. :X

Voormalig eigenaar is "not amused" zoals het ding er nu uitziet, was zó voorheen.

misc.php


Nu iets viezer en voorzien van wat pekelaanslag. -O-
 
Laatst bewerkt:
Yep, alles kan, moet je wel een 1100 cc blok eronder freubelen, dat is in hoofdlijnen het grootste verschil.
Minder topvermogen dus maar wel een vééél breder bruikbaar toerengebied, iets voor kuie rijders dus.
De "moderne" xtra toeters en bellen zijn ook wel gaaf eigenlijk. :z

RSV4 is idd uiteindelijk in het water beland, ik zelf met een "leuke" highsider op m'n rug geland, gelukkig mét backprotector. :X

Oei jij hebt een flinke klapper meegemaakt dus.Ik zag laatst wel een schade RSV4 te koop in delen bij een handelaar in onderdelen.Misschien was dit wel je ex RSV4 ?

Neen ik zou het blok laten zitten stel ik koop een RSV4 en wil ooit weer eens rechtop zitten dan zou ik er Tuono delen opbouwen.Vandaar eigenlijk mijn vraag.
 
Oei jij hebt een flinke klapper meegemaakt dus.Ik zag laatst wel een schade RSV4 te koop in delen bij een handelaar in onderdelen.Misschien was dit wel je ex RSV4 ?

Neen ik zou het blok laten zitten stel ik koop een RSV4 en wil ooit weer eens rechtop zitten dan zou ik er Tuono delen opbouwen.Vandaar eigenlijk mijn vraag.

Nope, iig niet in onderdelen, staat nu hier te koop :X : https://voorraadlijsten.boonstramot...100/details/15585425/aprilia-rsv4-r-aprc-abs/

Heeft het Akra EVO susteem er wél afgehaald en is los te koop. Of het ding daadwerkelijk "perfect rijdend" is zoals voorheen in advertentie vermeld waag ik te betwijfelen. B|

Alles......, motorblok etc, zat vol water. Tank op de een of andere manier niet. :o

misc.php


misc.php


RSV4 valt voor mij sowieso af, die zwemmen te graag.

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Nope, iig niet in onderdelen, staat nu hier te koop :X : https://voorraadlijsten.boonstramot...100/details/15585425/aprilia-rsv4-r-aprc-abs/

Heeft het Akra EVO susteem er wél afgehaald en is los te koop. Of het ding daadwerkelijk "perfect rijdend" is zoals voorheen in advertentie vermeld waag ik te betwijfelen. B|

Alles......, motorblok etc, zat vol water. Tank op de een of andere manier niet. :o

[afbeelding]

[afbeelding]

RSV4 valt voor mij sowieso af, die zwemmen te graag.

[afbeelding]


bah bah wordt verkocht natuurlijk met lichte schuifschade en loopt prima , het zwemmen en duiken met als gevolg water in het blok wordt ff vergeten/verzwegen ;(

Bij een oliewissel komt er een kikker uit ......kwaaaaaaaaaak kwaaaaaaaak :+
 
Laatst bewerkt:
Geen vriendjes met Roké? (heb nog niet alles teruggelezen)

Er zijn weinig dealers waar ik vriendjes mee zou willen worden :P :+

Het zit zo dat ik misschien onterecht soms te snel conclusies trek.Voor mij is het de ambiance de sfeer van een dealerschap en of de verkoper die wel betrouwbaar moet overkomen.Ik loop wat rond stel vragen en als ik dan in mijn beleving slap gelul praatjes te horen krijg.Die de meeste mensen zullen slikken of niet eens doorhebben. Dan trek ik mijn conclusie en loop ik meteen weg.

Na 2,5 uur rijden was ik best al wel wat pissig.

Was dus eerst bij NIWA geweest,zij hadden immers 2x RSV4 op de site staan.Kom ik daar, ja onze excuses we halen ze van de site af we hadden ze wel staan maar nu niet meer :?Maar huh ik kom speciaal daarvoor .Ja meneer u had eerst eventjes van te voren moeten bellen?Ze staan op jullie site waarom zou ik dan bellen daarbij verwacht ik van een dealer dat hij minimaal 1 RSV4 heeft staan in de showroom? Ze staan er trouwens nog steeds op.

5tnq4nrwl.jpg

Motoren | NIWA Motorservice

Dus op weg naar huis bedacht ik mij.Weet je wat ik rij langs THE Aprilia dealer van Nederland Roke.Die hebben er vast en zeker wel eentje staan *D .We hebben er geen op voorraad staan want ze zijn duur en ze worden te weinig verkocht :? _O- Toen zakte mijn broek spontaan af.Ik legde hem uit , als je ze niet hebt staan dan zul je ze ook niet verkopen :+

Wat heb ik nog te zoeken bij zulke Aprilia dealer (s) . En waarom heeft Triumph :r een veel mooiere showroom als *D Aprilia :o
 
Laatst bewerkt:
Omdat nieuwe Thriumph's waarschijnlijk wel geld in het laadje brengen. Als de informatie in dit document klopt kan ik wel begrijpen dat ze er geen op vooraad zetten. Maar het is wel algemeen bekend dat het Aprilia dealernetwerk ondermaats is. Eigenlijk zou de importeur wat meer moeite moeten doen.

Overigens heeft Roke een goede werkplaats. De verkoopafdeling ben ik ook niet zo positief over.
 
Omdat de marketing afdeling van Aprilia een amateuristische bende is. Maar dat geeft niet.
Ben het wel met Willem eens over dealers. Je wordt heel vaak onderschat als klant en hangen er zo'n verkooppraatje aan alsof je in je midlifecrisis zit en ook zo nodig een motor wil kopen. Verkopers bij dealers hebben zelfde echt diep doordrongen affiniteit met motorrijden.
 
Heb zelf 1 jaar marketing gestudeerd (1989) kennen zijn de studieboeken van tegenwoordig blanco qua inhoud . _O-

Het motorzaakje ex Suzuki dealerschap , waar ik regelmatig kom.Trok spierwit *D weg toen ik hem vertelde uit te kijken naar een Aprilia. Willem je moet ooit maanden wachten op je onderdelen weet je dat wel? Zijn laatste woorden waren;een grote puinhoop is het daar bij Aprilia en ze gaan soms stuk :+

Misschien ben ik inmiddels wel te ouderwets :? en heb ik nog het jaren 80/90 verkopers-model voor ogen. *D
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat de onderdelen heel erg goedkoop zijn en binnen een week geleverd te worden. Het schijnt dat de orignele kuipdelen wel een probleem vormen en duur zijn, maar daar hebben jij en ik niet mee te maken. Tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Gewoon op je hart afgaan Willem. En een beetje lef hebben en een risico voor het onbekende nemen.

De Aprilia staat al bijna klaar voor 2018, maar mijn enkel is nog steeds bar en boos. Ik begin net weer langzaam met lopen. '(
 
Dat is voor mij wel een geruststelling Pepijn als onderdelen toch snel geleverd kunnen worden.Maar jij met je enkel dat is vreselijk balen om nu pas weer wat te kunnen gaan lopen?Wist niet dat je er nog steeds zo mee sukkelde ? Beterschap joh en vanaf nu een snel herstel gewenst.

Mijn motor is niet klaar hij staat al 4 weken stil ( werken en andere zaken) Ben ook al een paar weekjes wat grieperig ,hoop einde komende week weer wat beter/fitter te zijn?

Dat lef hebben om een Aprilia te durven kopen dat heb ik wel O-) . Zeker omdat ik er ook een mooie nakend van kan knutselen.Mocht ik ooit stoppen met het circuit rondjes-rijden :+ .
 
Er zijn weinig dealers waar ik vriendjes mee zou willen worden :P :+

Het zit zo dat ik misschien onterecht soms te snel conclusies trek.Voor mij is het de ambiance de sfeer van een dealerschap en of de verkoper die wel betrouwbaar moet overkomen.Ik loop wat rond stel vragen en als ik dan in mijn beleving slap gelul praatjes te horen krijg.Die de meeste mensen zullen slikken of niet eens doorhebben. Dan trek ik mijn conclusie en loop ik meteen weg.

Na 2,5 uur rijden was ik best al wel wat pissig.

Was dus eerst bij NIWA geweest,zij hadden immers 2x RSV4 op de site staan.Kom ik daar, ja onze excuses we halen ze van de site af we hadden ze wel staan maar nu niet meer :?Maar huh ik kom speciaal daarvoor .Ja meneer u had eerst eventjes van te voren moeten bellen?Ze staan op jullie site waarom zou ik dan bellen daarbij verwacht ik van een dealer dat hij minimaal 1 RSV4 heeft staan in de showroom? Ze staan er trouwens nog steeds op.

[afbeelding]
Motoren | NIWA Motorservice

Dus op weg naar huis bedacht ik mij.Weet je wat ik rij langs THE Aprilia dealer van Nederland Roke.Die hebben er vast en zeker wel eentje staan *D .We hebben er geen op voorraad staan want ze zijn duur en ze worden te weinig verkocht :? _O- Toen zakte mijn broek spontaan af.Ik legde hem uit , als je ze niet hebt staan dan zul je ze ook niet verkopen :+

Wat heb ik nog te zoeken bij zulke Aprilia dealer (s) . En waarom heeft Triumph :r een veel mooiere showroom als *D Aprilia :o

Ik was ook voor niks naar Niwa gereden omdat ze daar ook een nieuwe Tuono zouden hebben staan maar helaas... Ik heb met Roké wel goede ervaring als het om service van Aprilia gaat (geen ervaringen met aankoop)

Algemeen probleem met Aprilia is dat de dealers totaal niet ondersteund worden en dat is gewoon slechte marketing. Kennelijk hebben ze het voornemen om daar dit jaar meer werk van te gaan maken... even afwachten dus. Als ze net als de KTM Orange Days eens een keer een landelijke tour zouden maken denk ik dat er véél meer verkocht zouden worden!
 
Ik was ook voor niks naar Niwa gereden omdat ze daar ook een nieuwe Tuono zouden hebben staan maar helaas...

Ze adverteren het zo op hun website alsof de modellen er ook daadwerkelijk staan wat niet zo is B| Allemaal prima maar zet het dan ook je site erbij !!!

Verder kwam ik daar nog iets tegen wat mij heel erg tegenstond.Kan het niet bewijzen/aantonen zwijg er verders over maar ik ben geen achterlijke idioot . })

Ik heb met Roké wel goede ervaring als het om service van Aprilia gaat (geen ervaringen met aankoop)
In het algemeen deze opmerking;Wat je veel ziet is dat monteurs ook een halve verkoop functie hebben.Dom natuurlijk een verkoper is diegene die het bedrijf moet aanprijzen naar de klant toe.

Ik geloof best dat Roké een goede geeft als het om de service van Aprilia gaat. :t Maar het verkopen mag gerust een tandje hoger.

Meneer het spijt ons zeer maar we hebben nu geen model 2017 meer staan.We willen graag voor elk jaars-einde de showroom zo leeg als mogelijk hebben? Graag wil ik uw adres noteren en hierbij nodig ik u dan ook uit om medio april naar het model 2018 te komen kijken.Dan verstrekken wij van Roke u een gratis lunch ter 5waarde van 20 euro. *D U heeft 2 uur voor de kat zijn viool in de auto gezeten.Kijk ........ da's pas marketing he }) .

Algemeen probleem met Aprilia is dat de dealers totaal niet ondersteund worden en dat is gewoon slechte marketing. Kennelijk hebben ze het voornemen om daar dit jaar meer werk van te gaan maken... even afwachten dus. Als ze net als de KTM Orange Days eens een keer een landelijke tour zouden maken denk ik dat er véél meer verkocht zouden worden!

Wellicht is Aprilia wel helemaal niet instaat om grootschalig te produceren? Want ga je dat als fabrikant doen ,dan moet de marketing idd stukken beter zijn en je service ook ;) En je dealernetwerk moet wereldwijd ook op een nog hoger niveau als nu worden getild.

Of ze willen het niet en willen kleinschalig en hopen zo exclusief te blijven ? Hierdoor zijn ze net als Ferrari ,die willen ook niet aan iedereen verkopen. :+
 
Laatst bewerkt:
Aprilia heeft 1 focus en dat is racen, dat ze daarbij ook modellen moeten produceren om geld te verdienen is een bijzaak. Aan de ene kant is dit erg slecht en zouden ze veel meer uit hun marketing kunnen halen (a la Ducati of Harley) maar dat heeft ook zijn charme.
We rijden allemaal op een unieke motor en ondanks dat ze op het circuit vaker voor komen is het nog steeds geen 13 in het dozijn japanse reistracert ;)
 
Dat de meeste dealers met aprilia gestopt zijn komt door de slechte aftersales/ garantie van aprilia
deze is /was zeer slecht
in het oosten des lands zij de 2 dealers
lees motor oost en startwin loenen met aprilia gestopt

qua service zie je wel weer enkele adressen zoals RN motoren st Nicolaasga en RH motoren nieuw leusen en natuurlijk apriliaparts / Motorfun Twello

ga mijn tuono van 2014 in maart dit jaar op kenteken zetten
full
 
Laatst bewerkt:
Paggio vind het belangrijker dat er meer lichte motoren naar Azië gaan dan de sublieme RSV4 en Tuono naar Europa en de rest van de wereld. Want daar pakken ze hun geld mee.

Ik heb trouwens ook geen problemen met de aftersales voor de V4, mijn versnellingsbak was kapot aan het gaan(kwaaltje) maar ik dacht breng hem wel na het seizoen want als ik weken moet wachten op onderdelen dan vind ik dat minder erg dan dat het mooi weer is.
Zaterdag gebracht en dinsdag morgen telefoon, meneer uw motor is klaar!
Was bij Roke Mijdrecht, en die zijden soms kan het een week duren max 2 voor onderdelen.
Bij de V4 modellen zijn de aftersales beter geworden.
Maar goed elke andere dealer roept meteen dat het kut is om een Italiaan te hebben!

Een dealer zelf laten rijden op mijn tuono omdat hij mijn een gsx-s1000 wilde aansmeren.
Wij geruild van motor voor 50km bergwegen. En hij zei ze weten niet hoe ze een motor moeten bouwen maar wel hoe die moest rijden. Toch wel mooi om te horen van de top Suzuki tuner uit ons land. Hij was echt verbaasd en deelde mijn mening waarom ik niet de soes wou. En dit was van 2011 tuono V4R. En dan zijn de nieuwe modellen nog is veel beter.


@BTB, is jou wapen voor aankomend jaar al klaar?
 
Dat de meeste dealers met aprilia gestopt zijn komt door de slechte aftersales/ garantie van aprilia
deze is /was zeer slecht
in het oosten des lands zij de 2 dealers
lees motor oost en startwin loenen met aprilia gestopt

qua service zie je wel weer enkele adressen zoals RN motoren st Nicolaasga en RH motoren nieuw leusen en natuurlijk apriliaparts / Motorfun Twello

ga mijn tuono van 2014 in maart dit jaar op kenteken zetten [afbeelding]

Mooi ding, ook met rsv4 kont erop maakt hem echt af
 
Afgelopen maanden hebben bij mij vooral in het teken gestaan van herstel. Ik ken de fysiotherapeut inmiddels beter dat mijn broer. Afgelopen week wel grote stappen gemaakt richting herstel en heb weer frisse moed gekregen. Drie weken na "de crash" wel al motor gereden, maar dit liep nog niet heel erg soepel. Nu 3 maanden verder heb ik met motorrijden weinig moeite meer. Gelukkig. Want dat is toch het aller belangrijkste van alles. :]

Bezig met de RSV4. Ondertussen het volgende gedaan:
  • Alle schade herstelt(vervangen: gaskabel, remschakelset, valbescherming koppeling, kuipsteun)
  • Brembo RCS17 pomp geplaatst
  • Lithium accu geplaatst
  • ABS unit buiten werking gezet en remleidingen direct van de pomp naar de klauwen.
  • Carbon frame/achterbrug bescherming geplaatst.

Moet nog doen:
  • TTX36 plaatsen
  • Remmen ontluchten als het wat warmer is
  • Nieuw kuipje erop plakken
Dan staat hij weer klaar voor het komende seizoen.
Elke zaterdag vrij dit jaar zoals normale mensen dus misschien wat meer races rijden in 2018. Daarnaast ben ik van plan in de winter 2018/2019 een weekje naar Valencia o.i.d. te gaan (om te rijden).

Alvast veel zin in komend jaar!

IMG_0499.JPG

ABS unit afgedopt, maar wel laten zitten i.v.m. de wielsensoren t.b.v. de TC.

IMG_0509.JPG

Nieuwe Brembo pomp.

IMG_0505.JPG

Carbon frame bescherming. Ziet er in het echt best wel cool uit.

IMG_0506.JPG

En natuurlijk de achterbrug niet te vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan