VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

en de air cut valves van een Rc30 carb :( Zitten die ook op de VF carbs?

:N VF carbs hebben geen cut-off systeem.

Ze lijken overigens wel veel op die van een ST1100.
s-l300.jpg


De ST1000 air cut off valve zit ook in een VTR250, CBR600 en CBR1100...
 
Probleem. Mijn vf500 loopt goed als hij koud is maar na een paar kilometer gaat hij hoog stationair lopen.als ik hen uit zet en heel snel de tank en het luchtfilter verwijder hoor ik een carburateur ademen? Ik zie dan ook benzine op de gasklep lopen. De motor staat dan dus al uit? Ik dacht eerst een vlotter die overloopt maar het is telkens een andere cilinder? Begrijp er niet veel van. Iemand een idee?
 
Hierzo trouwens de beloofde fotos van mijn benzinekraantje. Zoals er is te zien is de binnenkant aan het afbrokkelen. Hierdoor lekt die denk ik. Dus alleen een nieuw rubbertje gaat niet helpen denk ik.

29olbas.jpg

5kkjn6.jpg
 
Probleem. Mijn vf500 loopt goed als hij koud is maar na een paar kilometer gaat hij hoog stationair lopen.als ik hen uit zet en heel snel de tank en het luchtfilter verwijder hoor ik een carburateur ademen? Ik zie dan ook benzine op de gasklep lopen. De motor staat dan dus al uit? Ik dacht eerst een vlotter die overloopt maar het is telkens een andere cilinder? Begrijp er niet veel van. Iemand een idee?
Het kan zijn dat je benzinekraan open blijft staan,het is een vacuümkraan en die hoort
de benzinetoevoer af te sluiten zodra de motor stopt.
 
IK zie het ook uit de vlotterkamer ontluchting borrelen. Ga de naalden maar eens goed schoonmaken en afstellen. Wel jammer, had de inlaatrubber net dicht en heb de carbs ultrasoon gereinigd en gecontroleerd. Nieuw vuil denk ik. Heb de tank al gespoeld en het filter al een keer vervangen.
Het kan zijn dat je benzinekraan open blijft staan,het is een vacuümkraan en die hoort
de benzinetoevoer af te sluiten zodra de motor stopt.
 
IK zie het ook uit de vlotterkamer ontluchting borrelen. Ga de naalden maar eens goed schoonmaken en afstellen. Wel jammer, had de inlaatrubber net dicht en heb de carbs ultrasoon gereinigd en gecontroleerd. Nieuw vuil denk ik. Heb de tank al gespoeld en het filter al een keer vervangen.

Ook dat hoort niet te gebeuren bij een goed afsluitende vacuüm kraan.
Als die goed afsluit kan er nooit benzine uit de vlotterbakken borrelen.
 
Laatst bewerkt:
Hij moet toch ook normaal lopen als er geen vacuumkraan op zit maar een gewone kraan die altijd open staat. Zoals bij een vf1000f. De vlotternaalden moeten gewoon afsluiten. Maar het kan ook nog steeds uit het startciruit van de carbs komen.
Ook dat hoort niet te gebeuren bij een goed afsluitende vacuüm kraan.
Als die goed afsluit kan er nooit benzine uit de vlotterbakken borrelen.
 
Weet iemand de afmeting van de koplamp van een VF750F? Ik heb er zelf geen meer en zit te kijken om er een LED-unit zoals onderstaande in te stoppen, ik kan alleen nergens de afmetingen vinden.[afbeelding]

Waar vindt je die? Ik heb nog wel de originele lamp en ik zou wel (meer) licht kunnen gebruiken. ;)

db
 
Hij moet toch ook normaal lopen als er geen vacuumkraan op zit maar een gewone kraan die altijd open staat. Zoals bij een vf1000f. De vlotternaalden moeten gewoon afsluiten. Maar het kan ook nog steeds uit het startciruit van de carbs komen.
Geloof mij maar dat het aan de kraan ligt,als je redenatie zou kloppen had de fabriek er wel
een normale kraan op gezet,want als ze ook maar een dubbeltje kunnen besparen op de fabricage dan zullen ze dat niet nalaten.
Vacuüm kranen hebben vaak ook een gewone doorloopstand,die zit er alleen maar op om de vlotterbakken weer te vullen als ze helemaal leeg zijn geweest,die stand mag je nooit gebruiken onder het rijden of bij stilstand.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn niet de ontluchtingen maar de koperen pijpjes aan de inlaatkelk. Luchtcicuit van startciruit volgens boek.
IK zie het ook uit de vlotterkamer ontluchting borrelen. Ga de naalden maar eens goed schoonmaken en afstellen. Wel jammer, had de inlaatrubber net dicht en heb de carbs ultrasoon gereinigd en gecontroleerd. Nieuw vuil denk ik. Heb de tank al gespoeld en het filter al een keer vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hem nog een keer testen.
Geloof mij maar dat het aan de kraan ligt,als je redenatie zou kloppen had de fabriek er wel
een normale kraan op gezet,want als ze ook maar een dubbeltje kunnen besparen op de fabricage dan zullen ze dat niet nalaten.
Vacuüm kranen hebben vaak ook een gewone doorloopstand,die zit er alleen maar op om de vlotterbakken weer te vullen als ze helemaal leeg zijn geweest,die stand mag je nooit gebruiken onder het rijden of bij stilstand.
 
Dan kan je inderdaad beter voor een nieuwe gaan,wie weet hoe die gebruikte er inwendig uit ziet,straks ben je over een tijd weer aan de beurt met een gebruikte.
 
Ik heb buiten nog een tank liggen die op de nominatie staat voor de schroot. Dr zit volgens mij ook een kraan in. Mag je hebben. De technische staat moet je bij magnamaniac navragen. :)

db
 
Waar vindt je die? Ik heb nog wel de originele lamp en ik zou wel (meer) licht kunnen gebruiken. ;)

db

Ik heb deze op aliexpress gevonden, maar EBay heeft ook genoeg. Als je zoekt op 7x5 of 7x6 led headlight vliegen ze je om de oren. Nadeel is wel dat het vaak 3 lampen zijn.

En ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd of het wel een beetje knap staat. Ben bang dat het wellicht staat als een sjonnie met goedkope lampen in zijn golf 2.. :o
 
Nog lang niet haha. Ondertussen een beetje aan het sparen voor een achterveer.

Dus mijn dilemma: gebruikte benzinekraan is 20 euro. Een gloednieuwe is 34,50. Me gevoel zegt dat ik gewoon de nieuwe moet nemen.

Ben ook op zoek naar andere achterveer. Ik vertrouw de originele niet zo, omdat ie er al 35 jaar opzit.
Dus als iemand een goede vervanger voor een VF750F achtervering weet, liefst 1 waar je de windingen kunt zien...graag.
 
Ik heb een Wilbers liggen welke er straks op komt. Was destijds met zwarte en blauwe windingen te leveren.

Heb hem gekocht bij Noud.
 
Laatst bewerkt:
Die had ik ook al gezien...wist niet dat schokkers zo aan de prijs waren en dan is dit nog 1 van de lagere prijsklassen. :o
Maar geld is geen probleem... heb ik toch niet. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan