Mijn ZZR1100-EML

@Kwastert; ik ben echt niet tegen de sensor tellers hoor, maar dit leek me gewoon makkelijker. Op mijn vorige K100 had ik ook een Koso, werkte prima. Vroegah was het wel echt kloten met de sigma's, zo'n spaakmagneetje proberen op de velg te lijmen..Die nieuwe sterke magneetjes passen inderdaad prima in de kop van een inbus-boutje. Het smerigste vind ik nu het wegwerken van het dunne draadje. Nu zou dat eerst naar achter moeten vanwege de stuurarm en ik weet niet of dat lang genoeg gaat zijn. Zijn die draadjes eenvoudig te verlengen?


Mocht dit niet werken, dan zal het ook wel een sensor teller worden, maar ik wil beslist het standaard dashboard behouden en dus enkel een snelheidsmeter in bouwen.
 
@Kwastert; ik ben echt niet tegen de sensor tellers hoor, maar dit leek me gewoon makkelijker. Op mijn vorige K100 had ik ook een Koso, werkte prima. Vroegah was het wel echt kloten met de sigma's, zo'n spaakmagneetje proberen op de velg te lijmen..Die nieuwe sterke magneetjes passen inderdaad prima in de kop van een inbus-boutje. Het smerigste vind ik nu het wegwerken van het dunne draadje. Nu zou dat eerst naar achter moeten vanwege de stuurarm en ik weet niet of dat lang genoeg gaat zijn. Zijn die draadjes eenvoudig te verlengen?


Mocht dit niet werken, dan zal het ook wel een sensor teller worden, maar ik wil beslist het standaard dashboard behouden en dus enkel een snelheidsmeter in bouwen.

Ja hoor, werkt prima. :t Beter nog dan draadloos, want dan is de afstand al gauw te groot.

Dit uit eigen ervaringen.
 
Net stuk gereden, oprit af en meteen netjes snelheid. Reageert erg vlot en loopt prima met de snelheid van de Garmin mee.
Onderweg de motor even uit gehad en daarna verbond ie weer niet.

Ik heb het idee dat ik mss een verkeerde aansluiting heb gebruikt, mijn brandstofmeter blijft ook vol aangeven. Mss heb ik een draad van de tankvlotter gebruikt.
Morgen even kijken.

Als het signaal twijfelachtig blijft zal ik voor een sensorteller gaan, weet iemand een mooie 85mm?
 
De GPS teller is wat mij betreft geen succes. Zaterdag heeft ie het na wegrijden 25km perfect gedaan, ook snelweg. Bakkie gedaan en daarna geen signaal meer, binnenweggetje gestopt. Contact uit/aan en nog niks. Jammer van de 4 tientjes, maar geprobeerd.

Nu zijn er 2 kandidaten;
42cfecc8bd31fbfa5c44503f08126341e70ae52c.jpg


$_61.JPG


De VDO vind ik mooist, de Acewell is completer. Acewell komt met sensor, ook temp sensor. Functies op teller te bedienen.
De VDO komt zonder sensor (maar vreet wel elk type puls), extra functies te bedienen dmv extern te plaatsen drukknop(pen).

De Acewell heeft wel allerlei lichtjes erop, maar als ik die niet aansluit zie je er weinig van. Dan is de wijzerplaat bijna helemaal zwart.

Beide komen met rode achtergrond-verlichting (net als rest van mijn dashboard)

Iemand ervaring met één van de 2?
 
De beste raad is voorraad zullen we maar denken. Schade ZZR1100 met weinig km's. Kon ik niet laten staan aangezien de mijne ruim een ton heeft gedraaid.

540.jpg
 
een ton is niet extreem naar de huidige begrippen maar ik zou het ook doen als mijn blokkie goedkoop langs kwam.
 
een ton is niet extreem naar de huidige begrippen maar ik zou het ook doen als mijn blokkie goedkoop langs kwam.


Precies, het loopt nu nog werkelijk perfect hoor, maar één met weinig km's zie je niet meer heel snel. Vorige eigenaar heeft hem netjes zelf gedeomonteerd. Rest wilde hij zelf verkopen. Prima voor mij.
Ik ben het netjes aan het sorteren. Handig om zaken als startmotor,cdi,relais,brandstofpomp zo op de pak te hebben toch.
 
Precies, het loopt nu nog werkelijk perfect hoor, maar één met weinig km's zie je niet meer heel snel. Vorige eigenaar heeft hem netjes zelf gedeomonteerd. Rest wilde hij zelf verkopen. Prima voor mij.
Ik ben het netjes aan het sorteren. Handig om zaken als startmotor,cdi,relais,brandstofpomp zo op de pak te hebben toch.

Zeker. Ook ik heb zelf een reserveblokkie staan voor de XJ. En ik kan altijd terugvallen op de schuurinhoud van Albert. Albert heeft een beste schuur vol XJ onderdelen, en is niet duur. Ook handig als je zo'n adresje hebt.
 
Ik heb ook altijd wel wat op de plank liggen, het gaat altijd stuk als je het niet verwacht en dan kun je niets kopen of het is rete duur.
Heb al jaren een dynamo liggen van een gw1500 alleen ging die niet stuk wel de regelaar die ik net weer niet had.
Een kompleet motorblok heb ik nooit liggen.
 
Ik heb ook altijd wel wat op de plank liggen, het gaat altijd stuk als je het niet verwacht en dan kun je niets kopen of het is rete duur.
Heb al jaren een dynamo liggen van een gw1500 alleen ging die niet stuk wel de regelaar die ik net weer niet had.
Een kompleet motorblok heb ik nooit liggen.


Ik weet zo uit t hoofd niet eens hoeveel motorblokken ik heb liggen...
Heel wat verzameld door de jaren heen. Voornamelijk GL spul, zeker meer dan 5 blokken van een 1000, ik denk drie 1200 blokken, zijn niet allemaal bruikbaar, maar ik grijp niet vaak mis als er wat stuk gaat, maar helaas nog geen 1500...
 
Inmiddels is de gw 1500 met Ezs span naar de nieuwe eigenares toe hij was overbodig geworden de zijspan zitters rijden nu zelf motor vanaf hun eigen schuur.
Ik ga nu weer verder met Mn Cali 2 ben er nu een Squire aan het aanbouwen die ik via dit forum kocht.
De paar spullen die hier nog zijn mogen dus weg.
Dynamo en gewone 2 schokbrekers en een Hypero veer en een kruiskoppeling voor aandrijfas.
 
Heb geen ruimte meer in de schuur en ook niet in budget voor de 1800 familie.
De komende jaren moet ik t even doen met wat ik heb en daar kan ik voorlopig ook nog prima heel wat jaartjes mee vooruit... Als ik alles nog ooit eens af moet gaan krijgen wat er in mijn hoofd al zit en waarvoor ik al spul heb verzameld...
 
Mijn schuur staat ook te vol over een maand is er weer ruimte dan gaat er materiaal weg en is er weer plaats wie weet een andere motor natuurlijk een Guzzi maar welke nog geen idee?
 
Zo, weer lekker bezig geweest.
Ik heb de achterschokbreker vervangen. De oude had er al meer als een ton opzitten en bij de onderdelen die ik laatst kocht zat een jongere met beduidend minder km's. Deze heb ik eerst nog wat strakker geschroefd (gaat niet als ie gemonteerd is) en eronder gezet. Ik heb er nog niet mee gereden, maar het voelt een stuk beter. Klein beetje negatieve veerweg en zakt veel minder in als ik erop ga zitten.
Hiervoor moest het achterwiel eruit. Daarbij kwam ik erachter dat dit (volgens mij) niet lukt zonder de remschijf eraf te schroeven. Anders kan de remklauw er niet af. Klopt dit? Ervaringsdeskundigen?

Meteen maar een beugeltje gemaakt voor een sensor (snelheidsmeter) en als die binnen is kan ik de VDO gaan afstellen/testen. Deze zit al in het dashboard en alle bedrading ligt er al. Ben benieuwd!
 
Beetje aan het testen met de nw snelheidsmeter. Draait niet helemaal lekker.

Ik heb 2 magneetboutjes gebruikt in de achterste remschijf. Het is een VDO teller geworden. Tot zo'n 60 à 70km/u gaat het goed, daarna gaat de naald stuiteren. Af en toe tot max, erg onrustig.

-De kabel vanaf de sensor lag dicht tegen een bobine, die heb ik iets verlegt en het lijkt iets beter.. Kan dat het nog zijn?

-Wat moet de afstand zijn tussen magneet en sensor? Op het ene forum (fietscomputers) lees je dat een grotere afstand (10mm) beter is, een ander zegt zo klein mogelijk.

Iemand ervaring? Het is een kleine sensor M5 schroefdraad, zou oa voor motogadget gebruikt worden.
 
Ik heb de zelfde meter maar met een MMb Speedo pmeter hal sensor dus zonder magneten op een verlengde bout remschijf werkt perfect
Beetje aan het testen met de nw snelheidsmeter. Draait niet helemaal lekker.

Ik heb 2 magneetboutjes gebruikt in de achterste remschijf. Het is een VDO teller geworden. Tot zo'n 60 à 70km/u gaat het goed, daarna gaat de naald stuiteren. Af en toe tot max, erg onrustig.

-De kabel vanaf de sensor lag dicht tegen een bobine, die heb ik iets verlegt en het lijkt iets beter.. Kan dat het nog zijn?

-Wat moet de afstand zijn tussen magneet en sensor? Op het ene forum (fietscomputers) lees je dat een grotere afstand (10mm) beter is, een ander zegt zo klein mogelijk.

Iemand ervaring? Het is een kleine sensor M5 schroefdraad, zou oa voor motogadget gebruikt worden.
 
Ik heb verschillende Koso tellers in gebruik. Ik stel de sensor af op ca 2 a 3mm van de magneten in de remschijfbouten. Werkt perfect. Nooit problemen mee gehad.
 
@Kwastert, jij hebt het op het voorwiel?
Ik achter en de bedrading naar de sensor loopt vlak langs het frame, daar zit ook een bobine. Ik heb hem al zoveel mogelijk weggelegd daar, veel verder gaat niet lukken.
Morgen zal ik de afstand eens kleiner maken. kijken wat ie dan doet.

Ik heb 2 bouten met magneten gemaakt;
540.jpg


De VDO kun je zelf calibreren door precies een kilometer te rijden. dat lijkt gelukt. Tot 60 km/u gaat het prima.
 
Ik zou gewoon een magneet weghalen en weer rijden dan zie je vanzelf wat er gebeurt, en of je meer of minder pulsen nodig hebt?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan