Appen / bellen achter het stuur rijbewijs kwijt?!

Ik moest even nadenken wat APPN was maar waarschijnlijk is het iets in het Fries.

Ik stel voor een nekschot voor elke verkeersbeperkte.
 
Laatst bewerkt:
Goed plan, zijn we binnen no-time van het fileprobleem af.

Maar hoe doe je dat met fietsers?
Naar mijn weten is het nog steeds verplicht om een bel op je fiets te hebben.
 
Goed plan, zijn we binnen no-time van het fileprobleem af.

Maar hoe doe je dat met fietsers?
Naar mijn weten is het nog steeds verplicht om een bel op je fiets te hebben.


Wet invoeren die het toestaat fietsers van hun fiets af te schoppen bij mobiel gebruik op fiets :P
 
Ik moest even nadenken wat APPN was maar waarschijnlijk is het iets in het Fries.

Ik stel voor een nekschot voor elke verkeersbeperkte.

Ik denk er nog steeds over na :?
Toch geloof ik niet, dat ik mij er schuldig aan maak. Fruit eten doe ik sowieso al weinig, laat staan achter het stuur.

full
 
Rijbewijs kwijt is wel kort door de bocht want bij navigatie invoeren,make up opdoen of eten en drinken tijdens het rijden is ook gevaarlijk en dat gebeurt ook vaak.

Artikel 5 is daarvoor (dacht ik)

Ik kom vaker in de stad dan op de grote weg dus ik vind dat ze fietsers en voetgangers aan moeten pakken.
Ze letten meer op hun telefoon dan op het verkeer en stoplichten.

Als we die allemaal een nekschot geven word het rustiger op straat
 
Gewoon zelfde regeling als dronken achter het stuur.

en dan straffen niet op alcoholgehalte maar op belminuten ?

En niet vanaf 570ug/l je rijbewijs kwijt maar na 2,30 minuten je rijbewijs kwijt ?




Als ze elke keer een schoon mondstukje op het ademanalyseapparaat zetten, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

En maar klagen als de belastingen weer omhoog gaan.... niks ervan, die pijpjes zijn van zeer duurzaam materiaal, ik heb er 1 in de zak van mijn motorjas, tussen de stukje kauwgum, plukjes tabak, bij een reanimatie gebruikte nitril handschoentjes enz, enz en die doet het al 3 jaar uitstekend zonder klachten. Zou echt zonde zijn die nu al te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Laten we dan maar eens beginnen met het verhogen van de bekeuring.
Die is met 230 euro en 9 euro administratiekosten nog veels te laag.
Waarom?
Omdat er nog teveel lieden zijn die er een gokje aan wagen.
Ik kom ze werkelijk elke dag tegen die bezig zijn met hun verrekte mobiele telefoon.
Dus laten we niet gelijk dat rijbewijs innemen als diender, maar een proces verbaal van rond de 500 euro ertegenaan.
Wellicht zullen ze na de gekregen prent zich 2 keer achter de oren krabben om dat geintje nog een keer te flikken.
Voor de doorsnee Hollander is 500 euro toch een week werken.
Zulke bedragen raakt iemand wel.
 
en dan straffen niet op alcoholgehalte maar op belminuten ?

En niet vanaf 570ug/l je rijbewijs kwijt maar na 2,30 minuten je rijbewijs kwijt ?

Nee,pappen en nathouden en maar aan laten leuren,terwijl de slachtoffers zich opstapelen :t
Ik heb een veel beter idee,laat ons het beboeten van mensen die 3 kilometer te hard rijden,opvijzelen.
Dat levert tenminste nog geld op *O*
 
Laatst bewerkt:
Laten we dan maar eens beginnen met het verhogen van de bekeuring.
Die is met 230 euro en 9 euro administratiekosten nog veels te laag.
Waarom?
Omdat er nog teveel lieden zijn die er een gokje aan wagen.
Ik kom ze werkelijk elke dag tegen die bezig zijn met hun verrekte mobiele telefoon.
Dus laten we niet gelijk dat rijbewijs innemen als diender, maar een proces verbaal van rond de 500 euro ertegenaan.
Wellicht zullen ze na de gekregen prent zich 2 keer achter de oren krabben om dat geintje nog een keer te flikken.
Voor de doorsnee Hollander is 500 euro toch een week werken.
Zulke bedragen raakt iemand wel.

Nee, maakt niets uit, de pakkans is gewoon te laag... Ik zie ze dagelijks om me heen, maar er is nog niet echt makkelijk een controle voor in te richten, behalve motor/auto agenten die ze stuk voor stuk moeten gaan bekijken, beoordelen en bekeuren.

Zo lang iemand jaren kan bellen & appen achter het stuur, maar nooit gepakt wordt gaan ze het echt niet afleren.
 
Laten we dan maar eens beginnen met het verhogen van de bekeuring.
Die is met 230 euro en 9 euro administratiekosten nog veels te laag.
Waarom?
Omdat er nog teveel lieden zijn die er een gokje aan wagen.
Ik kom ze werkelijk elke dag tegen die bezig zijn met hun verrekte mobiele telefoon.
Dus laten we niet gelijk dat rijbewijs innemen als diender, maar een proces verbaal van rond de 500 euro ertegenaan.
Wellicht zullen ze na de gekregen prent zich 2 keer achter de oren krabben om dat geintje nog een keer te flikken.
Voor de doorsnee Hollander is 500 euro toch een week werken.
Zulke bedragen raakt iemand wel.

Nope, werkt niet.

Als mensen een overtreding begaan dan doen ze dat vanuit de veronderstelling dat ze niet gepakt worden, en dan denken ze dus niet na over wat de straf zou zijn.

Amerika bewijst al jaren dat zwaarder straffen niets helpt, sterker juist ervoor zorgt dat de bad guy meer risico neemt, of tegenstand biedt, om niet gepakt te worden.


Gewoon de normale prijs en bij iedere overtreding ter plekke 1 dag het rijbewijs innemen.
Bij de volgende overtreding 2 dagen. enz, enz.

Als je drie keer a la seconde niet meer mag rijden terwijl je onderweg was...en nu stil staat langs de weg, dan houdt het ook snel op hoor.
 
Rijbewijs kwijt is wel kort door de bocht want bij navigatie invoeren,make up opdoen of eten en drinken tijdens het rijden is ook gevaarlijk en dat gebeurt ook vaak.
Bij alle handelingen, die niets met het besturen van een motorvoer(rij)tuig te maken hebben, ook rijbewijs inleveren })
 
Nee, maakt niets uit, de pakkans is gewoon te laag... Ik zie ze dagelijks om me heen, maar er is nog niet echt makkelijk een controle voor in te richten, behalve motor/auto agenten die ze stuk voor stuk moeten gaan bekijken, beoordelen en bekeuren.

Zo lang iemand jaren kan bellen & appen achter het stuur, maar nooit gepakt wordt gaan ze het echt niet afleren.

Hoezo ,oom agent kan uren plaatsnemen achter een gatso.
Wat let hem langs de kant te gaan zitten en goed te kijken wie er allemaal zitten te appen?
Kwestie van kenteken doorgeven en er een collega achteraan sturen :]
 
Oke........hogere boetes helpen dus ook niet.
Dan vraag ik me af of er daadwerkelijk iets tegen zal helpen?
Zou dit dan werkelijk helpen:

Gewoon de normale prijs en bij iedere overtreding ter plekke 1 dag het rijbewijs innemen.
Bij de volgende overtreding 2 dagen. enz, enz.

Want ik denk namelijk dat het zulk soort figuren ook niet zal deren als deze regel van kracht wordt.
De mens is doorgaans namelijk wel erg hardleers en egoistisch ingesteld.
Nee, niet allemaal...maar wel een heleboel.
En dat zien we maar al te goed terug in hoe mensen deelnemen aan het verkeer.
En daarmee doel ik op verschillende soorten facetten.
Van kijkers bij een ongeluk tot aan de vechtersbazen en agressievelingen.
Het is werkelijk een gebed zonder end.
 
Bij alle handelingen, die niets met het besturen van een motorvoer(rij)tuig te maken hebben, ook rijbewijs inleveren })
Kijk dat is nu een reactie waar ik het volkomen mee eens ben.
Je zal maar iemand verloren hebben bij een verkeersongeluk waarvan de veroorzaker bv zat te klooien met zn mobiel navigatie etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan