Appen / bellen achter het stuur rijbewijs kwijt?!

Kijk dat is nu een reactie waar ik het volkomen mee eens ben.
Je zal maar iemand verloren hebben bij een verkeersongeluk waarvan de veroorzaker bv zat te klooien met zn mobiel navigatie etc

Precies '(

Zou het de nabestaanden interesseren dat het mobiel gebruik niet te meten is B|
 
Laatst bewerkt:
Hoezo ,oom agent kan uren plaatsnemen achter een gatso.
Wat let hem langs de kant te gaan zitten en goed te kijken wie er allemaal zitten te appen?
Kwestie van kenteken doorgeven en er een collega achteraan sturen :]

Volgens mij werkt dat in de praktijk nog niet zo, hoe kun je het goed zien op afstand? en hoe gaat dat met je bewijsvoering? tegen de tijd dat de motoragent aangetreden is is die telefoon wel weg.

Veel mensen hebben de telefoon ook net uit het zicht, onder de raamlijn zegmaar. In ieder geval zie ik nooit dat de controle op die manier opgezet wordt.
 
Je hoort tijdens het rijden niet bezig te zijn met andere zaken waardoor je niet je volle aandacht aan het verkeer kan geven.
Boetes verhogen werkt niet de een vindt
200 een hoop geld en de ander lapt makkelijk 500 zonder probleem en zal het verder een zorg zijn of hij weer wordt gepakt.
Als de huidige boetes al zo hoog zijn waarom zie je dan steeds meer mensen in het verkeer die bv zitten te bellen etc
Maar je zal maar het slachtoffer zijn van deze idioten die je platrijden.
 
Volgens mij werkt dat in de praktijk nog niet zo, hoe kun je het goed zien op afstand? en hoe gaat dat met je bewijsvoering? tegen de tijd dat de motoragent aangetreden is is die telefoon wel weg.

Veel mensen hebben de telefoon ook net uit het zicht, onder de raamlijn zegmaar. In ieder geval zie ik nooit dat de controle op die manier opgezet wordt.

full


+

klik

we leven in 2018 ,wordt het niet eens onderhand tijd dat er,behalve het kenteken,ook eens op dit soort zaken intensief gecontroleerd wordt.?
Er gaan miljarden naar de staat,laat ze bij justitie maar eens meer doen dan er alleen over lullen O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoezo ,oom agent kan uren plaatsnemen achter een gatso.
Bijna alle "mobiele flitsers" die ik zie (en dat zijn er sowieso maar, wat, misschien 5 per 10.000 km op 's heeren Randsteedelijcke hoofdweegennet en dan nog een of twee langs een N-weg?) zijn tegenwoordig gewoon van die tripods met een cameraatje. Vroeger zag je er dan nog wel eens een vogel in zo'n klapstoeltje naast zitten, maar dat heb ik al jaren niet meer gezien.

Een enkele keer zitten ze ook wel eens met z'n tweeën in een auto, maar die staan er altijd maar een paar minuten want als je er dan vlak later weer langs komt zijn ze vaak alweer weg. Kan zijn dat dat prikacties zijn omdat ze weten dat binnen vijf minuten Flitsmeister toch wel weer op de hoogte is, maar ik heb het idee (toegegeven, totale speculatie) dat dat voornamelijk is als er ergens een keer een klacht is binnengekomen over (een) specifieke weggebruiker(s) ergens op een bepaalde plek. Denk aan klaverbladknallers, straatracers, motorclubs...

On another note: een waarneming van een agent die langs een weg stilzit en zegt dat hij iemand die met 80+ langskomt bezig zag op zijn telefoon lijkt me knap lastig te verdedigen. Want dat is een fractie van een seconde, en dan kan het dus net zo goed een e-reader, een navigatieapparaat of een fotocamera of zo zijn, en dat mag gewoon.

Mensen "pakken" op daadwerkelijk actief de mobiele telefoon gebruiken is denk ik ongeveer net zo lastig als mensen pakken op rijden onder invloed - totdat Robocop himself in dienst treedt, of totdat er technische maatregelen worden genomen, blijft het tijdrovend mensenwerk. En dan nog... Als de politie daar enorm op zou gaan inzetten zou iedereen weer roepen van "ja, en bij mijn buurman is laatst ingebroken en dáár hadden ze natuurlijk geen tijd voor".

Kortom: read my lips, binnen een paar jaar hebben we door Europa afgedwongen technische maatregelen. En binnen iets meer dan een paar jaar (jaar of 10, 15) hebben we sowieso die hele smartphone niet meer. Dat is allemaal maar een korte tussenfase. Tegen die tijd is de massacommunicatie gewoon geïntegreerd in wearables/implants in augmented reality oplossingen.

02qvv9X.png
 
Nee,pappen en nathouden en maar aan laten leuren,terwijl de slachtoffers zich opstapelen :t
Ik heb een veel beter idee,laat ons het beboeten van mensen die 3 kilometer te hard rijden,opvijzelen.
Dat levert tenminste nog geld op *O*

Relax toch 's....Het enige dat ik aangeef in de quote is dat de wetgeving alcohol niet 1 op 1 op mobiel bellen is te leggen.





Oke........hogere boetes helpen dus ook niet.
Dan vraag ik me af of er daadwerkelijk iets tegen zal helpen?
Zou dit dan werkelijk helpen:

Gewoon de normale prijs en bij iedere overtreding ter plekke 1 dag het rijbewijs innemen.
Bij de volgende overtreding 2 dagen. enz, enz.

Want ik denk namelijk dat het zulk soort figuren ook niet zal deren als deze regel van kracht wordt.
De mens is doorgaans namelijk wel erg hardleers en egoistisch ingesteld.
Nee, niet allemaal...maar wel een heleboel.
En dat zien we maar al te goed terug in hoe mensen deelnemen aan het verkeer.
En daarmee doel ik op verschillende soorten facetten.
Van kijkers bij een ongeluk tot aan de vechtersbazen en agressievelingen.
Het is werkelijk een gebed zonder end.

Het is best apart als je een stopteken krijgt en vervolgens je rijbewijs word ingenomen.
Je bent onderweg naar ??? en plots sta je halverwege en kunt gaan lopen of iets zien te regelen. En het risico dat wat je van plan was ook geschrapt kan worden.

Die impact is toch best groot.

Ik ben ervan overtuigd dat dit dusdanig zou werken dat 90% echt wel genezen zou zijn na zo een of twee keer gepakt te zijn :Y




Nee,pappen en nathouden en maar aan laten leuren,terwijl de slachtoffers zich opstapelen :t
Ik heb een veel beter idee,laat ons het beboeten van mensen die 3 kilometer te hard rijden,opvijzelen.
Dat levert tenminste nog geld op *O*

Blijf eens on-topic, het gaat over bellen en wat een maatregel zou zijn om dit te verminderen.
Roep eens wat daar ook daadwerkelijk over gaat ?
 
Laatst bewerkt:
~
Relax toch 's....Het enige dat ik aangeef in de quote is dat de wetgeving alcohol niet 1 op 1 op mobiel bellen is te leggen.


Moet je eens,op dezelfde manier en zelfde bewoordingen,uitleggen aan de nabestaanden die hun dierbare door het gebruik van de "smart"phone zijn verloren :')

Komt heel professioneel over :t
 
Bijna alle "mobiele flitsers" die ik zie (en dat zijn er sowieso maar, wat, misschien 5 per 10.000 km op 's heeren Randsteedelijcke hoofdweegennet en dan nog een of twee langs een N-weg?) zijn tegenwoordig gewoon van die tripods met een cameraatje. Vroeger zag je er dan nog wel eens een vogel in zo'n klapstoeltje naast zitten, maar dat heb ik al jaren niet meer gezien.

Een enkele keer zitten ze ook wel eens met z'n tweeën in een auto, maar die staan er altijd maar een paar minuten want als je er dan vlak later weer langs komt zijn ze vaak alweer weg. Kan zijn dat dat prikacties zijn omdat ze weten dat binnen vijf minuten Flitsmeister toch wel weer op de hoogte is, maar ik heb het idee (toegegeven, totale speculatie) dat dat voornamelijk is als er ergens een keer een klacht is binnengekomen over (een) specifieke weggebruiker(s) ergens op een bepaalde plek. Denk aan klaverbladknallers, straatracers, motorclubs...

On another note: een waarneming van een agent die langs een weg stilzit en zegt dat hij iemand die met 80+ langskomt bezig zag op zijn telefoon lijkt me knap lastig te verdedigen. Want dat is een fractie van een seconde, en dan kan het dus net zo goed een e-reader, een navigatieapparaat of een fotocamera of zo zijn, en dat mag gewoon.

Mensen "pakken" op daadwerkelijk actief de mobiele telefoon gebruiken is denk ik ongeveer net zo lastig als mensen pakken op rijden onder invloed - totdat Robocop himself in dienst treedt, of totdat er technische maatregelen worden genomen, blijft het tijdrovend mensenwerk. En dan nog... Als de politie daar enorm op zou gaan inzetten zou iedereen weer roepen van "ja, en bij mijn buurman is laatst ingebroken en dáár hadden ze natuurlijk geen tijd voor".

Kortom: read my lips, binnen een paar jaar hebben we door Europa afgedwongen technische maatregelen. En binnen iets meer dan een paar jaar (jaar of 10, 15) hebben we sowieso die hele smartphone niet meer. Dat is allemaal maar een korte tussenfase. Tegen die tijd is de massacommunicatie gewoon geïntegreerd in wearables/implants in augmented reality oplossingen.

[afbeelding]

Reply met wijze woorden.

Er zijn voor een paar euro genoeg apparaatjes waarmee je al het spreek/luisterverkeer van een GSM mee kunt plat leggen.
Over een paar jaar zit zo'n ding gewoon in een auto ingebouwd en is het af met de pret.

Ooit bij een heterdaad inbraak geweest, bleek dat niemand van ons in de directe omgeving nog van de portofoon of GSM gebruik konden maken, hadden gewoon domweg geen verbinding meer. Apparaatje past in mijn hand.
 
Ik rij met 10 glazen bier en al bellend 1 oog dicht nog beter als 50 % van de andere bestuurders.

Dus ja ............ kom maar op met jullie stellingen :P
 
Laatst bewerkt:
Moet je eens,op dezelfde manier en zelfde bewoordingen,uitleggen aan de nabestaanden die hun dierbare door het gebruik van de "smart"phone zijn verloren :')

Komt heel professioneel over :t

Wat heeft dat nu ( wederom ) voor raakvlak met de reply die je quote :?

Of heb je gewoon zin om een half uurtje Meanblueman te bashen ? Zeg dat dan even, gun ik je hoor :)




Brilletje kopen O-)

Aaahh... toch dat laatste. Nou... ik zou zeggen, ga je gang jongen, doe je best :+

Zal ik vast een topic voor je openen dat je je kunt uitleven of doe je dat zelf ?
 
Laatst bewerkt:
Een paar biertjes of een flesje wijn moet kunnen, op de motor dan. In de auto vind ik het gevaarlijk.
 
Een paar biertjes of een flesje wijn moet kunnen, op de motor dan. In de auto vind ik het gevaarlijk.


Juist op de motor zweer ik drank af.Reed vroeger wel eens bezopen op m'n opgevoerde Zundapp wat ook geen succes was.

Ik val op de motor toch al zo snel om bij een verkeerslicht als ik moet stoppen :+
 
Wat heeft dat nu ( wederom ) voor raakvlak met de reply die je quote :?

Of heb je gewoon zin om een half uurtje Meanblueman te bashen ? Zeg dat dan even, gun ik je hoor :)

en dan straffen niet op alcoholgehalte maar op belminuten ?

En niet vanaf 570ug/l je rijbewijs kwijt maar na 2,30 minuten je rijbewijs kwijt.

Aan dit soort onbenullige cynische antwoorden stoor ik mij,bij dit soort topics

Zeker van een persoon die denkt ons te moeten leiden in zake verkeersveiligheid :W
 
Aan dit soort onbenullige cynische antwoorden stoor ik mij,bij dit soort topics

Zeker van een persoon die denkt ons te moeten leiden in zake verkeersveiligheid :W

Downsider, ik denk dat we nu wel klaar zijn met dit topic verpesten.

Laten we het als grote mensen oplossen, stuur een PM / mail wat je dwarszit, schelden we over en weer wat en de volgende dag weten we van elkaar hoe we erover denken en hopelijk kunnen we dan in andere topic's weer normaal op elkaar reageren, dit gaat echt nergens meer over.

Graag weer on-topic verder, dit had best een interessant topic kunnen worden ! :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is nu een reactie waar ik het volkomen mee eens ben.
Je zal maar iemand verloren hebben bij een verkeersongeluk waarvan de veroorzaker bv zat te klooien met zn mobiel navigatie etc

Je zal maar iemand verloren hebben bij een verkeersongeluk waarvan de veroorzaker...
zijn radio reclame een claxon ten gehore brengt
te weinig nachtrust geniet omdat hij in ploegen werkt
door haar jammerende kind afgeleid is
verminderd reactievermogen heeft omdat hij/zij al boven de 80 is
Gewoon een slechte dag had
De zon verkeerd stond
Gieter, tuinslang, heggenschaar...

Het is altijd kut als er iemand in het verkeer om het leven komt, maar dramatiseren heeft ook geen zin.
Het verlies wordt niet minder, en de als vraag blijft altijd bestaan.

En nee, dit betekend niet dat ik voor brievenschijven onder het rijden pleit. (ik kan stilstaand nog niet eens met een vingervlek-telefoon omgaan)
Telefoneren met een headset of carkit vind ik dan nog iets anders, maar dat is voor veel bestuurders ook nog een "handeling" teveel.
 
Juist op de motor zweer ik drank af.Reed vroeger wel eens bezopen op m'n opgevoerde Zundapp wat ook geen succes was.

Ik val op de motor toch al zo snel om bij een verkeerslicht als ik moet stoppen :+
Precies, daarom heeft een motorrijder in principe nooit te veel op. In een auto rijden is wel mogelijk als je dronken bent.
 
Je zal maar iemand verloren hebben bij een verkeersongeluk waarvan de veroorzaker...
zijn radio reclame een claxon ten gehore brengt
te weinig nachtrust geniet omdat hij in ploegen werkt
door haar jammerende kind afgeleid is
verminderd reactievermogen heeft omdat hij/zij al boven de 80 is
Gewoon een slechte dag had

De zon verkeerd stond
Gieter, tuinslang, heggenschaar...

Het is altijd kut als er iemand in het verkeer om het leven komt, maar dramatiseren heeft ook geen zin.


Het verlies wordt niet minder, en de als vraag blijft altijd bestaan.

En nee, dit betekend niet dat ik voor brievenschijven onder het rijden pleit. (ik kan stilstaand nog niet eens met een vingervlek-telefoon omgaan)
Telefoneren met een headset of carkit vind ik dan nog iets anders, maar dat is voor veel bestuurders ook nog een "handeling" teveel.

bepaalde dingen,die je opnoemd, sluipen erin,maar aan die smartphone verslaving kan men wel degelijk bewust iets aan doen.
Daar zit toch wel wat verschil
 
Laatst bewerkt:
HELEMAAL VERBANNEN!
zeg ik nu ik een smartwatch heb xD

eigenlijk wel een leuke instinker!
Telefoon staat een boete op maar wat over smart horloges?
Ik keek alleen even naar de tijd! ik was niet aan het twitteren!
 
HELEMAAL VERBANNEN!
zeg ik nu ik een smartwatch heb xD

eigenlijk wel een leuke instinker!
Telefoon staat een boete op maar wat over smart horloges?
Ik keek alleen even naar de tijd! ik was niet aan het twitteren!

Niet te snel juichen, dat heeft men al voorzien ;) Achter het stuur moet je smartwatch af

Uiteindelijk zijn wetten allemaal waardeloze dingen die alleen in uiterste gevallen nodig zouden moeten zijn.
15/20 jaar geleden was rijden met drank op niet ongewoon, je hoorde er zelden wat negatiefs over.
Die sociale norm is nogal veranderd.

Ik denk dat het met het bellen onder het rijden net zo zal vergaan. Vrijwel iedereen is tegen het bellen maar toch doen ze het zelf ook. Pas als we accepteren dat het sociaal gezien onacceptabel is zal er iets veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar een actueel onderwerp!

Zie net op TV hoe ze dat in Italië gaan oplossen.
Onherkenbare agent op scooter/ motor constateert gebruik mobieltje in auto. Geeft dat door aan collega's. 1e keer is boete. 2e keer is RBW een tijdje kwijt. 3e keer............?

Nee, ik ben zelf nauwelijks beter. :N
Onlangs was ik mijn bestemming in de auto aan het intikken op de GPS.
Plots (ik zat natuurlijk niet op te letten) reed er een politiewagen naast me waarvan de bijrijder met uitgestrekte hals aan het kijken was, wat ik deed. Duidelijk te zien dat ik de GPS gebruikte. Denk als met mobiel, dat ik aan de beurt zou zijn geweest.
Agent wenkte met zijn vinger boos van: NEE! (had dus wel gelijk)

Beter eigenlijk thuis voor de deur adres intikken............. is goed voornemen :?
 
bepaalde dingen,die je opnoemd, sluipen erin,maar aan die smartphone verslaving kan men wel degelijk bewust iets aan doen.
Daar zit toch wel wat verschil

Het ging mij er om dat het slachtoffer even dood is, en de nabestaanden altijd een "wat als" vraag blijven houden. En dat "je zou maar" een onnodige vraag is.
 
Zie net op TV hoe ze dat in Italië gaan oplossen.
Onherkenbare agent op scooter/ motor constateert gebruik mobieltje in auto. Geeft dat door aan collega's. 1e keer is boete. 2e keer is RBW een tijdje kwijt. 3e keer............?

Ik heb verborgen Italiaans bloed *D

Gewoon de normale prijs en bij iedere overtreding ter plekke 1 dag het rijbewijs innemen.
Bij de volgende overtreding 2 dagen. enz, enz.

Als je drie keer a la seconde niet meer mag rijden terwijl je onderweg was...en nu stil staat langs de weg, dan houdt het ook snel op hoor.

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan