Carburateurs synchroniseren

Hawker

MF'er
24 mei 2015
128
2
Emmen
Hoi allemaal,

Wil één deze dagen de carbs van mn sc28 synchroniseren, alleen is er ook een vuistregel om hiermee te beginnen? Bijvoorbeeld ; eerst alle stel schroeven indraaien en vervolgens 3 slagen uitdraaien en vanuit daar het synchronisatie proces starten. Of kan ik gewoon direct beginnen met synchroniseren?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Daniel
 
Hoe kun jij dat zien?Ik ben nu geen expert in carburateurs, maar een mengselschroef dient voor iets anders, werkt ook niet op de manier die jij hier volgens mij in gedachten hebt.
Staan de mengselschroeven nu wel weer juist afgesteld? Niet geheel onbelangrijk namelijk...

Bij carburateur 1 zie je gewoon minimaal brandstof langs de gasnaald vloeien. De overige carburateurs is dit op het blote oog niet zichtbaar...

Verder staan de mengsel schroeven nog steeds op dezelfde stand als voorheen, heb ze alleen even ter controle aangevoeld.

Bij het dichtdraaien van de schroeven gaat hij inderdaad lager stationair lopen en bij uitdraaien op 4 slagen loopt hij mooi stationair. Behalve bij carb 1 is er verschil merkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Een vacuumkraan word geopend door vacuum, dus alleen als het motorblok draait. Dan kan de benzine doorstromen naar de 4 carburateurs.
Welke van de 4 carbs dit regelt, maakt niet uit.

Een vacuumklep is een veiligheid, voor als je vergeet de benzinekraan dicht te zetten.
Heb je een benzinepomp in de tank, dan heb je volgens mij geen kraan.
Dit voorkomt dat de vlotterkamers overstromen bij stilstand, als de vlotternaalden niet goed meer afdichten.
Er loopt geen benzine op de grond, of erger, de cilinders in. En hierna het carter in. Olie smeert, maar benzine niet.
 
Een vacuumkraan word geopend door vacuum, dus alleen als het motorblok draait. Dan kan de benzine doorstromen naar de 4 carburateurs.
Welke van de 4 carbs dit regelt, maakt niet uit.

Een vacuumklep is een veiligheid, voor als je vergeet de benzinekraan dicht te zetten.
Heb je een benzinepomp in de tank, dan heb je volgens mij geen kraan.
Dit voorkomt dat de vlotterkamers overstromen bij stilstand, als de vlotternaalden niet goed meer afdichten.
Er loopt geen benzine op de grond, of erger, de cilinders in. En hierna het carter in. Olie smeert, maar benzine niet.

Oké helder.

Maar even voor de duidelijkheid, het gaat niet om het brandstofsysteem opzich. Dit werkt prima dmv de brandstofpomp. Ook sluiten de vlotters goed af bij stilstand ( geen lekkerij ).

Betreffende nippel / tuultje, ook zo'n mooi woord :P zat op inlaatpoort 1, daar waar de nippels voor het synchroniseren ook op moeten.
 
Oke, had je al genoemd dat je een brandstofpomp had?
Maakt ook niet uit, was meer even voor de uitleg.


Een brandstofpomp betekent volgens mij, geen vacuumafsluiter dus ook geen tuultje.
Dus dan heeft iemand dat ding vergeten te verwijderen na synchroniseren?
Of hoorde er orgineel toch nog iets anders op, hmmm?
 
Laatst bewerkt:
Oke, inlaatgedeelte ipv van carb.
Ik vergiste mij geloof ik, is al een tijdje geleden dat ik er voor het laatst aangezeten heb. Mijn schuld en het wekte wat verwarring bij jou.
 
Laatst bewerkt:
Oke, had je al genoemd dat je een brandstofpomp had?
Maakt ook niet uit, was meer even voor de uitleg.


Een brandstofpomp betekent volgens mij, geen vacuumafsluiter dus ook geen tuultje.
Dus dan heeft iemand dat ding vergeten te verwijderen na synchroniseren?
Of hoorde er orgineel toch nog iets anders op, hmmm?

Ja precies dat vraag ik me dus ook af.. in afwachting van reactie
 
Zo, alles gelukt. Vlinderkleppen staan perfect synchroon en nieuwe iridium bougietjes dus wat dat betreft kunnen we er weer even tegen :]

Probleem met het vloeien bij carb 1 is ook goed nu. Er lag een stuk oud schuim ofzo onder het membraan rubber nr. 1 welke de gasschuif niet helemaal deed zakken.

Blokje loopt weer zeer soepeltjes, bij het stellen van de vlinderkleppen 1,2 & 4 begon het blok direct rustiger te lopen.

Bedankt voor het meedenken *O*

Topic mag dicht !
 
Zo, alles gelukt. Vlinderkleppen staan perfect synchroon en nieuwe iridium bougietjes dus wat dat betreft kunnen we er weer even tegen :]

Probleem met het vloeien bij carb 1 is ook goed nu. Er lag een stuk oud schuim ofzo onder het membraan rubber nr. 1 welke de gasschuif niet helemaal deed zakken.

Blokje loopt weer zeer soepeltjes, bij het stellen van de vlinderkleppen 1,2 & 4 begon het blok direct rustiger te lopen.

Bedankt voor het meedenken *O*

Topic mag dicht !

Dat stukje schuim is waarschijnlijk van dat olie opvangbakje wat aan je luchtfilterbox geschroefd zit, staan de sc28 bekend om dat deze oplossen verpulveren in de loop van de tijd, je kunt kijken of dat filter nog wel goed is voordat er meer los komt en in je carb's verdwijnt.
 
Dat stukje schuim is waarschijnlijk van dat olie opvangbakje wat aan je luchtfilterbox geschroefd zit, staan de sc28 bekend om dat deze oplossen verpulveren in de loop van de tijd, je kunt kijken of dat filter nog wel goed is voordat er meer los komt en in je carb's verdwijnt.

Bedankt voor de tip! zal het zometeen even bekijken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan