Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een DCT 2014 met koppelingshendel? Leg uit aub?!
Die had hij natuurlijk over, want de Chinees verkocht een complete set. ;)

(Chinees: Ik heb deze op mijn CBR250R)
full

full
 
Een DCT 2014 met koppelingshendel? Leg uit aub?!

Bedankt worldbeater :}
hahaha een slim mens heeft aan een half antwoord genoeg, ik leg het nog een keer uit :) :+
ik heb 1 set hendels uit china gekocht, ik gebruik alleen de remhendel en de andere hendel (die ik niet nodig heb) heb ik aan mijn zus gegeven :Y :W
 
Laatst bewerkt:
@worldbeater: dat is een mooi setje zeg!
Ik heb deze:
RXUtWjp.png


Hebben ook zo'n gefreesde CNC afwerking :Y
 
Bedankt worldbeater :}
hahaha een slim mens heeft aan een half antwoord genoeg, ik leg het nog een keer uit :) :+
ik heb 1 set hendels uit china gekocht, ik gebruik alleen de remhendel en de andere hendel (die ik niet nodig heb) heb ik aan mijn zus gegeven :Y :W
Stukje ervaring misschien. :$

Ik heb wel bij vijf, zes motorfietsen van die mooie handles gehad.
Nooit klachten, super dingen. :}
@worldbeater: dat is een mooi setje zeg!
Ik heb deze:
[afbeelding]

Hebben ook zo'n gefreesde CNC afwerking :Y
Mooi hoor die CNC gefreesde afwerking :Y :t ik geniet er iedere dag van. Mooi uitzicht. :+

Edit. Want OEM houdt niet over.

full
 
Laatst bewerkt:
Heb alleen een zwarte brembo hendel O-) die hendel schiet mooi terug zeg, motor rijd en remt super, heel anders voorvork een stukje strakker en bochten gaan vanzelf *D
 
iemand al de tandwiel verhouding verandert van de nc750 s,en scheelt het met trekkracht?

Nee, wel aan gedacht later als aan vv toe is. Wel iemand van dit forum die het gedaan hebt.
Is naar meen ik naar 43 gegaan achter meen ik. Tegen het minder bokken in lage toeren.
Die was het kwijt.
 
Weet iemand of de vv van een X langer is dan van een S???
Of is alleen het stuur hoger? En de raisers?
 
Ik pas helemaal niks aan (technisch).. als ik niet tevreden zal zijn over de motor dan kies ik een motor waar ik wel tevreden over zal zijn😉.

😎
 
Dat is keuze. Welke keuze je ook maakt het zal altijd een compromis blijven.
Soms is een kleine aanpassing (zoals een kleiner voortandwiel) iets wat het compromis nog gunstiger kan maken.

Al moet ik over de keuze van een kleiner voortandwiel om het bokken tegen te gaan, wel een beetje lachen.
Zeker nog nooit een echte V-twin gereden. Die bokken pas echt. Vergeleken daarmee is een NC super smooth in lage toeren.
Mijn persoonlijke mening is dat je dan beter voor een 3- of 4-cilinder kan gaan. Een Twin is dan toch niet de motorconfiguratie voor jouw.
 
Het is meer het schakel patroon van de DCT bak die met een tandje kleiner beter past IMHO, het toerental is net een tandje te laag bij overschakelen tijdens rustig rijden, ik begrijp de keuze van Honda wel hoor, die willen op papier een zo gunstig mogelijk verbruik cijfer laten zien maar met voor een tandje minder kloppen de verhoudingen gewoon beter ;)
 
Kan ik me wel iets van voorstellen, al reed ik vrijwel nooit rustig en gebruikte ik de D-modus nooit. Ik reed in de S-modus en schakelde op de rustige stukken naar Manueel om de hoogste versnelling te kunnen pakken (onder 90 blijft de NC in de 5 staan)
 
Precies die D-modus is waar het net niet klopte (bokken) waardoor deze mode door mij niet gebruikt werdt, nu met de 16T voor gebruik ik hem dus wel en de opvolgende mode's zijn net een tandje sportiever, alles past nu zeg maar :)

Hoewel een 1000rpm meer max zou hem zeker niet misstaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is keuze. Welke keuze je ook maakt het zal altijd een compromis blijven.
Soms is een kleine aanpassing (zoals een kleiner voortandwiel) iets wat het compromis nog gunstiger kan maken.

Al moet ik over de keuze van een kleiner voortandwiel om het bokken tegen te gaan, wel een beetje lachen.
Zeker nog nooit een echte V-twin gereden. Die bokken pas echt. Vergeleken daarmee is een NC super smooth in lage toeren.
Mijn persoonlijke mening is dat je dan beter voor een 3- of 4-cilinder kan gaan. Een Twin is dan toch niet de motorconfiguratie voor jouw.

Is ook zo, die Sharley's die slaan zowat af!
Ik rijd voor de tweede x een lijn twin, maar stoort mij ook niet dat bokken. Eerste lijn twin
was een Yamaha Super Tenere.
Die Jappen zijn zo gek niet en daar komt bij dat ze bij deze fiets alles op elkaar afgestemd hebben qua overbrenging.
Dus lijkt mijn dat als je iets gaat veranderen qua verhoudind dat het toch ander is dan
fabrieks instelling.
Misschien beter een K&N filter op zz. Krijgt ie meer lucht!! Loopt ook al beterder.
 
Iemand ook problemen met dat de NC niet lekker vooruit wil in tegenwind?
Ik krijg er nu maximum 148km/h uit :/
Die overdrive in de 6de versnelling helpt ook niet echt :') Die overbrenging van 5 naar 6 is veel te groot om er nog wat extra snelheid uit te krijgen, dan zit ie juist weer uit de "max koppel".
 
Iemand ook problemen met dat de NC niet lekker vooruit wil in tegenwind?
Ik krijg er nu maximum 148km/h uit :/
Die overdrive in de 6de versnelling helpt ook niet echt :') Die overbrenging van 5 naar 6 is veel te groot om er nog wat extra snelheid uit te krijgen, dan zit ie juist weer uit de "max koppel".

Tegenwind haalt je top onderuit ja.

Had laatst bij de storm een top van 128Km/u tegen de wind in, gas vol open in 5e versnelling....
als ik naar 6e schakelde viel ik terug in snelheid.


Maar goed, als je 80 (a 90)Km/u binnendoor rijd is er volgens mij weinig wat het zuinige verbruik weet te evenaren. (Zie ~2.8L/100Km gemiddeld)
 
Laatst bewerkt:
Iemand ook problemen met dat de NC niet lekker vooruit wil in tegenwind?
Ik krijg er nu maximum 148km/h uit :/
Die overdrive in de 6de versnelling helpt ook niet echt :') Die overbrenging van 5 naar 6 is veel te groot om er nog wat extra snelheid uit te krijgen, dan zit ie juist weer uit de "max koppel".


Nee, want ik rijd nooit zo hard!! :] Ik ben een cruiser, met herrie. Een genieter.
 
Ik laat de ECU flashen, andere ontsteking mappings en brandstof mapping. In combinatie met een decat uitlaat en een K&N filter. Ik hou de vorderingen hier wel bij als het gereed is.

ECU meteen +1000 toeren (net als de nieuwe 2018 NC) en iets agressiever qua ontstekings karakter bovenin.

Blijkbaar ben ik de eerste in NL/Europa die een NC doet 😁
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan