Schotland op de motor [Centrale informatie]

Heeft iemand toevallig nog recente routes voor de garmin??

Daarnaast, voor nu is het plan dinsdag op de bood naar newcastle, en de maandag daarop alweer terug.
Beetje 2 oorzaken, 1 is financieel en de ander is er rijd een super sport mee waarvoor langer misschien geen feestje is.
Is dat een beetje te doen? we komen dan woensdag ochtend aan, en gaan dan rijden, hopelijk even kilometers vreten naar het noorden, en daar een mooi rondje toen en zondag alweer iets naar het zuiden en maandag middag de boot op.

Tips?? Moeite waard zo relatief kort? En hotels/hostels/B&B vooraf boeken of prima te doen zonder reserveren?

is dit wat??
http://gpstracks.nl/motorroutes-europa.php?id=2210 (GPStracks - GPS motor en auto routes in Europa)
of dit :P
GPStracks - GPS motor en auto routes in Europa
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan ook maar 6 nachten naar schotland en 2 nachten in lake district..
Slaan het noorden ook over..je kunt toch niet alles zien in zo'n korte tijd...
En ik heb alles geboekt via booking.com

Kun je tot kort vantevoren nog annuleren...
Maar wij vinden het fijner om niet te hoeven zoeken en fijner om routes te maken van hotel naar hotel...



Hoi! Gebruik de Booking.com-app en krijg € 15 terug met deze kortingscode: 21fcaa99 Booking.com: The largest selection of hotels, homes, and vacation rentals
😉😁
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niets geboekt, ik moet mn reisgezelschap nog definitief krijgen, hopelijk lukt me dat deze week. We zijn al met 2 en misschien 3 personen, maar bij 3 zoek ik er dus dan nog 1 bij:)

Overnachtingen doe ik via booking. Ik rij ook lievr mn route ipv dat ik ver van de route mort afwijken, sommige gebieden zijn niet veel moglijkheden. Ik moet daar zelf ook nog eens goed naar kijken in mn routes.

De boot wil ik deze week wel al boeken, de rest komt wel
 
oke spukkie hetzelfde als wij dus ook booking...
boot heb ik in november al geboekt kregen toen vroegboekkorting..

Vraagje we gaan vanuit Doune via Glencoe en Glenfinnan naar isle of sky, nu gaan we dus de ferry van Mallaig naar Armadale pakken,kun je gewoon spontaan ieder tijdstip op de ferry ,of is het echt raadzaam om van tevoren te boeken??

Het wordt maandag 14 mei dat we daar gebruik van willen maken,om zo naar ons hotel op isle of skye te gaan in Colbost..

toedeloe karin
 
Zes dagen is goed te doen, al is langer altijd beter natuurlijk ;-).

Ik ben afgelopen herfst nog korter geweest: vrijdagavond met de boot heen, dinsdagavond met de boot weer terug. We hebben kilometers gevreten, maar wat een feest was het!

Vrijdag: boot IJmuiden-Newcastle.
Zaterdag: Newcastle - regio Loch Lomond, via de westkust & Glasgow.
Zondag: Loch Lomond - Applecross.
Maandag: Applecross - Ullapool - Durness (noordkust!) - Inverness - Grantown-on-Spey.
Dinsdag: Grantown-on-Spey - Newcastle en 's avonds de boot weer terug.
Woensdag: terug in IJmuiden en naar huis.

1.700 goddelijke kilometers. Vooral de maandag was een dolle dag: van Applecross via de noordkust naar de Speyside. By far de mooiste dag van de trip voor ons: het noorden (ten noordwesten van Inverness) is echt een enorme hoop middle of nowhere, en daar ben ik wel in mijn element.

Een verslagje van de trip kun je hier lezen, als je het interessant vindt: https://www.versys1000.com/index.php/topic,18101.0.html

Ik zou het elk moment weer doen!
 
Laatst bewerkt:
Zes dagen is goed te doen, al is langer altijd beter natuurlijk ;-).

Ik ben afgelopen herfst nog korter geweest: vrijdagavond met de boot heen, dinsdagavond met de boot weer terug. We hebben kilometers gevreten, maar wat een feest was het!

Vrijdag: boot IJmuiden-Newcastle.
Zaterdag: Newcastle - regio Loch Lomond, via de westkust & Glasgow.
Zondag: Loch Lomond - Applecross.
Maandag: Applecross - Ullapool - Durness (noordkust!) - Inverness - Grantown-on-Spey.
Dinsdag: Grantown-on-Spey - Newcastle en 's avonds de boot weer terug.
Woensdag: terug in IJmuiden en naar huis.

1.700 goddelijke kilometers. Vooral de maandag was een dolle dag: van Applecross via de noordkust naar de Speyside. By far de mooiste dag van de trip voor ons: het noorden (ten noordwesten van Inverness) is echt een enorme hoop middle of nowhere, en daar ben ik wel in mijn element.

Een verslagje van de trip kun je hier lezen, als je het interessant vindt: https://www.versys1000.com/index.php/topic,18101.0.html

Ik zou het elk moment weer doen!
Wij zijn diverse malen in Schotland geweest, meestal in de inverness-regio overnacht. Dat is echt ons favoriete gebied
 
Ha luitjes, ik heb mijn zinnen toch wel heel erg op Schotland gezet aankomende juni, ik schrap Oekraine. Op deze blue-monday in de donkere en gure dagen probeer ik de stemming er hiero een beetje in te krijgen door te beginnen met dromen en plannen over de aankomende rit :+

Mijn idee is een singletje te pakken naar Newcastle, en een combi tent/hotel/airbnb te doen, wanneer ik terug kom zie ik wel. (max 2,5/3 week)

Wat simpele vragen:

- Is wildkamperen toegestaan?
- Ik hoopte dat de TS een lijstje zou hebben met "Must See" wegen, maar dat is er niet. Iemand een lijstje hier?
- De Noren hebben overal hytter, hebben ze hier ook zoiets?
- Wat is een goed boek over Schotland (snelle informatie over historie, must-see's, etc)

Alvast bedankt!
 
Ja wildkamperen is toegestaan heb ik gelezen wel moet je soms de landeigenaar om toestemming vragen meen ik gelezen te hebben....
Verder kijk ik op deze site.....
Things To Do & Places To Visit in Scotland

na 2 annuleringen en dus best veel voorbereiding vertrekken wij eindelijk 10 mei.

Als je myrouteapp hebt kun je met de michellin kaart de mooie wegen eruit pikken..

Wat ik zeker weet is dat je Glencoe,applecros en na la bach en Isle of Sky ...
Maar er zijn zoveel dingen wij beginnnen in Lake District want schijnt ook super mooi te izjn en daar gaan we de hardknotpas op....

Denk dat je zelf even in moet duiken en bekijken wat JIJ intresant vind,ik heb bv niet voor het noorden gekozen deze reis,je kunt niet alles zien ,dus keuzes maken.
Jij gaat 3 weken dus coast to coast 500 en naar John o Groats zou ik dan ook meepakken....

kijk op de link van die site staat heel veel op,ik doe via booking com,maar weet niet of ze airnb hebben.
Ze hebben wel genoeg b&b hoor ik van degen om mij heen die er al geweest zijn......

Succes,de voorbereiding is toch al heerlijk he...

toedeloe karin
 
@ Joris: Wildkamperen is inderdaad toegestaan op de meeste plekken, tenzij anders vermeldt.
Daarnaast moet je in juni uitkijken voor de midgets, een soort kleine muggen. Zodra je stil zit komen ze op je af, van de jeuk ervan wordt je helemaal gek! Een netje over je hoofd oid kan erg helpen :)
 
Ha luitjes, ik heb mijn zinnen toch wel heel erg op Schotland gezet aankomende juni, ik schrap Oekraine. Op deze blue-monday in de donkere en gure dagen probeer ik de stemming er hiero een beetje in te krijgendoor te beginnen met dromen en plannen over de aankomende rit :+ . .
Hoi Joris, begin dan thuis met de whisky. Als je daarvan genoeg drinkt, ga je vanzelf dromen.

(Of kom je zaterdag ff BBQ-en in Genderen? www.motor-forum.nl/forum/list_message/28598023#28598023. Je moet je dan wel even opgeven. Dan neem ik de whisky mee).
 
Laatst bewerkt:
John O'Groats vond ik persoonlijk weinig aan. Is een beetje de Noordkaap in het klein, toeristisch en niet heel veel te zien. De weg er naartoe vond ik persoonlijk ook geen zak aan.
 
Hoi Joris, begin dan thuis met de whisky. Als je daarvan genoeg drinkt, ga je vanzelf dromen.

(Of kom je zaterdag ff BBQ-en in Genderen? www.motor-forum.nl/forum/list_message/28598023#28598023. Je moet je dan wel even opgeven. Dan neem ik de whisky mee).

Haha :+

Bedankt voor de uitnodiging, maar dat gaat me niet meer lukken zo. Ik wil nog wel een keertje mee met het MF weekend, ben alleen niet zo van 50+ groepsritten :)
 
Ja wildkamperen is toegestaan heb ik gelezen wel moet je soms de landeigenaar om toestemming vragen meen ik gelezen te hebben....
Verder kijk ik op deze site.....
Things To Do & Places To Visit in Scotland

na 2 annuleringen en dus best veel voorbereiding vertrekken wij eindelijk 10 mei.

Als je myrouteapp hebt kun je met de michellin kaart de mooie wegen eruit pikken..

Wat ik zeker weet is dat je Glencoe,applecros en na la bach en Isle of Sky ...
Maar er zijn zoveel dingen wij beginnnen in Lake District want schijnt ook super mooi te izjn en daar gaan we de hardknotpas op....

Denk dat je zelf even in moet duiken en bekijken wat JIJ intresant vind,ik heb bv niet voor het noorden gekozen deze reis,je kunt niet alles zien ,dus keuzes maken.
Jij gaat 3 weken dus coast to coast 500 en naar John o Groats zou ik dan ook meepakken....

kijk op de link van die site staat heel veel op,ik doe via booking com,maar weet niet of ze airnb hebben.
Ze hebben wel genoeg b&b hoor ik van degen om mij heen die er al geweest zijn......

Succes,de voorbereiding is toch al heerlijk he...

toedeloe karin

Bedankt voor de tips luitjes.

Vooral die site hierboven geeft een aantal mooie routes aan. Ik denk dat ik het uiteindelijk allemaal weer oldskool op een kaart markeer en dan wel weer zie hoe ik er kom.

Ik ben nooit echt zo van 'voor geprogrammeerde routes', het belemmert mij een beetje mijn vrije wil (nu geen zin om te stoppen etc)
 
John O'Groats vond ik persoonlijk weinig aan. Is een beetje de Noordkaap in het klein, toeristisch en niet heel veel te zien. De weg er naartoe vond ik persoonlijk ook geen zak aan.

En toch vond ik de Noordkaap zeer de moeite, en zie mezelf nog een keer terug gaan :Y

Het heeft gewoon een bepaalde aantrekkingskracht, dat zal John O'Groats ook hebben wellicht.
 
Bij de Noordkaap vind ik de rit er naartoe nog mooi, bij John O'Groats vond ik dat tegenvallen. Het Westelijke deel van de kustlijn is veel mooier dan de Oostkant.
 
Van de North Coast 500 hoef je ook niet perse de oostelijke route te pakken.
Wij zijn vanaf de A9 naar Lairg gereden richting Altnaharra. Vervolgens linksaf en langs Loch Hope gereden. Was super helemaal niemand te bekennen. Daarna links afslaan richting Durness de NC 500 verder vervolgen.
Hou je brandstofpeil ook in de gaten, geen benzinestation te bekennen :)
 
Bedankt voor jouw boeking bij DFDS. Wij kijken er naar uit om je binnenkort aan boord te verwelkomen.

Belangrijk:
✓ Controleer de bevestiging altijd en bekijk of je de reis helemaal naar wens geboekt hebt.
✓ Zorg dat je het boekingsnummer samen met een kopie van de bevestiging bij je hebt op het moment van inchecken.
✓ Inchecken kan tot 60 minuten voor vertrek.
✓ Iedere passagier dient in het bezit te zijn van een geldig reisdocument.
✓ Voetbaltickets geboekt? De tickets hiervoor ontvang je tijdens het inchecken.
Algemene voorwaarden van DFDS


*D *D *D *D *D *D *D *D *D *D


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Oma weer opzouten aub.........

Nou na dus 2 keer gereserveerd te hebben(2011 en 2014 en hebben moeten anuleren)
en 1 keer willen gaan,maar manlief was aan twijfelen...

Nu dan toch eindelijk onze toch naar Engeland en Schotland bijna in zicht.. :}

Donderdag 10 mei vertrekken we vanaf ijmuiden en zaterdag 19 mei vertrekken we terug..
zoals je hierboven all ergens had kunnen lezen.


2 nachten in coniston in lake disctrict
1 nacht in doune
1 nacht in colbost (isle of sky)
2 nachten in drumnadrochit en
2 nachten edinburgh...

Routes inclusief to see dingen bv ,hardknottpas,aplecros,devils pulpit etc...=klaar,
hotels geboekt met booking=klaar
boot ijmuiden -new castle en back ,inclusief eten =betaald
veerboot mallaig-armedale= betaald

nog nodig stickers ---voor op spiegel links rijden!!!
kleine stickers op kilometerteller met miles......
koplamp afplakken,hoeft niet perse lees ik overal maar twijfel ik nog over...
regenpak check =liggen klaar :P
motor = klaar

ik ga nu de dagen aftellen en hopen dat er niks qua gezondheid of zo tussen komt :X
toedeloe :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan