€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Vorig jaar heb ik de Challenge helaas moeten missen. Wel alles voorbereid met de GSX400E in zijn eigen topic, bij de pre-meet geweest om met de andere deelnemers kennis te maken...en toen kregen wij privé een kans om terug te verhuizen van de randstad naar Drenthe. Aangezien bijna alle vrienden en familie in de drie noordelijke provincies wonen, hebben wij alles laten vallen en zijn terug gegaan.

Ik heb mij dus helaas af moeten melden voor de Challenge en heb de klepdeksel maar weer terug op zijn plaats gezet (zonder het klepstellen, geen tijd meer voor)- tot zo ver was ik gekomen.

Dezelfde week is ons huis in de verkoop gegaan, heb ik mijn andere motor (GSR600) verkocht en heb ik nog de GSX400E verplaatst naar Drenthe en daar gestald in een garagebox. Sindsdien heb ik mijn GSX400E nog wel 1x weer gezien om de accu eruit te halen.

Na zo'n driekwart jaar op een chalet/camping gewoond te hebben, krijgen wij over 2 maanden eindelijk de sleutel van onze nieuwe woning in Beilen *O* met een 3x zo grote sleutelplek *O*. Wij kunnen eindelijk verder met ons 'avontuur' als gezin. En toen zag ik de 2019 Challenge editie...

Ik baal er behoorlijk van dat ik de Challenge 2017 gemist heb en zou de 2019 editie wel graag meemaken. Nu blijft alleen een heikel punt: met de GSX400E verder (die doe ik uberhaubt niet meer weg!) of 'verplicht' een andere motor.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is er nog iemand die met een soortgelijk dilemma zit. Wie hier een oplossing voor heeft mag het zeggen.
Ik zat zelf te denken aan:
  • Motor in een vachtje verpakken
  • roze legging over de motorbroek
  • hun motor pimpen in "my little pony" style
  • 25 punten in mindering ivm "foute prioritering"
  • Op elke camping de tent verplicht naast Mitkah moeten opzetten
  • Als Mario en Luigi op de motor
  • of als support-crew mee

Wie Joost kent mag het zeggen!
 
Vorig jaar heb ik de Challenge helaas moeten missen. Wel alles voorbereid met de GSX400E in zijn eigen topic, bij de pre-meet geweest om met de andere deelnemers kennis te maken...en toen kregen wij privé een kans om terug te verhuizen van de randstad naar Drenthe. Aangezien bijna alle vrienden en familie in de drie noordelijke provincies wonen, hebben wij alles laten vallen en zijn terug gegaan.

Ik heb mij dus helaas af moeten melden voor de Challenge en heb de klepdeksel maar weer terug op zijn plaats gezet (zonder het klepstellen, geen tijd meer voor)- tot zo ver was ik gekomen.

Dezelfde week is ons huis in de verkoop gegaan, heb ik mijn andere motor (GSR600) verkocht en heb ik nog de GSX400E verplaatst naar Drenthe en daar gestald in een garagebox. Sindsdien heb ik mijn GSX400E nog wel 1x weer gezien om de accu eruit te halen.

Na zo'n driekwart jaar op een chalet/camping gewoond te hebben, krijgen wij over 2 maanden eindelijk de sleutel van onze nieuwe woning in Beilen *O* met een 3x zo grote sleutelplek *O*. Wij kunnen eindelijk verder met ons 'avontuur' als gezin. En toen zag ik de 2019 Challenge editie...

Ik baal er behoorlijk van dat ik de Challenge 2017 gemist heb en zou de 2019 editie wel graag meemaken. Nu blijft alleen een heikel punt: met de GSX400E verder (die doe ik uberhaubt niet meer weg!) of 'verplicht' een andere motor.
Leuk dat de volgende editie beter uitkomt :t

Ik laat aan d'n zjurie over hoe of wat met d'n brommert
 
Volgens mij is er nog iemand die met een soortgelijk dilemma zit. Wie hier een oplossing voor heeft mag het zeggen.
Ik zat zelf te denken aan:
  • Motor in een vachtje verpakken
  • roze legging over de motorbroek
  • hun motor pimpen in "my little pony" style
  • 25 punten in mindering ivm "foute prioritering"
  • Op elke camping de tent verplicht naast Mitkah moeten opzetten
  • Als Mario en Luigi op de motor
  • of als support-crew mee

Wie Joost kent mag het zeggen!
Mijn idee: het gaat om de sfeer waarin...

Ik weet niet wat de staat van de 400 cc is, en of er nog veel aan moet gebeuren.
Maar als deze bike is aangekocht met als doel: oplappen en 500 challenge rijden, dan is die sfeer er nog steeds. Incl de oplap lol en frustraties.
 
Mijn idee: het gaat om de sfeer waarin...

Ik weet niet wat de staat van de 400 cc is, en of er nog veel aan moet gebeuren.
Maar als deze bike is aangekocht met als doel: oplappen en 500 challenge rijden, dan is die sfeer er nog steeds. Incl de oplap lol en frustraties.
Gekocht voor de Challenge 2017. Volledig volgens de regels gestart met opknappen, ergens halverwege gekomen. Budget bijgehouden (zoals in het topic staat). Na het afmelden is er nog geen cent/minuut meer in gestoken.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is er nog iemand die met een soortgelijk dilemma zit. Wie hier een oplossing voor heeft mag het zeggen.
Ik zat zelf te denken aan:
  • Motor in een vachtje verpakken
  • roze legging over de motorbroek
  • hun motor pimpen in "my little pony" style
  • 25 punten in mindering ivm "foute prioritering"
  • Op elke camping de tent verplicht naast Mitkah moeten opzetten
  • Als Mario en Luigi op de motor
  • of als support-crew mee

Wie Joost kent mag het zeggen!
:t Meeste van die dingen was toch al het plan :+
 
Mooi zo, du we hebben al een aantal deelnemers
Borisz
Theredone51
Jottum
Dindo
Elles
Kiwi
Wimvlis
Martell
NLT

schiet al lekker op zo!!!
 
Laatst bewerkt:
Yup, Martell in da house!!!!!!!!
Reken maar op de maand juni (eerste of tweede helft). Ik laat tijdig weten wat de exacte data zijn!!
 
Ik ben van de weeromstuit alweer begonnen met routes maken!!!!
dag 1 snelweg naar Belfort, onder vogezen
dag 2 snelweg naar lago lombardijen
dan noord italie, diverse nationale parken, richting Nice is nice, vooral die ene prachtige campin in Menton meepakken. Stuk omgekeerde route dan vorig jaar, en wel weer een stuk RDGA terug noordwaards kruipend.
 
Yup, Martell in da house!!!!!!!!
Reken maar op de maand juni (eerste of tweede helft). Ik laat tijdig weten wat de exacte data zijn!!
We hebben ook nog ff tijd he :)

Ik wacht dit jaar lekker af, en kijk wel wat voor misbaksel van een motor er op mn pad komt.

Ik probeer weg te blijven van:
XJ
FJ
GSXF
CBRF
ZZR
GPX/GPZ
 
Ow ja, mijn aanschaf oor de challenge van 2019. Niks is definitief, het kan zijn dat ik weer een andere fiets scoor als ik wat leuks tegenkom. Maatr zoals het er nu uitziet ga ik op deze GPZ500. De eerste indruk is dat het blok niet helemaal lekker is. Ondertussen heb ik ook al een lopend blok geregeld. En het blok heeft ook nog een 500 Euro Challenge ervaring!!!!

full

full
 
Mooi zo, du we hebben al een aantal deelnemers
Borisz
Jottum
Dindo
Elles
Kiwi
Wimvlis

schiet al lekker op zo!!!
En mij vergeten? '( Ik volg trouwens Martell's plan en wacht tot eind dit jaar voor ik op zoek ga. Toch geen plaats in de garage op het moment :+
 
Laatst bewerkt:
En mij vergeten? '( Ik volg trouwens Martell's plan en wacht tot eind dit jaar voor ik op zoek ga. Toch geen plaats in de garage op het moment :+

Oeps, ik zit aan het bier nu. Slap excuus, maar zo is het nu eenmaal.
En om jouw tere kinderzieltje niet te beschadigen heb ik je er alvast bijgezet!!!
 
Laatst bewerkt:
De andere die met een dilemma zit ben ik. Vorig jaar was het onmogelijk om aan de challenge mee te doen.
Dus geen voorbereidingen hoeven treffen zoals Kiwi.

Echter in januari 2017 heb ik een overleden XS400 kunnen kopen (ik had al de wens om een kleiner broertje te hebben van mijn andere XS-en *D ).

Deze gelijk geschorst, want er moest ivm een verbouwing veel gedaan worden in huis (lees geen tijd). Wel een topic aangemaakt, want door het aanmaken krijg je info van anderen en kan je achteraf terugzien hoe iets vordert (dan wel heel langzaam verloopt :$ ).

Komt er dus op neer dat ik met deze XS400 de challenge 2019 wil rijden. De motor is overigens nog lang niet verkeerswaardig, sterker nog het blok heeft nog geen slag gemaakt sinds ik dit "lijk" heb gekocht.

Ten aanzien van de opmerkingen van Borisz over "straffen" rond het niet voldoen aan het formele reglement van de 500 Euro challenge kan ik het volgende al melden.

Voor Jottum en andere vroege vogels, ik heb een grotere koffiepot gekocht :Y
En een keer bier halen is natuurlijk geen enkel probleem.
En voor mij geldt dat de challenge bedoeld is om uitgereden te worden :) .

Sowieso moet ik nog zien dat deze XS zover komt dat ik er zeg 3500 tot 4000 km mee durf te rijden in twee weken. Want ik ken mijzelf ondertussen goed genoeg om te weten dat als ik eenmaal rij, ik flink door rij (of iets nu komt uit 1977, 1981 of 1999). En bergen vragen toch iets meer van een motor dan het vlakke Nederland.

En omdat er al een topic is: Xs 400 1981 gaat het ooit nog wat worden ?

Ten aanzien van het reglement, ik hou van elke motorfiets een Excelsheet bij van de kosten (daar zal een psych vast iets van denken, maar dat boeit mij niet :N :+ ).

Ben er overigens al wel achter, dat je beter een brik kan kopen in een iets minder ver gevorderd stadium van aftakkeling verkeert :X
full
 
Ik ben er ook bij :)


Elles heeft het voor elkaar a.s zaterdag een Aprillia Pegaso 650 op te halen voor.......


..... 1 euro per cilinder _O-

en theorie hoef ik hem enkel in elkaar te zetten, de prakrijk zal wel anders zijn maar hé met een sleutelbudget van 649 euri moet dat goedkomen. Bovendien wil ik er een Supermotard van maken zodat mensen 's ochtends aan het bedelen zijn met mijn snelle 1 cilinder even een bergpasje te pakken O-)

Italiaan, 1 cilinder....hmmm doet het goed met de punten
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, weet je waarom de fiets uit elkaar gehaald is :?
Want meestal is er een aanleiding om dergelijke acties te ondernemen ;)

Geeft mogelijk een doorkijkje wat je te wachten staat :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan