€500 challenge 2019: Wim z'n brakke Yamaha XS400

Voorvorkpoten zitten weer inelkaar. Verse keerringen en verse olie.

En omdat het hier om plaatjes gaat :+ :

full
 
Zijn er dan andere oplossingen, waarbij de werking goed is van een voorvork zonder glimmende poten ?
 
Gezien het uiterlijk van de originele motor zijn deze niet passend in het totaal plaatje _O-

Ik zal het dus moeten doen met glimmend chromen voorvorkpoten ;)
 
Mooi werk Wim :t Moet zeggen dat dit wel een rot topic is. Iedere keer zie ik iets, denk ik: dat is mooi opgeknapt, maar waarom doe je de buitenpoten nu ook niet als je toch bezig bent?! Om me dan te bedenken dat dat het hele idee is :+
 
Maar patina op mijn voorvorkpoten is niet acceptabel voor de verkeersveiligheid....

Moet ook nog wel wat doen aan corrosiebescherming. Merk dat dit lastig is, want daar wordt het uiterlijk anders van. Moet dus iets vinden dat het uiterlijk niet te ver “opknapt”.

Nu zit er hoogglans metaalverf op en dat past zeker niet. Dat moet tenminste matzwart worden 😉
 
Zo, de kentekenplaat is binnen.

Helaas was het niet te vermijden, er komt een "1-tje" op de kentekenplaat '(

Heb zelfs direct contact gehad met RDW Veendam, maar helaas zonder kom ik niet aan een zogenaamde GIAK-plaat. Reden er is één of andere bureacratische overweging :X Ze hebben het mij niet goed kunnen uitleggen :N

Maar ja, met z'n grote gele ouderwetse plaat rijden is vragen om aandacht en op een één of andere manier zit ik daar niet op te wachten :P

En zo kruipt het project vooruit.....
 
Weer die ouwe tang '(

Want dat betekent dat er lange tijd niets is gedaan. Maar vandaag tweemaal een pakket(je) ontvangen met onder meer spullen voor mijn XS400.

Het brakke oude zekeringenkastje voor glazenzekeringen is vervangen voor een exemplaar dat steekzekeringen bevat. En voor de kosten hoef je het niet laten... ;) , zeker niet als je weet dat je hiervoor de nodige zekerheid/minder risico op storingen voor terug. Dat was het kleine pakketje (en fijn dat er bedrijven zijn die dergelijke kleine onderdelen leveren :t Rick Donkers, google maar).

En daarbij ook nog een verlaat Kerstpakket van een bekende grote leverancier in Duitsland. Met daarin een accu voor dit brik (niet dat die direct gevuld en geladen wordt, maar toch :) ). Een flinke hoeveelheid zooi voor mijn Fazert.

Met de grote beurt voor de Fazer in aantocht kon ik de kerstkorting van 50 Euro toch maar mooi meepakken (rekening ging van ± 270 naar ± 220 8-) , zal daarmee niet de klant zijn geweest waar ze heel veel aan verdiend hebben (zeker niet omdat ik ook al 2 x 4 liter motorolie in de aanbieding in deze bestelling had zitten :+ ).

Er zit dus weer een beetje gang in dit langzaam lopende project.

De foto is hoe eea aan het begin op tafel lag.
full
 
En nu hoe het zekeringenkastje er nu uitziet (moet natuurlijk nog wel een plekje vinden op de XS, maar dat gaat zeker lukken) :Y

Bedenk dat de klemmetjes van het origineel metaalmoeheid gaan vertonen (en dus plotseling kunnen afbreken). Gebeurde nog tijdens het loshalen van de draden, waarmee de noodzaak om dit te doen werd onderstreept !!

full
 
En nu hoe het zekeringenkastje er nu uitziet (moet natuurlijk nog wel een plekje vinden op de XS, maar dat gaat zeker lukken) :Y

Bedenk dat de klemmetjes van het origineel metaalmoeheid gaan vertonen (en dus plotseling kunnen afbreken). Gebeurde nog tijdens het loshalen van de draden, waarmee de noodzaak om dit te doen werd onderstreept !!

[afbeelding]

Dat is een nette oplossing Wim, die zet ik ook op mijn ToDo lijstje.

Grt
John
 
Zo vanavond met de buddyseat bezig geweest (in huis, geen zin in de koude garage :N ).

Van de echt verrotte buddy de grijze (oké, "licht" aangetaste :X ) delen verwijderd en deze gemonteerd aan de harde buddyseat (waarvan de rode delen zijn verwijderd).

Nu moet alleen het gat dat in de buddy zit nog geplakt worden, ga daarvoor Tear-Aid gebruiken (speciaal flexibel reparatiespul voor kunststoffen).

Zo blijft het "speciale" uiterlijk gehandhaafd, maar met een buddy die bruikbaar is :P
full
 
Rode delen blijven, want als ik ooit het geheel echt mooi wil maken dan heb ik alvast goede strip en een achterkant van een buddy die heel is (grijze kunststof is afgezaagd aan de onderzijde).
 
Zo ondertussen een speciaal soort plakker gekocht (TearAid) om het gat/scheurtje in de buddy "te bewerken".

Doordat er al heel lang een scheurtje aanwezig is, is het niet gelukt om de schade subliem weg te werken. Maar op deze wijze kan er alvast geen water meer in komen en scheurt het (hopelijk ;) ) niet verder. De tijd zal het leren.
full
 
Wellicht met een viltstift binnenkant zwart maken zodat de scheur minder opvalt?

Ach, een schoonheidswonder gaat het toch niet worden :N :+ .
En als dit spul eenmaal geplakt zit, is verwijderen niet meer mogelijk. Dus zwart maken van het schuim is niet mogelijk.

Wat wel op de paklijst komt voor de 500 Euro challenge, is de rest van dit speciale reparatiespul (wie weet komt het van pas).
 
Wim, ik lees mee in je topic, leuk project! :Y Gaaf ook dat je het patina zo laat.
Wanneer denk je dat je het blok weer aan het lopen hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan