Appen / bellen achter het stuur rijbewijs kwijt?!

insert BIC pen :)


En al jengelend en jankend daar ging die weer :t

Dat zeg ik, ik wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het gebeurd zelfs heel veel.

Zelf heb ik veel met vloeibare deelladingen gereden, en dan meent ook iedereen mij te moeten vertellen dat ik niet mag bellen. En dat terwijl ik nog nooit met een telefoon aan het oor of voor mijn smoel een voertuig heb bestuurd.

Ik heb wat dat betreft al zo veel opvoedkundig gedrag in het verkeer gezien, dat ik er wel een boek over kan schrijven. Men ziet vaak wat men wil zien. En aan "men" zelf mankeert natuurlijk niets :P

Maar goed, ik dwaal af. Ontopic.


agh ,de meesten hier zijn ws roomser dan de paus en maken zelf geen fouten of overtredingen,en zijn de perfecte verkeersdeelnemers, en ik geloof daar geen fok van :N
als mf ook maar een beetje(lees een beetje) een afspiegeling van de maatschappij zou kunnen zijn ,bellen en appen we net zoveel :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:Y
Inderdaad, vroeger gebeurden er dingen in de auto......

Mijn ex schoonvader vroeg zich op een zonnige zondagmorgen af, hoe er boven het stuur van zijn auto, aan de binnenkant op de vooruit, een voetafdruk kon staan.
Waarschijnlijk was het cassettebandje onder de achterbank geglipt. Echt, die oude autoradio's waren levensgevaarlijk O-)
Daar ben ik eerlijk gezegd nu ook wel benieuwd naar...
 
Dat zeg ik, ik wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het gebeurd zelfs heel veel.

Zelf heb ik veel met vloeibare deelladingen gereden, en dan meent ook iedereen mij te moeten vertellen dat ik niet mag bellen. En dat terwijl ik nog nooit met een telefoon aan het oor of voor mijn smoel een voertuig heb bestuurd.

Ik heb wat dat betreft al zo veel opvoedkundig gedrag in het verkeer gezien, dat ik er wel een boek over kan schrijven. Men ziet vaak wat men wil zien. En aan "men" zelf mankeert natuurlijk niets :P

Maar goed, ik dwaal af. Ontopic.
Als je door een vrij vloeistofoppervlak geen koers kunt houden hoor je ook niet op de weg thuis. Dat is nog erger dan bellen.
 
Wat ik dus niet begrijp is waarom er ueberhaupt nog zo veel mensen bellen met de telefoon aan het oor. Waarom zou je dat nog doen? In elke auto die ik rijd heb ik gewoon bluetooth, en als je dat niet hebt kun je een simpel setje overal voor een paar tientjes kopen. En dat is zo veel relaxter dan met zo'n ding aan je hoofd... In mijn motorhelm heb ik ook bluetooth ingebouwd, werkt ook best.

Dus als ik echt moet bellen kan dat gewoon handsfree. Maar ik vind het irritant, want de andere kant verstaat je minder goed en het onderbreekt de muziek of de radio, dus ik beperk het. Puntje-paaltje zijn de enige gelegenheden dat ik in de auto bel die situaties waar ik iets of iemand moet oppikken in een drukke straat waar stilstaan irritant is, zodat we kunnen coordineren. Paar keer per jaar.

Wat heeft iedereen toch ingewikkelde levens, denk ik dan, als ik zie met hoe veel verschillende dingen tegelijk mensen bezig willen zijn. Chill, weet je :') 8-)
 
Wat ik dus niet begrijp is waarom er ueberhaupt nog zo veel mensen bellen met de telefoon aan het oor. Waarom zou je dat nog doen? ?.... 8-)
Snap ik ook niet, maar het probleem is het stomme appen. Een app: lekker belangrijk, kan je thuis ook bekijken.
Stomste reactie van een bellende blonde dame was: " Ik belde helemaal niet, ik werd gebeld! Ga die het maar eens uitleggen. ;(
 
Ben wel eens gepakt voor dit geintje, 230 pleuro..

Werkt 2 dagen.. dan ben je het weer vergeten..

Dan krijg je de prent daadwerkelijk binnen, blijf je weer 2 dagen van je telefoon af.


3 dagen later bellen ze weer eens, en pak je gewoon die telefoon weer op
of stuur je een berichtje terug.
Het valt me eigenlijk op, dat als ik die handsfree set gebruik je meer het kloten
bent om dat ding aan de praat te krijgen , als dat je die telefoon in je hand heb.

Ben wel voorstander van het hele mobiele netwerk gewoon platgooien, hadden we vroegah
ook niet :)
Veel relaxer als je onderweg was.
 
:9 Mag je eigenlijk ook wippen achter het stuur terwijl je rijdt ?

Maar goed, ook ik dwaalde af. Ontopic.


xv5uozmtr7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het valt me eigenlijk op, dat als ik die handsfree set gebruik je meer het kloten
bent om dat ding aan de praat te krijgen , als dat je die telefoon in je hand heb.
Seriously? Het is normaal gesproken 1x verbinden en dan op je telefoon instellen "automatisch herkennen", en vanaf dan hoef je nooit meer wat te doen. Als ik in mijn auto stap en start dan is volautomatisch binnen drie seconden de telefoon op de radio aangesloten (als ik in gesprek ben kan ik zelfs gewoon vrolijk doorlullen, het wordt niet eens verbroken), en als ik mijn helm op zet druk ik op het bluetooth knopje van mijn helm en *plop* verbonden.

En de eerste keer? Bluetooth ontvanger aanzetten, op telefoon op Bluetooth drukken en apparaat vinden en aanklikken. Soms heb je dan nog een code nodig die in de handleiding staat, maar dan heb je het ook gehad. Dat lijkt me toch te doen, voor mensen van wie ook verwacht mag worden dat ze een motorvoertuig door het verkeer kunnen bewegen :Y
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou IK dat moeten doen? Nu draai je de boel om.

Omdat ik geen oplossing heb, ik opdracht kreeg om het te vervoeren, het volgens de wet ook mag. Sterker nog, je het binnen de wet niet eens anders laden kunt. Enzovoorts.
Het zal toch van A naar B moeten.
Ik geef een voorbeeld van boerderijmelk ophalen. Het kan ook elke andere willekeurige vloeistof zijn, halen of brengen, maakt niet uit.

Boer:
A 3500 ltr
B 3000 ltr
C 5000 ltr
D 2500 ltr
E 5000 ltr
F 8000 ltr
G 10000 ltr

(dit is een voorbeeld met 7 adressen, ik ken het ook met 25 adressen)

Dit alles past in een vrachtwagen van 36000 ltr. Of vind jij dat dit in 7 verschillende vrachtwagens, met de juiste tankinhoud vervoert moet worden?
Ik denk dat een liter houdbare melk al snel €35.- gaat kosten ;)
 
Omdat ik geen oplossing heb, ik opdracht kreeg om het te vervoeren, het volgens de wet ook mag. Sterker nog, je het binnen de wet niet eens anders laden kunt. Enzovoorts.
Het zal toch van A naar B moeten.
Ik geef een voorbeeld van boerderijmelk ophalen. Het kan ook elke andere willekeurige vloeistof zijn, halen of brengen, maakt niet uit.

Boer:
A 3500 ltr
B 3000 ltr
C 5000 ltr
D 2500 ltr
E 5000 ltr
F 8000 ltr
G 10000 ltr

(dit is een voorbeeld met 7 adressen, ik ken het ook met 25 adressen)

Dit alles past in een vrachtwagen van 36000 ltr. Of vind jij dat dit in 7 verschillende vrachtwagens, met de juiste tankinhoud vervoert moet worden?
Ik denk dat een liter houdbare melk al snel €35.- gaat kosten ;)
Als het mag maar wel gevaarlijk is klopt er iets niet. Plaatsing van schotten in de tank of een verdeling in meerdere tanks zou een oplossing kunnen zijn. Berekeningen in deze materie maken deel uit van mijn dagelijks werk in de scheepvaart.
 
Ik heb niet alle reacties gelezen maar mijn 2 centen. Eerste keer, 500 euro boete en rijbewijs twee maanden kwijt. Tweede keer, 2000 euro boete en rijbewijs ongeldig (opnieuw lessen en slagen). Derde keer, voor de rest van je leven te voet.

Hard? Jup. En terecht wat mij betreft.
Onbegrijpelijk blijf ik het vinden; slingeren, op de tegemoetkomende baan terecht komen, blijven plakken op de verkeerde baan, langzaam rijden, geen schoudercheck, geen richting aangeven en door deze dingen dus (bijna-)ongelukken veroorzaken.
Wat kan er toch zo belangrijk zijn op dat ding? Met je 'mij overkomt het niet'-houding.


Wel een toelichting op wat ik 'gebruikmaken van je telefoon in de auto' vind: Op een knopje drukken (volgende nummer, OK navigatie, telefoon aannemen/ophangen) vind ik onder de grens, maar duidelijk (seconden/minuten lang) bezig zijn met je telefoon, whatever it is, dat is wat mij betreft direct solliciteren naar bovenstaande.
 
Als het mag maar wel gevaarlijk is klopt er iets niet. Plaatsing van schotten in de tank of een verdeling in meerdere tanks zou een oplossing kunnen zijn. Berekeningen in deze materie maken deel uit van mijn dagelijks werk in de scheepvaart.

Dat heeft ook lange tijd mijn gedachten geprikkeld.
Een tankopbouw voor levensmiddelen wordt op grond van hygiëne voorschriften niet goedgekeurd met meer dan X schommelschotten per X m3 (volgens instructeur COKZ)
Onder winterse omstandigheden deed ik wel eens het voorste compartiment eerst vullen. Veel druk op het trekkende voertuig, en geen klots. Totdat ik een bekeuring kreeg op overbelading op de aandrijfas.
Nou, dan maar lekker klotsen toch? |(

(maar volgens mij is deze discussie meer iets voor in het vrachtwagen topic)
 
Telefoons voorbereiden dat als er een beweging waargenomen wordt de telefoon automatisch geblokkeerd wordt. Dus naast appen ook niet meer bellen. Appen is mijn inziens gevaarlijk echter handsfree bellen ook.

Dit is de enige oplossing. Zal echter niet gebeuren omdat dan de economie op zijn gat ligt en alles draait tegenwoordig om geld!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan