Hoe ouder, hoe gekker topic

mijn motorleven begon by 47..

ge-motord op mn 18e, toen 29 jaar pauze en tijdens een verblijf in Penang op een scooter gestapt - Fun!
Nu al paar jaar rond de 50K/jr op een motor.

Dit soort trips, tussen werk door...
[afbeelding]

50k per jaar had ik met mijn eerste motor, tegenwoordig slechts rond de 10. Ligt gedeeltelijk aan de onbetrouwbaarheid van mijn huidige motor, die ouwe gammele Honda 750 had minder (grote) defecten dan mijn huidige Triumph SpeedFour; hoewel daar ook al weer bijna 100 op de teller staat.
 
Ik heb pas mijn A gehaald na mijn 50e. Was het nou 5 of 6 jaar geleden? Na wat gerommel ben ik blijven plakken op een Moto Guzzi Norge 1200. Altijd beter dan een koekblik :] .

Maar voor de zomer heb ik er nog een Nuovo Falcone bij. Ben natuurlijk altijd bang dat ik m'n heup breek bij de kickstart -O-

Na jaren in een superbraaf textiel pak heb ik vorig jaar een ruige leren jas en een spijkerbroek gehaald. Nu wordt ik bij de douane uit de rij gehaald 8-) . Heeft me wel m'n zakmes gekost, trouwens.
 
Ik heb pas mijn A gehaald na mijn 50e. Was het nou 5 of 6 jaar geleden? Na wat gerommel ben ik blijven plakken op een Moto Guzzi Norge 1200. Altijd beter dan een koekblik :] .

Maar voor de zomer heb ik er nog een Nuovo Falcone bij. Ben natuurlijk altijd bang dat ik m'n heup breek bij de kickstart -O-

Na jaren in een superbraaf textiel pak heb ik vorig jaar een ruige leren jas en een spijkerbroek gehaald. Nu wordt ik bij de douane uit de rij gehaald 8-) . Heeft me wel m'n zakmes gekost, trouwens.

Daar moet je ook goede slippers bij dragen!
 
55 en nog altijd hardleers. Ik rij vooral offroad en doe graag dingen die niet kunnen of niet mogen. Voor straf breek ik dan van alles.
 
59 lentes en kan me (nog)geen leven zonder motoren voorstellen.Mijn vriends motor komt Frankrijk al niet meer uit(tweede huis zeg maar),maar als we ons daar lekker in de Jura uitleven lijken we wel jonge honden.Elke dag een km of 400 raggen.
Heen 1000 km en terug 1000km op één dag draai ik m'n gashandle niet voor om :+
 
59 lentes en kan me (nog)geen leven zonder motoren voorstellen.Mijn vriends motor komt Frankrijk al niet meer uit(tweede huis zeg maar),maar als we ons daar lekker in de Jura uitleven lijken we wel jonge honden.Elke dag een km of 400 raggen.
Heen 1000 km en terug 1000km op één dag draai ik m'n gashandle niet voor om

Ik wel!



Stationair rijd zo langzaam. :+
 
59 lentes en kan me (nog)geen leven zonder motoren voorstellen.Mijn vriends motor komt Frankrijk al niet meer uit(tweede huis zeg maar),maar als we ons daar lekker in de Jura uitleven lijken we wel jonge honden.Elke dag een km of 400 raggen.
Heen 1000 km en terug 1000km op één dag draai ik m'n gashandle niet voor om :+

Dat laatste lukte me 40 jaar geleden al niet.
 
wie van de 50+ is bezig met de 2e/3e leg _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je besodemieterd, zit me net te verheugen op een kindvrij huis, dan geen 2e leg.
 
55 overigens en anderhalf jaar geleden maar eens met kitesurfen begonnen, kan ik lekker met de kinderen meedoen in gekkigheid uithalen.
 
2e leg :? .....3e leg :N Die tijd hebben we gehad.
Wij doen het alleen nog voor de hobby, een nieuw luierpakket dat hoeft niet meer!
Ook zijn we voor het gegil en gekrijs te oud geworden! :X

Kinderen zijn prima, als het dan maar klein-kinderen zijn.
Als ze al te vervelend zijn dan telefoontje dat ze klaar staan om afgehaald te worden. :t
 
Laatst bewerkt:
bouwjaar 1949 hier, over twee maanden 69, ik heb nu drie zomers met mijn Triumph Rocket 3 gereden.
echt een gaaf monster
mijn kleine broertje (57 nu) kocht een jaar eerder zijn V MAX 1700 toen was mijn virago 1100 ineens een meisjesmotor en wat doe je dan??
 
Laatst bewerkt:
@subtoon

Ik snap wat je bedoelt. Maar bedenk: je hebt altijd Baas-Bovenbaas!
Al koop je de allermooiste motor op de markt, er is altijd beter.
Morgen is er iemand die toch weer een mooiere/ duurdere/ dikkere heeft gevonden.

Nee, die hebzucht kan ik wel weerstaan. (als moet koop ik morgen een nieuwe)
Met mijn FZ 1985 rijd ik ook heel Europa door. Dat dan wel voor een paar knaken.
Onderweg een kras op de brommerd door de bagage, gaat bij mij niet de dag bederven.

Als ik met een groepje moderne motoren op stap ben en dan in de pauze hoor dat die oude FZ toch sneller gaat, dan dat ze hadden verwacht, dan is mijn dag al weer helemaal goed. :t
(dan moet ik soms wel met sturen het gebrek aan PK's compenseren :9 )
 
altijd wel grappig te zien hoeveel ouwe knarren er achter een flitsende nickname zitten. ;)

Overigens na een jaar of 20 jaar geen motor meer gehad te hebben ben ik in 2010 op een oude fireblade gestapt.(om te oefenen :+ )
Inmiddels al weer bijna 3 jaar rijdend op een SP1, en met veel plezier genieten van die enorme klappen dat deze Ubber vette 2 pitter maakt als je het gas open draait.
Trouwens ook al weer een keer tegen een (Duitse) auto gezeten en in September nogal hard onderuit geremd in het zuiden van Frankrijk.

Maar goed, mijn moeder zei altijd : Verstand komt met de jaren, dus er is nog hoop.
Ben nu 56 en hoop nog wat jaartjes rond te tuffen.
 
~
@subtoon

je hebt altijd Baas-Bovenbaas! toevallig is hij ook mijn baas :Y
Geen rancune hoor, hij de snelste ik de zwaarste, in het clubje waar wij op zondag meestal mee rijden zit vanalles, mannen van 50 tot 75 en motoren van alle categorieen en op het terras altijd gesprekstof.
 
altijd wel grappig te zien hoeveel ouwe knarren er achter een flitsende nickname zitten. ;)

Overigens na een jaar of 20 jaar geen motor meer gehad te hebben ben ik in 2010 op een oude fireblade gestapt.(om te oefenen :+ )
Inmiddels al weer bijna 3 jaar rijdend op een SP1, en met veel plezier genieten van die enorme klappen dat deze Ubber vette 2 pitter maakt als je het gas open draait.
Trouwens ook al weer een keer tegen een (Duitse) auto gezeten en in September nogal hard onderuit geremd in het zuiden van Frankrijk.

Maar goed, mijn moeder zei altijd : Verstand komt met de jaren, dus er is nog hoop.
Ben nu 56 en hoop nog wat jaartjes rond te tuffen.

Jouw nickname is trouwens ook wat aan de optimistische kant; of ben je van plan om 112 te worden?
 
Jouw nickname is trouwens ook wat aan de optimistische kant; of ben je van plan om 112 te worden?


Ja, is gelijk het nummer wat men bellen moet als het fout gaat. :+

Edit, mijn moeder is 86 en mijn oma werd op een week na 100, dus wie weet.
 
Laatst bewerkt:
Ja, is gelijk het nummer wat men bellen moet als het fout gaat. :+
Edit, mijn moeder is 86 en mijn oma werd op een week na 100, dus wie weet.
Ik zou bijna geneigd zijn om te zeggen dat iedere generatie weer ouder wordt. Tot ik deze week hoorde dat iemand van 65 's ochtends ging fietsen en 's avonds lag opgebaard. Hart! Helaas moet zijn oude moedertje van 90 hem zelf weg gaan brengen. 't Arme mensje! ;(
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel gesteld; we halen allemaal de eindstreep, maar we weten nooit wanneer. Ik = nu 53 jaar oud jong, en heb er al genoeg weggebracht die daar niet eens in de buurt kwamen. Waaronder m'n moeder.

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ziektes duren wat langer, al kan dat ook snel gaan. Hartstilstand of een aneurysma is vrijwel ook altijd *KLIK* lampie uit. Wees blij dat je leeft, en hou dat vol zolang alsdat je leeft.

[jongerenmodus] YOLO! [/jongerenmodus]

goed luisteren
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan