€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Even een inkijkje in het XS-project :)

Zit mijn Excellijst bij te werken. Zelfs bij een sleutelbudget van 600 Euro moet ik toch wel opletten :/
Want ik moet blij zijn dat de vervangers van de verroeste voorpoten en verrotte achterschokbrekers, niet over de kop duur waren.

Heb natuurlijk ook het geluk O-) dat deze fiets bij aanschaf toch wat onderdelen miste *D :
knipperlichten achter
achterlicht
bougiekappen & kabels
spiegels
Het bovenstaande was er trouwens vanaf gestolen/gesloopt

Een GIAK-kentekenplaat ontbrak, juiste plaat was trouwens 11.70 '(
Deze fietsen beschikken trouwens niet over een halogeenkoplamp :N . Kosten voor een glazendeelkoplampdeel met halogeen 29.95 (maar voor goed licht dat heb ik er graag voor over :Y ).

Zie het maar zo, dit maakt de uitdaging alleen maar groter _O-

En voor degene die op zoek zijn naar een fiets voor de challenge, zorg dat het ding tenminste compleet is qua onderdelen....
 
voor wie een èchte uitdaging zoekt:

mijn parelmoerwitte Kwalijkzakie GPZ500s. uitgezonderd een korte periode in 2014, waarin ik er zelf mee gereden heb, net nadat ik mijn rijbewijs haalde, staat deze vanaf 2010 stil.

zelf de challenge ermee rijden zal niet gaan. ik heb namelijk dit jaar een andere challenge: verhuizen.
 
Vraagje, weet je waarom de fiets uit elkaar gehaald is :?
Want meestal is er een aanleiding om dergelijke acties te ondernemen ;)

Geeft mogelijk een doorkijkje wat je te wachten staat :Y

na lang stilstaan liep hij enkel in de lagen toeren, bij meer gas viel hij uit. klonk als een specifiek gevalletje vervuilde carburateur. beste man heeft toen besloten de carbs eruit te halen, schoon te maken en te reviseren maar door omstandigheden nooit meer in elkaar gezet en gestest.

Ja en italiaanse elektronica, misschien maak ik zelf wel een een kabelboom, ik heb immers nog anderhalfjaar :)
 
Ik ben er ook bij :)


Elles heeft het voor elkaar a.s zaterdag een Aprillia Pegaso 650 op te halen voor.......


..... 1 euro per cilinder _O-
Niet verkeerd, de op één na goedkoopste motor ooit in de challenge. Er is iemand die in de 2014 editie één gulden voor een challengebike heeft betaald!
 
Dan heb ik het anders gelezen dan jij hebt bedoeld ;)
Ik dacht dat de hele fiets uit elkaar lag en dat je er weer een motor van moest gaan maken.

Is toch wat anders dan een carburateur reinigen (voor mij geldt zwarte Dasty bij gebrek aan een ultrasoon).

Gaat je wel lukken :Y
 
Dan heb ik het anders gelezen dan jij hebt bedoeld ;)
Ik dacht dat de hele fiets uit elkaar lag en dat je er weer een motor van moest gaan maken.

Is toch wat anders dan een carburateur reinigen (voor mij geldt zwarte Dasty bij gebrek aan een ultrasoon).

Gaat je wel lukken :Y

nah wel iets verder dan dat uit elkaar. niet tot de laatste schroef ;)
 
Sjoerd, gingen we eigenlijk voor 2019 de leeftijd van de motorfietsen niet optrekken naar 30 jaar om zo wat meer spanning te krijgen tijdens de challenge? O-) *

*Want anders lijkt het er op dat we de winnaar voor 2019 ook al meteen hebben met de 1 euro motor })

Nog eentje gevonden, Suzuki GS500 incl. onderdelen, vanaf 150 euro:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...368-gs-500-loop-niet-plus-extra-blok-los.html

Of Diversion 600 vanaf 100 euro:
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-yamaha/m1242289919-yamaha-diversion-600.html
 
Laatst bewerkt:
Staat bij mij al een tijd een Magna vf700 v45 uit '83 met gepitte nokkenas in de garage.
rijdend weg gezet.
mag voor minder dan 500,- weg.

met unieke zadelovertrek ;p
 
na lang stilstaan liep hij enkel in de lagen toeren, bij meer gas viel hij uit. klonk als een specifiek gevalletje vervuilde carburateur. beste man heeft toen besloten de carbs eruit te halen, schoon te maken en te reviseren maar door omstandigheden nooit meer in elkaar gezet en gestest.

Ja en italiaanse elektronica, misschien maak ik zelf wel een een kabelboom, ik heb immers nog anderhalfjaar :)
Maar 650 is al boven budget, toch?
 
Ik heb nog een yamaha tr1 met ooptioneel een lelijke kuip erbij *D.
De motor heeft een probleem met de startmotor en is 10 jaar geleden lopend weggezet in de garage. Mag ook wel voor 400 weg voor deze challenge😁
 
Ik heb nog een yamaha tr1 met ooptioneel een lelijke kuip erbij *D.
De motor heeft een probleem met de startmotor en is 10 jaar geleden lopend weggezet in de garage. Mag ook wel voor 400 weg voor deze challenge😁
Ik heb je een pb gestuurd
 
Ik heb nog een yamaha tr1 met ooptioneel een lelijke kuip erbij *D.
De motor heeft een probleem met de startmotor en is 10 jaar geleden lopend weggezet in de garage. Mag ook wel voor 400 weg voor deze challenge😁

Ánders durf ik de challenge wel aan met de TR1 :-)
 
Ok, zet mij ook maar (weer) op de lijst! Weet nog niet helemaal wat ik ga doen.

Maatje van mij heeft zeer goedkoop (Elles eat your heart out }) ) mijn XZ overgenomen dus wellicht gaan we samen (ik als support op de FJ).

Of ik stof m’n excel bestand weer af en zoek weer een puntenbrik uit... 8-)
 
Ok, zet mij ook maar (weer) op de lijst! Weet nog niet helemaal wat ik ga doen.

Maatje van mij heeft zeer goedkoop (Elles eat your heart out }) ) mijn XZ overgenomen dus wellicht gaan we samen (ik als support op de FJ).

Of ik stof m’n excel bestand weer af en zoek weer een puntenbrik uit... 8-)
Gaaf! Ik zal extra ijzerdraad voor je meenemen! 8-)
 
Kan me nog goed herinneren dat er tijdens de Challenge van 2014 een motor met electraproblemen plotseling in de fik stond......
Was geen Italiaan, maar gewoon een Kawa,.....GPZ500!
Was wel in Italië (toch?)

Extra elektriciteitsdraad en kroonsteentjes mee?
 
Ok, zet mij ook maar (weer) op de lijst! Weet nog niet helemaal wat ik ga doen.

Maatje van mij heeft zeer goedkoop (Elles eat your heart out }) ) mijn XZ overgenomen dus wellicht gaan we samen (ik als support op de FJ).

Of ik stof m’n excel bestand weer af en zoek weer een puntenbrik uit... 8-)

laat maar komen :9
 
Ok, zet mij ook maar (weer) op de lijst! Weet nog niet helemaal wat ik ga doen.

Maatje van mij heeft zeer goedkoop (Elles eat your heart out }) ) mijn XZ overgenomen dus wellicht gaan we samen (ik als support op de FJ).

Of ik stof m’n excel bestand weer af en zoek weer een puntenbrik uit... 8-)

Goed om te horen dat die XZ ook mee gaat!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan