Het heen-en-weer in de Pyreneeën 2018

Het word tijd dast we een reisgezelschap gaan samenstellen want als het aan mij ligt; ut giet oan!


Dus, wie is er écht geinteressered? Dan gaan we een keer meeten en dingen afspreken. Bijv oorbeeld; gaan we echt de motoren op transport doen of rijden we gewoon? Ik heb inmiddels een andere motor en die heeft twee grote voordelen voor de lange afstand: cruise-control en gratis banden (want lease motor) dus ik ben wat minder huiverig voor de heenreis.
 
Ik heb interesse dus een keer meeten hierover lijkt mij een goed plan. Heb mogelijk nog een rijder, maar die kan dan niet in die week.
 
full
 
joh, ik was lui en je ken knippe en plakke sinds de kleuterklas dusse ......
 
Route des cols

Afgelopen jaar hier gedeelten van gereden, van oost naar west.
Daar de pyreneen overgestoken spanje in, en terug naar oost, daar grote delen van de N260 gevolgd.
 
Laatst bewerkt:
De route is aangegeven met borden, maar google kan je nog veel meer vertellen over deze route :Y
full
 
De route is aangegeven met borden, maar google kan je nog veel meer vertellen over deze route :Y
91c6d7e20dce707164195720da7418d7


Zo heel bijzonder speciaal is deze route niet. (wrs file rijden)
Van Collioure naar St.Jean-de-Luz is een route dwars door de Franse Pyreneeën zo uit te tekenen. Desgewenst met bijv. Tour de Madeloc, Pic du Midi, Cirque du Gavarnie of de grotweg van Maz-d'Azil.
(ik was al eens vaker in de P)
 
De Ruta del Cares heb ik ook gelopen. Super-mooi!

Je bent wel bij de kerk van Covadonga geweest, maar ik lees niet dat je daar naar boven bent gereden. En juist dat is een weg die je niet zou mogen missen naar de Lagos de Covadonga.....Jammer! (voor jou)

Daarentegen had ik me voorgenomen om op de terugweg de Bardenas Reales te bezoeken, maar ik zat al in Jaca toen ik me realiseerde dat ik er al voorbij was. Terwijl ik in Logroño heel vlakbij was. Ook jammer!

Hebben we allebei nog iets voor de volgende keer!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ben ik niet meer bij het meer bij Covadonga geweest.
iets voor de volgende keer.

ja, die Congost Mont rebei kan ik zeker aanbevelen (als je van wandelen houd)
je kan er met de motor/auto niet bij komen.

hotels etc. in de buurt zijn er heel weinig, dus tevoren boeken is wel aan te raden.

wij zaten hier:
Terra del Congost

we hadden een tent gehuurd, en dat was heel gaaf. (zie laatste foto in het MRA blog)
de site is spaanstalig, maar de eigenaresse spreekt goed engels.

In de middag kan het daar flink warm zijn.
Het beste kan je hem 's morgen vroeg lopen, en neem voldoende water en hoofdbedekking, etc. mee.
 
Laatst bewerkt:
In principe wilde ik het wandelen beperken tot van de tent naar het toiletgebouw en terug



:+
 
ja, die Congost Mont rebei kan ik zeker aanbevelen (als je van wandelen houd)
je kan er met de motor/auto niet bij komen.

De parking had ik op googlemaps al gevonden, zijn jullie van die campingplaats te voet die wandeling gaan doen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan