Shark raw of roof boxer helm?

Jammer ... het topic is nog maar 1 pagina ver en al helemaal ontspoord, alleen maar omdat een jong en onervaren iemand een normale vraag stelt die hem in de toekomst aanbelangt ... :')

Velen vergeten dat we zelf ook ooit zo waren ...
 
Na exact 1 pagina is er voor TS al een goede conclusie:

Ondanks dat deze helmen er wel cool uit zien, zijn het helemaal geen goede helmen. Beter kun je veel passen tot je een helm vind die je past en veilig(er) is.

En daarnaast zei iemand nog: pak van deze twee de roof boxer. De shark raw is helemaal ellende als je er een keer bij gaat liggen.



Duidelijk antwoord lijkt me. Kan bijna een slotje op lijkt me. Alleen nog TS die zijn keuze laat weten.
 
Na exact 1 pagina is er voor TS al een goede conclusie:

Ondanks dat deze helmen er wel cool uit zien, zijn het helemaal geen goede helmen. Beter kun je veel passen tot je een helm vind die je past en veilig(er) is.

En daarnaast zei iemand nog: pak van deze twee de roof boxer. De shark raw is helemaal ellende als je er een keer bij gaat liggen.



Duidelijk antwoord lijkt me. Kan bijna een slotje op lijkt me. Alleen nog TS die zijn keuze laat weten.

Nou, een beetje nuanceren lijkt me wel op zijn plaats...

Helaas kent de SHARP site geen open helmen, daarom zal de Shark Raw niet meegenomen zijn. Maar bagger is het natuurlijk niet; vrijwel alle Shark helmen zijn 4 a 5 sterren. (NB Roof is 3 tot 4 sterren, en een gerenommeerd merk als Shuberth zelfs een magere 2 tot 4 sterren).

Maar...de Shark is een jethelm en dat betekent inderdaad geen protectie van de kin/kaak. Maar als je de SHARP site bekijkt, zie je dat bij de Roof Boxer het kingedeelte in slechts 57% van de tests volledig op zijn plaats blijft. Dus ook daar is de kinbescherming betrekkelijk... tel daarbij op dat een Roof ook met open kinstuk gereden wordt en in dat geval heb je dus ook slechts de protectie van een jethelm.

Rijden met of zonder kinstuk is een keuze. Persoonlijk rijd ik liever met, maar er zijn omstandigheden dat ik graag zonder rijd (bijv. bij grote hitte binnen de bebouwde kom). Daarom heb ikzelf gekozen voor een helm met dubbele homologatiel.

Als ts inderdaad zoveel mogelijk open wil rijden en van kinbescherming af wil zien, kan hij best een Shark nemen. Het zijn prima helmen.
Wil hij af en toe open kunnen rijden, dan is Roof een optie maar er zijn goede alternatieven èn: je wordt tenminste niet meteen met Satudarah geassocieerd. Maar ook dat is een keuze... 8-)
Alternatief is bijv. de Shark Evo-One, die hetzelfde idee is als de Roof-helm. Of je kiest voor een modulaire helm:
bijv. Nolan N44, X-lite X403GT, Airoh J106 (deze laatste is ook al zo'n foeilelijk model dat jou vast zal aanspreken :+ ).
Dit zijn helmen met een dubbele homologatie, dus goedgekeurd als jethelm èn als integraalhelm (hoewel het natuurlijk nooit zo safe zal zijn als een echte integraalhelm, mag je dus wel op een zekere bescherming van je kin rekenen, net als bij een systeemhelm). In tegenstelling tot een gewone systeemhelm, mag je deze dus open en dicht gebruiken.

Veiligheid is een keuze en een persoonlijke afweging. We kiezen er niet allemaal voor om met protectievest, soms zelfs airbagpakken, ééndelig leren pak en integraalhelm met dubbelD-sluiting te rijden. Op het circuit is dat de standaard maar in straatgebruik worden concessies gedaan tbv comfort en ook wel tbv uiterlijk.
Nogmaals, dat is een persoonlijke keuze, we weten allemaal heel goed waarmee we bezig zijn en een ander daarom afschieten is niet terecht.

Tenslotte: als je een Shark hoofd hebt, heb je geen Roof hoofd! Dat zijn echt verschillende modellen helmen. Kijk vooral naar meer merken en ga passen!
 
Laatst bewerkt:
Jezus, wat een kleingeestige reacties hier. Wat een niveau.

Hier een Roof Boxer V8 Manga drager.
Man, 37 jaar, werkend met een vast dienstverband.
Mijn motor... een Aprilia Motó 6.5

Ik vind de Roof Boxer een prima helm waar voor ik hem gebruik. Toer ritjes, wat door mijn stad rijden, etc.
Voor woon-werk verkeerd met ettelijke kilometers op een snelweg issie misschien een tikkeltje gehorig maar dat kun je verhelpen door oorpluggen.
Ik heb deze helm gekocht omdat ik een systeem helm zocht, en omdat ’ie gewoon goed pastte op mijn hoofd.
En ik heb ook Schubert helmen geprobeerd, en al die andere merken. De Roof zat gewoon het beste. In ieder geval een stuk beter dan de Shark Raw, daar zou ik nog geen eens mee durven rolschaatsen.
 
Shark Vancore? Ziet er een beetje uit als de RAW maar dan wel een integraal helm, dus vaste kin.
 
Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm Pasvorm.

En het moet een goedgekeurde motorhelm zijn.

Verder belangrijk: rijd je alleen soms een plezierritje of ga je juist crossen, of wil je er twee uur per dag tussen de -10 en de +40 graden met sneeuw en met een stralende zon comfortabel in kunnen wonen op de snelweg tijdens woonwerk?

Ben je brildragend, moet je vaak in-en-uit bij winkels/klanten, wil je er een bluetooth set in, wil je er een action cam op monteren? Dat zijn ook nog vragen die je keuze kunnen beïnvloeden.

Maar uiteindelijk gaat het dus om coole looks pasvorm.
 
Wat ik je kan vertellen over helmen is uit eigen ervaring:

Sinds ik een (voor mij) redelijk duurdere helm heb gekocht (350 euro) zal ik nooit meer goedkopere modellen kopen. Khad vroeger helmen van rond de 100-200 euro en deze waren ruim voldoende, maar de helmen die ik tegenwoordig draag bevallen toch zeker 2x zo goed:
- vaak lichter in gewicht
- pasvorm is beter
- zijn vaak stiller
- zijn vaak aerodynamischer en blijven daardoor stabieler op hoge snelheden.

Disclaimers (ja... dat moet tegenwoordig op een forum als deze):
Nou zeg ik je niet dat je een helm moet gaan kopen van 300+ euro, maar het zal je zeker bevallen. Ook zeg ik niet dat alle "duurdere" helmen beter zijn.

Verder weet ik over het eerste model Shark RAW dat bij een crash van mn maat zn kin behoorlijk open lag.
 
Ik heb ze allebei, ik rijd geen hoge snelheden.

Ik ben van allebei tevreden, ze zijn allebei gekeurd dus dat zit wel snor denk ik, dat kinstuk bij de shark is bij een ongeval volgens mij te verwaarlozen, maar het helpt wel om de beestjes uit je bakkes te houden tijdens het rijden.

De roof was volgens mij zowel open als gesloten gekeurd maar als je hard genoeg valt gaat alles kapot denk ik.

Beiden zijn behoorlijk lawaaierig, ik rijd altijd met oorstoppen in.

Ik merk dat ik meer met de shark rijd omdat die iets lichter is.
De boxer is ook iets lawaaieriger en je kan er open mee rijden maar dat heb ik zelden gedaan omdat er dan een hoop wind in mijn ogen kwam (met vizier omlaag).

De boxer wasemt in de winter behoorlijk aan, de shark doet dat niet. De boxer is iets warmer in de winter omdat hij minder wind door laat.

Bril van de shark lijkt me ook iets krasvaster dan de roof maar dat kan ook gewoon aan het feit liggen dat ik iets voorzichtiger geworden ben...

De roof voelt degelijker aan dan de shark.

Sluiting van de shark is fijner dan de roof om los te krijgen met handschoenen aan.

Ik betaalde voor de roof 350 euro en voor de shark 250 (plusminus).
 
Ik heb de Roof al jaren, prima helm hoor. Ik gebruik het kinstuk alleen als ik snelweg rij. Verder nog een Diesel hi-jack, een jethelm. Lekker kopen wat jij wil. :] iedereen weet het altijd beter, voor een ander...
 
Tja roofboxers..

Weetje wat het is: Roofboxers/motorscooters/nike kleding/etc.
Het had allemaal leuk kunnen zijn maar aangezien we tegenwoordig meer tuig/aso's hebben dan voorheen a.k.a. wheelietime/brag 'n proest etc denken we gelijk aan de bodem van de maatschappij met dat soort producten.

dus vandaar het 80% kotsgehalte en 20% advies haha.
 
wat een achterlijke reacties hier, online helden.. ga lekker auto rijden ofzo en laten die jongens die voor zo'n helm kiezen lekker hun ding doen. Debielen.

@Ts ontopic:

Er zijn betere integraal helemen die er ook heel goed uit zien. Die shark enzo zitten niet eens lekker en is echt puur voor de look, je zal 'm na een dag of twee helemaal zat zijn.

bekijk icon of scorpion helmen eens, helemaal in 't zwart, zien er ook super netjes uit en betaalbaar.

Die boxer/shark helmen zijn meer iets voor in de stad en voor 't uiterlijk, als je ze echt graag wilt zou ik je wel aanraden om er een integraal helm bij te kopen voor de langere ritten.

succes!
 
Tja roofboxers..

Weetje wat het is: Roofboxers/motorscooters/nike kleding/etc.
Het had allemaal leuk kunnen zijn maar aangezien we tegenwoordig meer tuig/aso's hebben dan voorheen a.k.a. wheelietime/brag 'n proest etc denken we gelijk aan de bodem van de maatschappij met dat soort producten.

dus vandaar het 80% kotsgehalte en 20% advies haha.
Beetje onzin, motor rijden heeft altijd al stunting gekend.

je kan ook precies zien wie zich eraan stoort en wie niet... wannabe's
 
Even alle flauwe opmerkingen daargelaten; ga ze eens passen.
Ik heb de Roof Boxer opgehad, niet mijn pasvorm. Shark RAW, veel beter.

Zelf heb ik nu overigens een Craft RX1 :)
 
Heren, heren! Zullen we deze onverkwikkelijke conversatie nou eens niet uitdiepen? Daar wordt deze prachtige doch regenachtige maandagavond niet leuker van. Het internet is toch al sjagrijnig genoeg? *O* *O*

Laat mensen gewoon de helm dragen die ze willen, of dat nou is omdat 'ie lekker zit of omdat 'ie bij een bepaalde stilo past boeit toch niet? Als je botsmuts maar lekker zit en veilig is als je valt, als in dat er een barst in die botsmuts komt in plaats van in je schedel, daar gaat het om.

Mijn persoonlijke mening is dat pasvorm boven alles gaat (ook boven prijs), maar prioriteiten verschillen nou eenmaal.

Fijne avond :W
 
Laatst bewerkt:
Jammer ... het topic is nog maar 1 pagina ver en al helemaal ontspoord, alleen maar omdat een jong en onervaren iemand een normale vraag stelt die hem in de toekomst aanbelangt ... :')

Velen vergeten dat we zelf ook ooit zo waren ...

Ach, toen ik in een ander topic ('is mf nog actief' ofzoiets) stelde dat de sfeer er voor mij op achteruit is gegaan door de jaren, gaf ik niet zozeer een reden, maar dit is er een van.

Verbaast me dat hij uberhaupt antwoord krijgt, aangezien hij zich niet eens even keurig netjes voorstelt... :+
 
Ach jongens, een beetje humor over Roofboxers, of Goldwingrijders, of BMWrijders moet toch kunnen? En daartussendoor is volgens mij heel veel serieuze info gegeven.
 
Ik vind een roof boxer gewoon lelijk, alsof je een waterhoofd helm op hebt als je hem opengeklapt draagt. Snap op zich wel dat mensen het een fijne helm vinden voor binnendoor in de zomer, die luxe heb ik namelijk niet met een integraal helm.

Ieder z'n ding, maar als er een haalt vind ik wel dat je minstens een Gucci tasje erbij moet dragen gewoon omdat het kan.
 
Zijn hier geen moderators aanwezig om dit soort stupide opmerkingen aan te pakken. Wat een triest figuur ben jij man.
 
Zijn hier geen moderators aanwezig om dit soort stupide opmerkingen aan te pakken. Wat een triest figuur ben jij man.

1 bericht geplaatst sinds 2017 en dat is deze

:')

ik geloof je draagt een gucci nektasje icm je roof boxer? :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan