KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi pak.....en och beter duur als niet te koop.

Paar jaar geleden zo'n 2delig KTM confectiekoeienpak gekocht, was ook iets van 900-1000 Euro.
[afbeelding]

en toch zeker al 2 keer gedragen _O-
want zwart 2delige Alpinestars hangt altijd gewoon aan de kapstok

Zonde.. verkopen? Maat? :P
 
Dames, heren,

Ik ben aan het rondkijken voor een supernaked 8-)
Momenteel lijkt het er op dat de keuze moet gaan vallen tussen de ktm superduke r, ducati monster 1200s of de yamaha MT10. Nou ben ik eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring met de superduke r positief en negatief? En waar hebben jullie tussen gekozen? :]
 
Pff kan nog niks zinnig zeggen behalve ( geweldig machien , doen !!!! )

pas 2 k gereden vorig jaar schaam ..... :o hoop dit jaar wat meer en akra erop als het mee zit...
want geluid ondanks aanpassing orgineel ,is niet zo als een diike 1300 hoort te klinken.
 
Pff kan nog niks zinnig zeggen behalve ( geweldig machien , doen !!!! )

pas 2 k gereden vorig jaar schaam ..... :o hoop dit jaar wat meer en akra erop als het mee zit...
want geluid ondanks aanpassing orgineel ,is niet zo als een diike 1300 hoort te klinken.
Valt wel op dat de meeste de sd hebben voor de heb zodat ze er uren naar kunnen kijken in de garage.
Vele rijden er maar weinig km's op haha.
 
Hoi allen, Ik ben nieuw in deze topic maar lees al wel weer een jaartje of zo mee. Vorige maand heb ik ook een 1290 gekocht, een nieuwe overjarige 2016, puur omdat ik het oude model net mooier vind dan de nieuwe maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Waarschijnlijk krijg ik em in februari of maart. Helemaal origineel dat wel, dus er staan al wat veranderingen in de planning. PP-zadel, akra slip-on en de taartschep moet er natuurlijk vanaf. Ik heb al een PP kentekenplaathouder liggen.

Nu staat er een akra slip-on op MP maar die is geschikt voor het nieuwe model. Past die ook gewoon niet op het oude model?
 
Welkom! En een goede keuze 1290 aan te schaffen :).
Die overjarige modellen zijn scherp geprijst! Scheelt mooi stuk in afschrijving.
Ik lees dat je dus akra demper wilt hale, pp zadel.
Kun je dan niet beter voor een overjarige 1290se faan (special edition) die heeft al pp zadels, alra demper, geadoniseerde rempotdeksels,kroonplaten, carbon covers voor dynamo en koppelingsdeksel, wave remschijven, verkorte remhendels.
Arie molenaar had er recent een te koop weet niet of ze hem nog hebben maar misschien het overwegen waard ?
Babbel er ook even 2 jaar extra garantie bij dat is mij ook gelukt voor slechts 250e meer.

Die pp plaathouder steekt nog ver uit in tegenstelling tot aantal andere merken.
Kijk daar even goed naar aangezien je je pp houder nu nog terug kunt sturen denk ik.
 
Ik heb em bij Arie vandaan en heb idd getwijfeld om een SE te kopen waar al die dingen opzitten maar, ff heel persoonlijk :+ ik vind de oranje het allermooist, ook een van de redenen waarom ik niet model 2017 heb gekocht.

Dus nu moet ik zelf opzoek naar wat onderdelen, waaronder dus een slip-on akra.

Straks eerst maar eens rijden en zorgen dat ik een passende veerafstelling krijg voor mijn eigen rijklaar gewicht van ±95kg. Want dat is bij de 1290, als ik de topic zo lees, nog best een dingetje.
 
Dames, heren,

Ik ben aan het rondkijken voor een supernaked 8-)
Momenteel lijkt het er op dat de keuze moet gaan vallen tussen de ktm superduke r, ducati monster 1200s of de yamaha MT10. Nou ben ik eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring met de superduke r positief en negatief? En waar hebben jullie tussen gekozen? :]


Vrij persoonlijk natuurlijk. Als je echt naar cijfers en waar voor je geld kijkt valt de MT10 eigenlijk al weg ( of je moet de MT10SP nemen ) maar die staat dan nog steeds niet op gelijke voet van remmen, pk, nm etc. Design moet je ook voor zijn maar het motorblok zou zeer leuk rijden zijn en de sound is ook wel leuk!

Ik heb vorig jaar Maart - September weekends en funritjes 18dkm gereden met de SDR en mij geen enkele keer verveeld.
De Monster 1200R vind ik NM en sound gewijs nog iets bruter maar vind hem op zich niet zo mooi of speciaal.
Als er voor mijn SDR een vervanger zou komen is dat momenteel enkel de Tuono V4 1100 Factory maar die kost gewoon nog eens een pak meer. Zit boordenvol electronica, grotere schijven, remt veel veel beter, lichtgewicht velgen, v4 blok is sensationeel etc.

Nu je hebt nog even tijd veronderstel ik, ik zou ze gewoon eens testen. Iedereen zijn verwachtingen zijn ook helemaal anders natuurlijk. Mijn beste maat rijdt een s1000r en hoewel dat ook een super machine is, is dat niets voor mij en mijn SDR is dan weer niets voor hem.
 
Valt wel op dat de meeste de sd hebben voor de heb zodat ze er uren naar kunnen kijken in de garage.
Vele rijden er maar weinig km's op haha.

Klopt gedeeltelijk, ik heb em zeker voor de heb maar kijk er weinig naar in de garage.....te veel werk moet ik iedere keer die 990SMT opzij zetten 8-)

Als het m'n enige brommerd zou zijn en m'n motorvakantie's zijn binnen de EU maakte ik er veel meer kilometers mee, maar da's niet zo :')
 
pas 2 k gereden vorig jaar schaam ..... :o hoop dit jaar wat meer en akra erop als het mee zit...
want geluid ondanks aanpassing orgineel ,is niet zo als een diike 1300 hoort te klinken.


Kan ik je de hand geve, heb er net zoveel op staan en was daarbij denk ik 1 van de eerste die het 2017 model in bezit had,heeft wel 2 maanden bij de dealer gestaan, niet dat ik in die perioede veel meer km erop gereden zou hebben.
 
Vrij persoonlijk natuurlijk. Als je echt naar cijfers en waar voor je geld kijkt valt de MT10 eigenlijk al weg ( of je moet de MT10SP nemen ) maar die staat dan nog steeds niet op gelijke voet van remmen, pk, nm etc. Design moet je ook voor zijn maar het motorblok zou zeer leuk rijden zijn en de sound is ook wel leuk!

Ik heb vorig jaar Maart - September weekends en funritjes 18dkm gereden met de SDR en mij geen enkele keer verveeld.
De Monster 1200R vind ik NM en sound gewijs nog iets bruter maar vind hem op zich niet zo mooi of speciaal.
Als er voor mijn SDR een vervanger zou komen is dat momenteel enkel de Tuono V4 1100 Factory maar die kost gewoon nog eens een pak meer. Zit boordenvol electronica, grotere schijven, remt veel veel beter, lichtgewicht velgen, v4 blok is sensationeel etc.

Nu je hebt nog even tijd veronderstel ik, ik zou ze gewoon eens testen. Iedereen zijn verwachtingen zijn ook helemaal anders natuurlijk. Mijn beste maat rijdt een s1000r en hoewel dat ook een super machine is, is dat niets voor mij en mijn SDR is dan weer niets voor hem.

Top dank je wel voor je reactie! :)
 
Kan ik je de hand geve, heb er net zoveel op staan en was daarbij denk ik 1 van de eerste die het 2017 model in bezit had,heeft wel 2 maanden bij de dealer gestaan, niet dat ik in die perioede veel meer km erop gereden zou hebben.

Ben dan toch benieuwd waarom hij 2 maanden bij de dealer heeft gestaan....
 
Geen idee, ben er alleen mee naar huis gereden en sindsdien staat ie in de schuur, ik denk nu een maand of 2,5.De vliegen die er ergens in mei op zijn gekomen zitten er nog op. :P
 
vinnik maar normaal ook, koop je een fiets die nogal stevig aan de prijs is wil je daar ook de bijhorende service voor!
het feit dattie em niet gewoon bij de dealert achterlaat wil zeggen dattie er toch nog mee wil rijden!
 
2018 zal hij de schade wel inhalen en de meeste km's van ons allen maken.

Geloof dat speedy daan de meeste heeft gemaakt afgelopen jaar haha 3 banden verder volgens mij :p

@large O-) jij weet toch ook dat er nog overjarige koopjes staan bij vos oss? :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan