KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al een tijdje stoorde ik mij aan dat grote gat on het buizenframe.
Nu kan je daar een mooi alu plaatje kopen van KTM.
Maar deze is in metallic oranje, een hele andere kleur dan het buizenframe.

Vandaag bij de bouwmarkt 2 plastic doppen gekocht.
Worden normaal gesproken gebruikt voor steigerbuizen.

Deze passen precies. *D

Mooi!

Welke bouwmarkt en op welke afdeling verkopen ze zulke doppen?
 
Deze komen van de karwei.(toevallig bij mij om de hoek)
Het is tegenwoordig erg hip om kapstokken en tafeltjes te maken van steigerbuis.
De karwei heeft daarom een schap met steigerbuis en toebehoren.
(42 MM buis)
En voor € 1.80 per stuk kan er weinig mis gaan.

Ze zitten er niet muurvast in.
ik kan ze met de hand aanbrengen en verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie Kati hoor!!
Was het niet te koud om te sturen?
Enneh, ben je die opper suikerbieten over gekomen?
Te koud? Welnee, heb wel met lagere temperaturen gereden. Vorig jaar kerst nog lang weekend Normandië gedaan. Vertrokken met 15 graden, terug naar huis door de gemist met 3 graden :X ;)

Al een tijdje stoorde ik mij aan dat grote gat on het buizenframe.
Nu kan je daar een mooi alu plaatje kopen van KTM.
Maar deze is in metallic oranje, een hele andere kleur dan het buizenframe.

Vandaag bij de bouwmarkt 2 plastic doppen gekocht.
Worden normaal gesproken gebruikt voor steigerbuizen.

Deze passen precies. *D

[afbeelding]
Goeie! Ook eens gaan doen. Zie ik tenminste dat roest op die as binnenin dat gat niet meer ;)
 
Deze komen van de karwei.(toevallig bij mij om de hoek)
Het is tegenwoordig erg hip om kapstokken en tafeltjes te maken van steigerbuis.
De karwei heeft daarom een schap met steigerbuis en toebehoren.
(42 MM buis)
En voor € 1.80 per stuk kan er weinig mis gaan.

Ze zitten er niet muurvast in.
ik kan ze met de hand aanbrengen en verwijderen.

Vanavond gelijk vier stuks gehaald, twee als reserve. Ze passen echt heel mooi, bijna OEM. :} Ik kreeg zelfs nog 20% "keuzekorting" dus € 1,43 per stuk. *D
 
:} :] :9 8-)

1e51kp.jpg


k9gnch.jpg


21jp407.jpg
 
Was zeker tof, wel flink moeten poetsen erna. Had wat onverharde paden tussen de bossen door gedaan. Niet echt door de bossen dus, maar was evengoed flink genieten. Heb 0,0 offroad ervaring, dus was soms wel even spannend vanwege alle blubber, zeer glad. Wil dit jaar wel een offroad cursusje gaan doen :Y
 
Was zeker tof, wel flink moeten poetsen erna. Had wat onverharde paden tussen de bossen door gedaan. Niet echt door de bossen dus, maar was evengoed flink genieten. Heb 0,0 offroad ervaring, dus was soms wel even spannend vanwege alle blubber, zeer glad. Wil dit jaar wel een offroad cursusje gaan doen :Y

Gaaf! Waar was je aan het rijden? Niks leukers als rijden met je nieuwe speeltje.
 
Ik heb al twee jaar de (black) Bos dessert fox demper. Qua geluid geen aan of opmerkingen. Is CE gemerkt. Deze heeft eerst op de 1190 adv gezeten en in september overgezet op de 1290 adv.

Het is gewoon puur kwestie van smaak.
Gelukkig verschilt deze. Anders hadden we dezelfde motor (of vrouw).
Ik heb deze vandaag ook besteld voor de 1290,de Carbon uitvoering.
Demper is traploos in te stellen
 
Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met de koude start van de LC8 bij buitentemperaturen rond het vriespunt?

Aanleiding: recent heb ik de SDGT - die heeft ook een LC8 blok - weer van stal gehaald, want voorband FJR versleten en even geen tijd om die te laten vervangen. Wat opvalt: de koude start verloopt uiterst moeizaam, en dat begint nu een beetje vervelend te worden..

Aanvankelijk - 3 dagen gelden - startte de motor direct, maar inmiddels zijn 3 startpogingen nodig om het ding stationair te laten lopen. Vervolgens vooral niet het gashendel aanraken, want als je dat doet dan slaat-ie af. Het vervolgens opnieuw starten vergt zo ongeveer een acculading en een minuut of 10, en door de spanningsval (startmotor trekt nu eenmaal veel stroom) komen zo ongeveer alle in de ECU voorgeprammeerde foutmeldingen op de dash voorbij. Pas na enkele minuten warmdraaien kun je - mits meesteppend en met langdurig slippende koppeling - voorzichtig vertrekken. Na een kilometer ofzo rijdt het ding weer normaal.

Accu is in orde, eerder vandaag gemeten, en sowieso stond de motor hooguit 6 weken stil en ging in die periode 1 keer aan de druppellader (testcyclus: accu oké, opladen niet nodig). Motor is van juni 2017, pakweg 11000 km zonder problemen mee gereden.

Ik heb hetzelfde eerder meegemaakt met het 2016-exemplaar, maar toen werd e.e.a. middels een software-update en (preventieve?) vervanging van een handvol sensoren opgelost; ik veronderstelde dat de 2017 die update ook zou hebben gehad?

Aldus: jullie ervaringen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn 2013 1190 ADV had ik ietwat vergelijkbare problemen, toen is de startmotor vervangen.
Mijn 2016 1190 ADV start moeiteloos, maakt niet uit wat voor weer het is, druk op de knop en direct stabiel lopen.

Maar als een motor eenmaal gestart is zou je toch normaal weg moeten kunnen rijden ?
Denk dat er wat anders aan de hand is, iets met sensoren zoals je al aangeeft.
Mits de accu in orde is, heeft die wel genoeg capaciteit ?
 
Het lijkt erop dat de ECU niet "weet" dat het koud is en dan er dus meer benzine moet worden ingespoten. De koelwater temperatuur meter of de inlaatlucht temperatuur sensor kunnen niet goed werken. maar ff naar de dealer. Mijn 1290 SAs start altijd direct en loopt ook direct mooi rond ongeacht de temperatuur. Ik neem aan dat je geen LiPo accu gebruikt ?
 
Ik ben op mijn 990 afgestapt van een LiPo-accu. Deze accu gaf bij het opstarten altijd problemen. Ondanks dat de accu volledig opgeladen was, kreeg hij bij een koude start de startmotor nauwelijks rond en als de motor dan niet startte zorgde dit voor een reset van het dashboard. De tweede poging verliep vaak dan wel goed. Ik ben teruggegaan naar een originele accu en sindsdien geen enkel probleem meer. In de winter af en toe aan de druppellader en hij start direct in een koude, onverwarmde garage.
:)
 
Voor dat ik de 1190 kocht.
Heb ik ook her en der berichten gelezen dat de startmotor.
Bij de oudere series de oorzaak is van slecht starten bij koud weer.
 
Dank voor de reacties, zal inderdaad wel op dealerbezoek uitdraaien. Koelwatertemperatuur- en/of de inlaatlucht-temperatuur sensor klinkt aannemelijk, ook al omdat die dingen bij het vorige exemplaar meerdere keren zijn vervangen.

Accu is origineel, gaf tot dusver geen problemen, geen LiPo. Heb overigens niet de indruk dat het de accu heel erg veel capaciteit heeft, maar als de rest in order is zou dat geen problem mogen zijn. Tot voor kort waren er met dit exemplaar geen startproblemen.

Op naar de dealer dus...
 
Waar kan ik een half-open-voortand-wiel-bescherm-kapje kopen voor mijn ktm 990 adventure? van een sm zal wel hetzelfde zijn, maar dat weet ik zelf niet. :)

Heb er nu eentje opzitten die helemaal dicht is, carbon versie, maar nu kan je nooit even kijken zonder het kapje te verwijderen.
 
In deze SW-Motech Trax past zeker een helm...
ps Even voor de kort(er) benigen onder ons of degene die twijfelen of de KTM niet te hoog is de volgende tip:
Koop het 1290 R zadel! Het zadel is theoretisch 1.5 cm hoger geplaatst maar de zijkanten lopen steiler naar beneden waardoor je toch beter met je voeten bij de grond komt. Tevens is de zit veel comfortabeler aan de binnenkant van je bovenbenen daar de rand die wat hoekig is van het originele zadel ontbreekt. Wat ik ook niet had verwacht is dat het zadel in het algemeen erg comfortabel zit, veel meer dan ik had verwacht gezien het ( erg fraaie) sportieve uiterlijk. Ook de warmte van het motorblok lijkt minder doorgegeven te worden. Voor de prijs hoef je helemaal niet te laten. Een kleine EUR 150,=
Ik heb een foto door een resizer gehaald en hoop dat hij geplaatst wordt.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan