Honda CRS500 - Poging tot (zelfbouw) racer :-)

Een ongevalletje met de supermoto gehad, dus ik had even de tijd voor de 500 😊
De kuipen, radiatoren, cdi zijn gemonteerd. De voetsteunen hebben nog hun ruwe vorm 😊
Ik heb ook de lippen van de ondekuip verwijderd. Ze zaten te hard in de weg voor de ketting en toekomstige uitlaat.

Ik wou nu beginnen met de airbox. Op het net is er niet veel info over te vinden. Het enige wat ik vond is 10x de cilinderinhoud is OK, 20x is perfect. Dat ging wel over de 500cc gp machines. Heeft hier iemand een idee over? Of maakt dat allemaal zoveel niet uit?
20180920_170643.jpg
 
Net nu ik hem niet mag gaan oppikken is de achterbrug klaar 😋😁
Binnenkort vind ik wel een smoes om er langs te gaan 🤣
IMG-20200323-WA0004.jpg
IMG-20200323-WA0006.jpg


De airbox heeft ook al vorm, maar moet nog aangepast/getrimd worden en in de gecoat. 😊
20200211_190523.jpg
 
Deze week even tijd gehad.
Ik heb de airbox kunnen pas maken, nog een hele boel "kleine" werkjes afgewerkt zodat ik eindelijk eens een startpoging kan doen.
Zondag benzinne halen, mengen, en hopen dat het wat droog blijft. 😁

20200904_164933.jpg
20200904_164953.jpg
 
Ik hoop dat de trillingen een beetje binnen de perken blijven maar zeker een top project!
 
Iedereen bedankt voor de reacties 🙂
Het starten is niet gelukt. Eerst teveel gekloot met de carbu, die bleef maar overlopen. Dat is ondertussen op gelost.
Toen ik een startpoging ondernam is de ketting van de startrollen afgebroken. En alleen aanduwen lukt sowieso niet.
Deze week wat veel werk gehad (uitstapje met de CBR gemaakt). Misschien dat ik volgende week nog een poging onderneem 🙂. De trillingen op de andere 500 vallen wel mee eens je ermee rijdt. Erop blijven zitten als hij stationair draaid is wat minder aangenaam 😅
 
Dit weekend nog even tijd gehad. Carbu gekuist’ verse benzinne erin en nog een startpoging gedaan ... van poginh 2 was het al direct prijs 😁
De koppeling slipt, er komt ergens koelwater tussenuit en een zadelmouse had geen overbodige luxe geweest bij zo’n hard trillend 2t beest ... maar ik heb mijn maatje kunnen doen verdwijnen in een dikke 2t rookpluim 😁

Startpoging




En het voorzichtig testen of alles werkt 😁


 
Terug
Bovenaan Onderaan