TT Experience Day 15 april

Eric1977

MF veteraan
16 mei 2010
2.299
1.198
Ede
Dit jaar geen Landelijke Motordagen, maar de TT Experience day. Hierbij kan worden gekozen voor twee sessies: een toersessie en een TT experience sessie. Toersessie (30 euro): Onder voortdurende begeleiding van een instructeur wordt in een groepje van 10 rijders uitgelegd hoe de ideale lijnen gereden moeten worden. Tijdens deze sessies mag er niet worden ingehaald. De maximale snelheid op het rechte stuk is 120 km/u. Deze ritten zijn te vergelijken met de toersessies die voorheen tijdens de Landelijke Motordagen werden georganiseerd.

TT experience sessie: Voor 20 euro ga je in een groep onder begeleiding het circuit op. Uitgangspunten zijn plezier, veiligheid en een ervaring om nooit meer te vergeten. De maximale snelheid op het rechte stuk is 90 km/u.

Ik twijfel zelf nog of ik ga. De laatste jaren heb ik met veel plezier de toersessies gereden, maar de maximum snelheden houden mij wat tegen. Ik kan mij wel goed voorstellen dat veel mensen die wel een op het TT circuit willen rijden maar het juist rustiger aan willen doen nu juist wel gaan. Dus: wie gaat?
 
Laatst bewerkt:
Dat was ook mijn eerste reactie. Op de meeste snelwegen geldt nota bene een hogere maximum snelheid.
 
Zo snel ja? Vet! :] Ik schrijf me meteen in :+
Maar de gedachte dat nu anderen hier nu juist wel gebruik van gaan maken is zo gek nog niet: Ik heb bij de diverse trackdagen op Assen regelmatig mensen zien rijden die de hele (langzaamste) groep 1 echt niet bijhielden en op start-finish idd 100km/u reden. Levensgevaarlijk dacht ik nog. En ik ben echt geen Rossi en zal het ook niet worden. Maar als je het circuit op gaat en die snelheid niet aandurft, heb je op het circuit niets te zoeken. Maar goed, kun je tegen je vrienden en collega's wel zeggen dat je circuitrijder bent :')
 
Laatst bewerkt:
Twee jaar geleden voor de eerste keer geweest. Toersessie uiteraard. Maar ging behoorlijk volle bak bij iedereen. Ik vond het heel gaaf. Voor het eerst 220 gereden en mooie foto's van Ad Kieviet. Kan me best voorstellen dat het voor mensen die voor het eerst op een circuit rijden het misschien te hard gaat. Met de nieuwe insteek verwacht ik misschien wel meer animo, omdat het nu nog laagdrempeliger is.
 
Twee jaar geleden voor de eerste keer geweest. Toersessie uiteraard. Maar ging behoorlijk volle bak bij iedereen. Ik vond het heel gaaf. Voor het eerst 220 gereden en mooie foto's van Ad Kieviet. Kan me best voorstellen dat het voor mensen die voor het eerst op een circuit rijden het misschien te hard gaat. Met de nieuwe insteek verwacht ik misschien wel meer animo, omdat het nu nog laagdrempeliger is.

Klopt, de regie van de marshals tijdens de LMD was een stuk minder dan bij de normale circuitdagen. Kreeg bij de LMD het idee dat de marshals er meer voor hun eigen plezier reden. Heb inhaalacties gezien van Blackbird achtige motoren die gewoonweg gevaarlijk waren. De Strubbe niet door kunnen komen en dan bij oprijden Veenslang op vol vermogen anderen afsnijden :X Wat dat betreft mag het echt wel strenger. Maar of de max. snelheid limiteren helpt en het plezier vergroot, vraag ik me echt af.
 
Ik heb me wel samen met Mn vrouw opgegeven. Nog nooit op het circuit gereden, en gaat me niet eens om de snelheid maar om gewoon eens over het “heilige” asfalt te rijden. Woon op ongeveer 1,5 km van het circuit dus tis ook nog eens een thuiswedstrijd voor ons.
 
Ben benieuwd naar de ervaringen. Topsnelheid 120 km/u is laag voor het circuit. Maar het blijft gaaf om op het TT Circuit van Assen te rijden.
 
Voor mij persoonlijk is de grap er nu af.
Of de nieuwe weg die ze ingeslagen zijn de juiste is? We zullen het zien.
Mijn vrouw heeft zich wel ingeschreven voor de 120 km/h.
Ik kan nu rustig kijken hoe zei het er vanaf brengt. :W
 
Ik haak ook af en ga later in het jaar een crt dag proberen. Dat ziet er erg leuk uit!
 
Liepen hier nog meer fotografen rond anders dan Wegraceinfo/ Ad Kievit?

Ad Kievit was idd aanwezig deze dag. Check deze site (daar staan ook de foto`s op): Wegraceinfo.nl.

Edit: voor iemand die nog nooit circuit heeft gereden was deze dag prima. Ik heb op mijn MT-07 voor de lol één sessie geboekt. Heb ieder goed gezien hoe ver de aanbouw vordert van de Winterdijk Tribune bij de GT-bocht :+ . Ging wel erg langzaam allemaal, maar zoals ik al zei, heb je nog nooit circuit gereden, dan was deze dag prima :t .
 
Ik had nog nooit op het circuit gereden en ik heb het schitterend gehad.. Ja het gaat misschien niet allemaal giga hard, maar heb me daarom express als laatste in de groep laten zetten. Af en toe even het gas los om daarna snel +-200 kmph bij te kunnen trekken..

Ik heb in iedergeval genoten en heeft mij doen besloten om wel een crt training of een andere mooie cursus / training te doen volgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan