KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ik doe het zo :+ !

full
 
voor de 690 kost degene die jij linkt 379 euro ze hebben nog een kit maar die kost 179 en is eigenlijk zelfde op wat afwerking en beugeltjes na lijkt het.

Dat filterkitje ziet er wel heel tof uit. Als je die los koopt kun je je airbox lossnijden en als berging gebruiken zoals al wel vaker is gepost. Indien dat filterkitje los te koop is en goedkoper dan een K&N filter is het best interessant. Toch?

Op facebook effe bericht gestuurd naar ze. Filterkit verkopen ze los voor 139,- incl verzenden. Leuk alternatief op k&n. Heb alleen geen idee of je hiermee vermogensverlies hebt zoals met alleen een k&n pod. Of dat de motor armer gaat draaien.
Heb ze nog effe gevraagd om meer info.
 
Zat zo te denken dat een extra 30,- voor de hele kit incl extra tank is dan ook niet zo duur eigenlijk, alles zit er bij.

vraagje aan de kenners die een K&N filter pod rijden. Ik heb nu een EVO1 kit, maar gewoon een papieren filter.
Loopt de motor armer met een K&N filter pod of bijv de TwinAir foam filter die bij Rade Garage kit zit?
Zo ja, te arm?

Rade Garage gebruikt de originele velocity stack bij dat filter dus een verlies aan koppel in de lage toeren zou hiermee voorkomen zijn zoals ik dat overal lees als je enkel de K&N RU-1750 monteert zonder stack.
 
Lekker rondje.

Zijn er hier nog rijders die bij de SMC-R modellen nog specifieke zaken aan de vering hebben veranderd?
 
Kouba link gemonteerd.
Achter demper een beurt laten geven.
Aangepaste achterveer.
Hydraulische veer verstelling gemonteerd.
Vorkpoten een beurt laten geven, binnenpoten laten coaten, zwarte DLC coating.
 
Achter schokker is voor mij goed en goed instelbaar

Vind vooral de voorzijde nogal meh. Weinig instel mogelijkheden.
High speed compressie veel te hard.

Heb her en der al wel wat gelezen, maar vind de voor en achterzijde best uit balans. Meer rijders hier met dat gevoel? Meen ook dat de vorige modellen meer instelmogelijkheden hadden aan de voorzijde dan alleen compressie (L) en demping (R). Of andersom.
 
alvast een preview van het project:


nog steeds bezig.. voornamelijk elektrotechnische uitdagingen... motorisch heeft hij al gedraaid :+
 
Onderhoud doe ik zelf, dan is 50 euro voor de filters en 2 liter olie. Kleppenstellen is ook niet moeilijk bij een 690 als je weet hoe je gereedschap moet gebruiken en een YouTube filmpje erbij pakt.


Maar even iets anders, gebruikt nog iemand een kl15 benzine filter ipv het dure originele filter? Mijn ktm wilde het laatste ritje niet meer harder dan 170, normaal redde ik de 185 toch wel op de teller.
 
Onderhoud doe ik zelf, dan is 50 euro voor de filters en 2 liter olie. Kleppenstellen is ook niet moeilijk bij een 690 als je weet hoe je gereedschap moet gebruiken en een YouTube filmpje erbij pakt.


Maar even iets anders, gebruikt nog iemand een kl15 benzine filter ipv het dure originele filter? Mijn ktm wilde het laatste ritje niet meer harder dan 170, normaal redde ik de 185 toch wel op de teller.

Hier hetzelfde, lekker zelf doen. Scheelt geld en je wordt er zelf wijzer van.
 
Ik vind het echt een fantastisch onderhoud schema. je kan feitelijk 10.000km rammen met dat ding. Je moet alleen wel de olie in de gaten houden.

Ik heb inmiddels 20.000 er op staan. Olie/filters doe ik per 5000 voor mijn gemoedstoestand. Kost de wereld niet.
Wel heb ik een Rally Raid Nokkenaskettingspanner er op zitten. Originele was niet strak genoeg meer. Blok weer heerlijk stil.
 
MrMuilie schreef op 30 jan

Wel heb ik een Rally Raid Nokkenaskettingspanner er op zitten. Originele was niet strak genoeg meer. Blok weer heerlijk stil.

En hoe bevalt dat? Ik heb de smc-r nu bijna 2 jaar. Ik wist voor ik hem kocht al dat het blok niet erg stil was. Eenmaal in mijn bezit was dit nog erger dan verwacht. Zo erg zelfs dat ik er nog mee naar de dealer gereden ben of dit toch echt wel normaal was, en dat werd me idd verzekerd. Inmiddels 6000 km verder en nog geen slag verkeerd gegeven, maar het klinkt gewoon echt klote (Alsof de kleppen al jaren niet meer gesteld zijn).
Was hij na monteren van de handmatige spanner stiller? Hoevaak stel je hem bij? Zitten er nog risico's aan verbonden?

(Doe het onderhoud overigens ook zelf)
 
Maar even iets anders, gebruikt nog iemand een kl15 benzine filter ipv het dure originele filter? Mijn ktm wilde het laatste ritje niet meer harder dan 170, normaal redde ik de 185 toch wel op de teller.

Ik heb gewoon de originele Mahle filters bij de automat. handel besteld.

Beurt bij de dealer; in de garantie wel. Hierna doe ik het zelf.

Kosten bij de dealer; laatste keer ben ik de hele ochtend geweest, het internet lag eruit.......
Twee uur arbeid en een paar filters/olie. incl. Akra mapping.

Ik hou wel Ca. 5000 Km aan. Laatste keer, na 6700 Km door Spanje/Marokko, zat m'n benzine filter massief vol met vuil.
 
Laatst bewerkt:
En hoe bevalt dat? Ik heb de smc-r nu bijna 2 jaar. Ik wist voor ik hem kocht al dat het blok niet erg stil was. Eenmaal in mijn bezit was dit nog erger dan verwacht. Zo erg zelfs dat ik er nog mee naar de dealer gereden ben of dit toch echt wel normaal was, en dat werd me idd verzekerd. Inmiddels 6000 km verder en nog geen slag verkeerd gegeven, maar het klinkt gewoon echt klote (Alsof de kleppen al jaren niet meer gesteld zijn).
Was hij na monteren van de handmatige spanner stiller? Hoevaak stel je hem bij? Zitten er nog risico's aan verbonden?

(Doe het onderhoud overigens ook zelf)

Het is echt supermakkelijk. Er staan genoeg how-to's op internet bijv bij de UK fora.
De handleiding die er bij zit is echt uiterst overdreven, maar ik denk dat ze dat doen om eventuele failure door verkeerde montage te voorkomen.

Het is echt zo simpel als oude eruit halen, de RR spanner er in draaien volgens instructie en dan handvast draaien tot je enige weerstand voelt. Motor starten, en dan net zolang 'vaster' draaien tot ie stopt met rammelen en je geen verschil hoort. Zit ie te strak, dan gaat de ketting zingen. Kan niet missen.

Na een paar keer tanken nog effe controleren en dan klaar.

Heb er zelfs 2 omdat ze me een hadden opgestuurd zonder locknut, na herhaaldelijk verzoeken om een RMA form heb ik het opgegeven en 1 op reserve. (alsof ik die ooit nodig heb).
 
Terug
Bovenaan Onderaan