Accu om de zo veel tijd opladen

weerstandje

Die hard MF'er
4 mrt 2012
323
7
Hey, vraagje
Ik heb mn motor achter het huis staan in een garagebox
In de winter rij ik niet, het beste zou dus zijn om hem aan de druppel lader te hangen echter is daar geen stroom
Nou had ik bedacht om mn brommer af en toe een nachtje voor het huis te zetten aan de druppel lader maar om de hoeveel tijd zou dat dan moeten, of is dit ook slecht voor je accu.
Accu er uit halen zou een optie zijn echter is het een ducati monster dus dat ding zit best goed verstopt.

Ben benieuwd wat jullie denken
 
Laatst bewerkt:
er uit is niet echt nodig. 1 van de klemmen los en een paar dagen (of een paar uur) voor je wilt gaan rijden even aan de lader. met 1 pool los heb je erg weinig last van zelfontlading en dan heb je makkelijk een paar maanden de tijd voor de accu zo leeg gaat dat er schade ontstaat. persoonlijk doe ik hier eens in de 2 - 3 maanden even een dag aan de lader en dat gaat al jaren goed. bij minder als 2 maanden kan ik bijna altijd normaal starten ook al hoor je wel dat de spanning wat laag is. bij meer als 3 maanden wil starten wel eens een probleem geven. bij meer als 6 maanden stilstand (met de accu aangesloten ) ben ik aan een nieuwe accu toe.
 
Als ik 1 van de 2 klemmen los kan halen heb ik de het spul al zo los liggen dat ik net zo goed de accu er uit kan pakken.
Er zit idd een laadstekkertje aan de motor. Vandaar dat ik dacht aan de optie om hem voor mn huis een nachtje op te laden
 
Motor een nachtje voor de deur.
Hij zal maar gejat worden omdat je "te lui" bent om die accu er "even" uit te halen.

En het is best veel werk, maar hoeveel uren is uitbouwen en inbouwen bij elkaar?
Hele winter geen gedoe en geen zorgen.

Die van mij heeft de accu nou ook niet bepaald onder het zadel voor het grijpen.
Maar het is even werk en wel heel veel gemak.
 
1 of 2 keer een verlengsnoer leggen en dan de druppellader een nachtje (of wat langer) erop. Als hij dan de winter niet overleeft is het tijd voor een andere accu - wel op voorwaarde dat je geen alarm of zo aangesloten hebt.
 
Laatst bewerkt:
een goeie lader stopt als de accu vol zit en, kan je instellen zodat die hetzelfde amper/volt laad als je motor dus, waarom een hele nacht aan de druppelaar, als het ook in een half uur aan de accu lader kan.
 
Als oldtimer valt die van mij in het ophokregime. Er zit een klokje op dat door blijft lopen. Aan het eind van december, januari en februari 24 uur aan de druppelader (Optimate III) is voldoende om het groene licht weer te laten branden. Eerste week van maart geen probleem met starten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan