Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hiii allemaal, ik heb een hoop maanden gemist, in ieder geval de beste wensen, dat 2018 gevuld mag zijn met verse motorrijders en veel veilige km's :Y

Vandaag is het een jaar geleden dat ik mn AVB heb gehaald, tijd gaat snel. Jammer dat eerst mn rug goed moet herstellen voor ik weer op de motor zal stappen. Wat mis ik het rijden toch. '(

Voor de nieuwe lassers, niet opgeven en het lukt je echt wel!
 
Hiii allemaal, ik heb een hoop maanden gemist, in ieder geval de beste wensen, dat 2018 gevuld mag zijn met verse motorrijders en veel veilige km's :Y

Vandaag is het een jaar geleden dat ik mn AVB heb gehaald, tijd gaat snel. Jammer dat eerst mn rug goed moet herstellen voor ik weer op de motor zal stappen. Wat mis ik het rijden toch. '(

Voor de nieuwe lassers, niet opgeven en het lukt je echt wel!
En dat laatste geldt ook voor loodgieters, bakkers, politici, dominees en wie er nog maar meer op lesmotoren zitten _O-

Beetje melig :$ , maar vooruit, het is vrijdag
 
Laatst bewerkt:
Beste wensen y'all! :t

Morgen mijn 4e van de geplande 5 lessen op de weg. Hoop dat ik morgen een examendatum te horen krijg! Afgelopen zaterdag nog op de A7 gereden bij hagel en windvlagen. Dan is 120+ best spannend :9

@Dutch: sterkte met je rug man! Hoop dat je snel weer op kunt stappen.
 
Ach, laten we hier over de lessen praten.. :P
Ben even kwijt wie wanneer moet.. als lid van de duimen brigade, is dat wel handig om te weten...

Zelf al in bezit van A, maar veel mee gelezen hier. Vond het altijd erg leuk om ook ervaringen van anderen te lezen. Zelf pas later geregistreerd.

Zelf vlot met weinig lessen het rijbewijs in een keer gehaald. Rijd vanaf mijn 16e legaal op brommers,het hele jaar door en ook veel schakelbrommers gehad,en ook op een blauwe maandag wat gereden in het terrein met crosmotor.Had wat voordelen,toen ik begon op mijn 40e aan mijn motorrijbewijs.

Mijn lessen waren bij een oude bekende,waar wij (mijn vrouw en ik) ook onze auto hebben gehaald.
Lessen waren voor mij altijd een feestje, nu heeft de beste in kwestie man nogal droge humor.

Zo liet ik een keer een vrouw op het zebra pad voor. Ze was gok ik tegen de 40, ofwel mijn leeftijd, en dus jonger dan de instructeur. Maar echt een knappe verschijning kon je haar niet noemen, kreeg ik in me oortje te horen , of ik de eisen naar beneden had bijgesteld?, en dat ik niet enkel meer stopte voor mooie dames en moeders met kinderen, maar nu ook een categorie had toegevoegd.

Staan we voor een brug te wachten, en zit er onder de brug een balk, waar een vogeltje op zit, toen de brug naar beneden ging. Hoor ik me oortje als het vogeltje blijft zitten gaan we links,en is hij dood. Vliegt hij weg, dan zoekt hij vast een vrouwtje, en blijft zijn soort misschien wel in leven, en om dat te vieren, volg ik jouw wel de komende 10 minuten...

Keertje door de stad, mooie vlotte rit, alles ging mooi. Na afloop rit bespreken, en vraagt hij me af de springschansen een waardevolle toevoeging waren als motorrijder.... ik begrijp hem niet, vraag waar hij het over heeft. Nou tussen straat X en straat Y. Als automobilist , als je daar gewoon over heen rijd, noemen we dat drempels...aldus de opmerking van mijn instructeur.

We slaan links af, komen van een 60km weg en ik vond het best krapjes in de nieuwe straat. Ik vond het niet verantwoord om daar 60 te gaan rijden en zak af naar een 50 kilometer. Best een tof weggetje, leuk en zeer uitdagend. Nadat we dit weggetje een poosje gevolgd zijn, vraag hij me een stop en go te doen, en maakt gebruik van de mogelijkheid om te vragen hoe ik dat bewuste weggetje vond. Best tof, maar ik snap niet dat ze daar 60 mogen, vond 50 al entousiast als motorrijder, denk niet datje daar met de auto de 50 moet willen rijden..Nee, dat denk ik ook niet, zegt de instructeur,daarom hebben ze er vast, niet voor niets een bordje met een 3 en een 0 opgeschroefd op die paal aan het begin van de weg. Zal vast ook gelden voor jouw.. denk je ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Ach, laten we hier over de lessen praten.. :P
<heel verhaal>

Herkenbaar. Volgens mij hebben rijinstructeurs wel patent op droge humor. Het heeft er in ieder geval bij mij voor gezorgd dat ik bepaalde opmerkingen (ook de serieuze) nog steeds in mijn oor hoor als ik rijd...
 
Herkenbaar. Volgens mij hebben rijinstructeurs wel patent op droge humor. Het heeft er in ieder geval bij mij voor gezorgd dat ik bepaalde opmerkingen (ook de serieuze) nog steeds in mijn oor hoor als ik rijd...
Ik heb dat niet zozeer, hoewel het een geschikte peer was. Wel af en toe het gevoel dat hij weer achter me rijdt. Helpt ook ... ;)
 
Net afgereden in Rijswijk.... Geslaagd!!!
Alles in 1 keer. Examen ging goed(duhhh anders was ik niet geslaagd).

Is heel anders dan autoexamen. Je vergeet bijna dat je aan het afrijden bent.
 
@ellenkox
Heel veel succes gewenst alvast!

@vipinholland
Gefeliciteerd!

Vanochtend weer gelest. Noodstop is afgerond. Halve draai rechtsom gaat al veel beter. Zonder gas en voetrem kan ik eenvoudig cirkels rijden. Later met gas erbij geprobeerd. Gaat nog niet helemaal goed, maar ik begin het wel door te krijgen. Vooral het klemmen met de benen doet een wereld van verschil. Als ik de halve draai morgen kan afronden kan ik eventueel mijn examen afleggen op 30 januari. Ik moet de vertragingsoefening, het achtje en lopen met de motor nog doen.
 
Zo, vanochtend de halve draai, het achtje en lopen met de motor afgerond *O*
AVB is ingepland op 30 januari. Tot die tijd heb ik nog 5 lessen gepland om de vertragingsoefening te doen en om alles te herhalen. :]
 
Hoi allemaal! *O*

Ik ga ook meeschrijven :).

Ben sinds deze week overgestapt van rijschool, omdat de vorige rijschool toch wat apart bleek te zijn na 8 lessen. Ik heb dus 8 lessen gehad bij rijschool 1 en het is o.a. voorgekomen dat de motor kapot was :? (kon niet meer in zijn 1e versnelling) en hier werd gewoon mee gelest. Verder was het ieder 1e uur van de 1,5 uur les heel normaal om alleen de stopproeven te doen. Voor mijn gevoel leerde ik zo goed als niks bij. Verder dacht mijn instructeur dat het hielp om een half uur in mijn oor te schreeuwen over allemaal negatieve dingen. Deze man heeft niet 1 x iets voorgedaan of geprobeerd uit te leggen.

Lang verhaal kort, ik les nu bij een rijschool met een hele fijne en rustige instructeur. Ik heb er vandaag mijn 1e rijles (eigenlijk de 9e dus) gehad. Ik mocht eerst even laten zien wat ik geleerd had bij mijn vorige rijschool; de 3 stops, uitwijkoefening en de snelle slalom. Vervolgens zijn we bochtjes maken/keren gaan oefenen, dat was me nog niet uitgelegd. Ik heb de parkeer proef gedaan, de uit parkeervak wegrijd proef en de langzame slalom.

Het was een leuke en vooral ontspannen les en ik heb denk ik net zoveel geleerd in deze ene les, als alle 8 andere bij elkaar. :}

Zijn er meer mensen die aparte/slechte ervaringen hebben met rijscholen?
 
ik had een hele fijne les school/instructeur maar, heb wel op 4 verschillende motoren gelest in
(20 lessen).
elke keer ging die weer nieuwe kopen, ik vond het niet zoon probleem want, de motoren werden wel steeds fijner om mee te rijden maar, een beetje apart is het wel.
 
Lessen was altijd een feestje...
Maar heb wel verhalen gehoord in de buurt,waarvan ik denk, dat moet je haast verzonnen hebben!
Heb zelf een voorliefde voor een kleine rijschool, ik denk ,wellicht ten onrechte, dat daar meer aandacht en passie is dan een grotere rijschool. Impact van mening of ervaring van 1 cursist valt daar veel zwaarder.
Daarnaast heb je ook nog zoiets van leer je een examen halen,? of krijg je een rijopleiding,waarmee je slaagt op je examen.

Er zijn natuurlijk vele goede grote rijscholen, zeker te zien aan het slagingspercentage op de CBR website. Het percentage mag dan subjectief zijn, de aantallen zijn dat niet...

Belang is dat ik me op mijn gemak voel. Dan leer ik het snelste,en is het een leuke bezigheid. Ik ken iemand die was snel geslaagd,maar zag er altijd tegen op om rijles te hebben. Mocht ook gewoon over putdeksels rijden, en de witte strepen..

Zowel voor mijn auto, vrachtauto, en motor, ben ik nooit met enige spanning,of gezonde tegenzin naar mijn lessen gegaan.Ach ja luxe problemen: waar te lessen ?, welke motor te kopen?😁
Doe dat waar jij je goed bij voelt, een goed gevoel is het halve rijbewijs!
 
Helemaal mee eens!

Mijn slechte ervaring was bij een kleine rijschool met 1 motor instructeur (en een paar auto) en nu zit ik bij een nog kleinere met 1 motor instructeur en 1 auto instructeur.
 
Mijn lessen zijn vanaf het begin leuk geweest. Al denk ik wel dat ik een second opinion ga doen omdat ik nu 3x gezakt ben. Belangrijk is dat een instructeur rust uitstraalt en geduld heeft en inderdaad voordoet en uitlegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan