Vervangen einddemper standaard sv650 met oxygensensor

silvester96

MF'er
18 feb 2016
41
5
Hallo mensen,

ik heb een sv650 uit 2007 met standaard uitlaat dat bestaat uit 1 geheel (demper vast aan uitlaat).
Nu wil ik graag een andere einddemper erop, maar zit ik een beetje met de oxygensensor.
Deze zit namelijk in de demper, maar hoe zit dat als ik er een nieuwe demper op wil zetten?
Kan ik de oxygensensor gewoon eraf laten of moet hij in de nieuwe einddemper worden geinstalleerd?

alvast bedankt.
 
Ik zie op een filmpje op youtube dat waar je de uitlaat door moet zagen dat de oxygensensor er gewoon op kan blijven zitten en niet er mee afgaat als je de oude demper eraf haalt.
Met een nieuwe einddemper hoef je niet alles opnieuw af te stellen? Gewoon installeren en klaar?
 
Dat is de quick & dirty oplossing. Met een mof kun je dan de originele demper weer terug zetten. Beste en netste oplossing is gewoon een demper specifiek voor de SV 650.

Bij plaatsing van een nieuwe demper met db-killer is opnieuw afstellen niet nodig. Zet je er een open demper zonder killer op dan kan het geen kwaad naar het mengsel te laten kijken, sommige motoren gaan vrij arm lopen op een demper met weinig tegendruk.
 
Nope, na de eerste 20-30 cm zit een verbinding die los kan.

Als je goedkope dempertjes op Ali zit te zoeken en zo, ja dan kan ik me voorstellen dat je alleen zagen-is-nodig dempers vindt. Maar goede Europeese dempers met e-keur (en uitneembare db-killer) zijn de meeste met vervangend Y-stuk.
 
Volgens mij zit alles tot aan de cilinder namelijk aan elkaar vast
Bij het 2007 model moet idd de zaag erin bij veel aftermarketdempers, dit is een zeldzame uitzondering. Je krijgt er vaak ook een busje bij om de boel weer aan elkaar te maken als je de originele er weer op wilt hebben.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan