Van welk model komt deze remklauw?

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.552
953
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik zou graag willen weten van welk model motor deze remklauw afkomt, ik denk van een Yamaha R6 of van een R1.

Ik wil dit weten omdat ik de bouten nodig heb waarmee deze klauw bevestigd is aan de vork.

Tussen de bouten van een R6 of R1 zit namelijk verschil. Let vooral op de aansluiting van de leiding en de vaste leiding buitenom.

Mocht iemand die 2 bouten nog hebben liggen dan hoor ik het graag!

Yamaha YZF600R 1998 4TV5 BELGIUM 284TV-300E1 FRONT BRAKE. CALIPER - buy original FRONT BRAKE. CALIPER spares online

Yamaha YZF-R1 1998 4XV1 ENGLAND 184XV-300E2 FRONT BRAKE CALIPER - buy original FRONT BRAKE CALIPER spares online



IMG_20180111_080613159.jpg


IMG_20180111_080620192.jpg


IMG_20180111_080630189.jpg
 
Hebben alleen de Thunderace/R1 die blue spots gehad met die leiding buitenom? En zit er wezenlijk verschil in tussen deze en bv de blue spots van een Thundercat of R6? Ik heb een aantal maanden terug dergelijke remmen aangeschaft en onder m'n FZR600R gezet, denkende dat ze van een Thundercat kwamen. Remmen als een tiet in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Hebben alleen de Thunderace/R1 die blue spots gehad met die leiding buitenom? En zit er wezenlijk verschil in tussen deze en bv de blue spots van een Thundercat of R6? Ik heb een aantal maanden terug dergelijke remmen aangeschaft en onder m'n FZR600R gezet, denkende dat ze van een Thundercat kwamen. Remmen als een tiet in ieder geval.


Daarom wil ik hem ook op mijn Diversion zetten, heb ze alleen iets af moeten frezen.
 
Wat voor schroefdraad zit daar in en wat is de lengte? Wellicht heb ik ze nog liggen

Hoe kom ik daarachter? Ik heb wel een tapsetje maar daar zit denk ik niet zo'n dikke tap in om te proberen welk draad het is.

Ik denk dat ik ze wel mooi passend ga krijgen er moet tussen de velg en de schijf een spacer van ca. 2.4 mm dik, heb je suggesties RockyK? De remschijfbouten heb ik al van jou, kan ik mooi gebruiken!
 
Hoe kom ik daarachter? Ik heb wel een tapsetje maar daar zit denk ik niet zo'n dikke tap in om te proberen welk draad het is.

Ik denk dat ik ze wel mooi passend ga krijgen er moet tussen de velg en de schijf een spacer van ca. 2.4 mm dik, heb je suggesties RockyK? De remschijfbouten heb ik al van jou, kan ik mooi gebruiken!
Stuur me even een foto schuin in t tapgat. Ik vermoed dat het M10x1,25 (fijn) is.
 
Same here, de twee halve maantjes uit de vork moeten frezen. Ik neem aan dat jij niet bedoelt dat je de remklauwen hebt moeten bijfrezen?

[afbeelding]


Nee ik heb van de oren van de klauw een stukje af moeten halen , de klauw bij mij tegen de "spaken" aan.

Zie 1e foto van mijn topic.

Hoe kom ik daarachter? Ik heb wel een tapsetje maar daar zit denk ik niet zo'n dikke tap in om te proberen welk draad het is.

Ik denk dat ik ze wel mooi passend ga krijgen er moet tussen de velg en de schijf een spacer van ca. 2.4 mm dik, heb je suggesties RockyK? De remschijfbouten heb ik al van jou, kan ik mooi gebruiken!
Stuur me even een foto schuin in t tapgat. Ik vermoed dat het M10x1,25 (fijn) is.

Ok maar dat is hetzelfde als van mijn diversion, mss dat door het frezen de draad iets beschadigd is, en moet ik gewoon de bout met iets meer kracht proberen erin te draaien...

Ik zal even foto's maken.
 
Dat kan ook. Eigenlijk is t meestal m10 fijn.

Als je een extra bout heb kan je deze inslijpen als een tap. Dan kan je daarmee t alu even schoonlopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan