Aankoop Fazer 2003

kalekat

MF'er
22 jun 2017
164
3
Bleiswijk
Goedemorgen allemaal!

Zaterdag aanstaande ga ik met mijn vader kijken naar een Fazer uit 2003 met 42.xxx km op de teller.

Nu is het zo dat deze Fazer is omgebouwd naar een "naked" met een Puig ruitje. Zijn er specifieke dingen waar ik dan op moet letten?

Ik kom eigenlijk alleen de standaard dingen tegen die bij elke motor gelden.

Groeten,

Thijs de Jong
 
"Omgebouwd" naar naked wil vaak zeggen: " niet gerepareerd na schade".
Let dus op verborgen schade, maar ook op slechte bedrading.
 
Laatst bewerkt:
"Omgebouwd" naar naked wil vaak zeggen: " niet gerepareerd na schade".
Let dus op verborgen schade, maar ook op slechte bedrading.

Vaak? Zeg maar gerust altijd. (oké bijna altijd dan....) Dit moet de verkoper anders wel heel goed kunnen onderbouwen.
 
Ok ik zal eens even kijken of ik wat verborgen schade zie zitten. Mag ik hier de foto's wel al plaatsen?

En is er een manier om te achterhalen of een motor ongelukken heeft gehad? Aan de hand van het kenteken ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf zo'n 10 jaar met een Fazer uit 2003 gereden en deze was bij mij altijd bijzonder betrouwbaar. Behalve de slijtage delen heb ik er geen noemenswaardige problemen mee ondervonden. Het blijft een Japanner.
De enige reden dat ik er niet meer mee rij, is omdat hij een droog liggende sloot minder kon waarderen.
 
"Omgebouwd" naar naked wil vaak zeggen: " niet gerepareerd na schade".
Let dus op verborgen schade, maar ook op slechte bedrading.
zelfs kans dat ie in de sloot heeft gelegen O-)
 
Ik heb 9 jaar met 2003 model gereden. Vanaf 2003 is het frame zwart. Bouwjaren daarvoor zilvergrijs frame. 52k probleemloos op teller gezet. In 2012 ingeruild.
 
Fazers zelf zij oer betrouwbaar, 2004 model zelf tot de 99.900km gereden en nooit problemen, ombouw naar naket is idd wel een beetje verdacht zijn zat naket fazers maar goed het kan wel.
 
Bij deze toch nog een fotootje.

Wat mij opviel is dat het contactslot naar de rechterzijkant verplaatst is. De reden hiervoor is denk ik dat de cockpit iets dichter op het stuur zit gemonteerd door het plaatsen van Puig ruit en andere koplamp.
full
 
"Omgebouwd" naar naked wil vaak zeggen: " niet gerepareerd na schade".
Let dus op verborgen schade, maar ook op slechte bedrading.

Ik heb de Fazer gekocht. Inderdaad heet de motor schade gehad. Echter ze hebben de complete voorvork vervangen.
De bovenste kroonplaat hebben ze aangepast zodat de PUIG ruit en koplamp daar gemonteerd konden worden. Hierdoor hebben ze het contact naar de rechterzijkant geplaatst.

Het enige wat ik nog kon vinden aan schade is de kromme radiateur. Deze lekt niet en ik heb dus nog wat van de prijs af kunnen halen. Zodra ik de kans heb maak ik wat foto's.
 
Nou, dan is het prima toch. Ze maken er geen geheim van dat deze schade heeft gehad en je hebt zelf kunnen controleren of het allemaal een beetje klopt. Als die radiateur je ooit gaat storen, kun je er natuurlijk een cover overheen zetten of gewoon vervangen. Jammer dat ik die in mijn onderdelen bak niet meer heb liggen voor je O-)
 
Ik zie dit type fazers nog wel eens met gescheurde inlaatrubbers, verder weinig aan te merken. Ofja de remklauwen willen wel eens vast gaan zitten.
 
Nou, dan is het prima toch. Ze maken er geen geheim van dat deze schade heeft gehad en je hebt zelf kunnen controleren of het allemaal een beetje klopt. Als die radiateur je ooit gaat storen, kun je er natuurlijk een cover overheen zetten of gewoon vervangen. Jammer dat ik die in mijn onderdelen bak niet meer heb liggen voor je O-)

Zeker prima, het enige wat ik nu echt mis is het stuurslot. Misschien dat ik de voorkant nog modificeer zodat ik het slot weer op de orginele plek kan zetten.

Heb je toevallig nog een meenemer liggen voor de snelheids meter? Deze is defect sinds vanochtend. En ik kan geen webshop vinden waar ik die kan bestellen '(
 
Zeker prima, het enige wat ik nu echt mis is het stuurslot. Misschien dat ik de voorkant nog modificeer zodat ik het slot weer op de orginele plek kan zetten.

Heb je toevallig nog een meenemer liggen voor de snelheids meter? Deze is defect sinds vanochtend. En ik kan geen webshop vinden waar ik die kan bestellen '(

Een stuurslot is ook niet echt een super oplossing. Ik had zo'n Kryptonite slotje voor in de remschijf onder mijn zadel vastgemaakt. Daar zit een rubber bandje onder.
Wat zoek je precies ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan