€500 challenge 2021 Martell's HARTR1

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Ik heb nog veel onderdelen.
Zweefzadel met shocks er onder
mustang tankje
spatbord
Lange voorvork incl balhoofdplaten
foreward controls
tellers, lampen, etc

Maatje waar ik vanavond zat, heeft net ff een frame gebouwd op zn werk, om zn Kawa GPX 500 leuker te maken.

Net dus afgesproken dat als ik het blok goed lopend heb, we er een hardtail frame omheen gaan bouwen.
 
VET!

Een TR1 :P Fijne blokjes hoor. De frames van die virago's laten ze maar al te vaak "standaard" zitten bij een verbouwing tot wat dan ook. En die frames zijn LELIJK :r.

Ik zeg EGLI framepje er omheen ;).

Carburateurs zijn soms een dingetje.... Als je daar nog wat voor zoekt heb ik dat misschien nog liggen (de hitachi versie). In ieder geval een set complete goed werkende met goeie rubbers, maar die drukt wellicht een beetje hard op je budget.

Ik ga het wel volgen :9

Later,

Loek
 
VET!

Een TR1 :P Fijne blokjes hoor. De frames van die virago's laten ze maar al te vaak "standaard" zitten bij een verbouwing tot wat dan ook. En die frames zijn LELIJK :r.

Ik zeg EGLI framepje er omheen ;).

Carburateurs zijn soms een dingetje.... Als je daar nog wat voor zoekt heb ik dat misschien nog liggen (de hitachi versie). In ieder geval een set complete goed werkende met goeie rubbers, maar die drukt wellicht een beetje hard op je budget.

Ik ga het wel volgen :9

Later,

Loek
XV frames zijn niet geschikt voor leuk verbouwen. A centrische achterbrug, luchtkoker in bovenbuis...

Zelf nieuwe maken is nog sneller, en dat telt ook mee.

Materiaal kost 3 euro per kg. Daar zit mn voordeel. De rest is gratis.

Ik pak denk ik het balhoofd, en las daar een nieuw frame aan vast, en bijna alles op dezelfde plek. Alleen zadel gaan we op maat op een plek zetten. Zelfde rake, zelfde wielbasis, etc. En zo blijft de motor 100% legaal.
 
Alvast vooruit denkend: bagage.

Als ik nou eens een soort zijdelingse bagagedragertjes naast het zadel maak (iets boven de uitlaat), dan kan ik naast het zadel, in de lenget riching, aan weerskanten een bagagerol kwijt. En bovenop ook nog wat, want ik zorg wel voor sjorpunten.

[afbeelding]
Ivm het idee van een ander frame bouwen, gaat bagage op de motor er niet uit zien. Dat betekend ook een aanhangertje bakken, denk ik.
 
Even als idee:

full

full

full
 
blok is deel van het frame:
xv+cafe+racer+rolling+chassis.jpg


We gaan er tzt wat moois van maken :)
 
Als het maar geen sjoppert wordt.... oh dat wordt het ongeveer wel -O-
Ja man, een bobber :t :')

Nee hoor, ander frame, zelfde verhoudingen. Andere tank, want origineel staat dan niet, dito zadel.
 
Pas zeker na de challenge, want dit komt nooit binnen budget....
Voor de challenge.

Het nieuwe frame is graties.
Tank heb ik. Zadel met shocks ook.
Oliefilter en olie heb ik, remblokken ook nog, toevallig.
Luchtfilter weet ik nog niet wat t gaat worden, maar ik kan kiezen uit 4 soorten, incl behuizingen.

Carb reinigen doe ik zelf.

Starters heb ik ook nog liggen.

Hooguit moet ik nieuwe klemveren (startkoppeling) kopen, maar ik denk dat ik die gewoon ga bij buigen, en een extra ring er bij. Dan is voor de eerst e10k km dat probleem verholpen.

Ik heb nog grappige einddempers, voorbochten worden ook graties op maat gemaakt.

Koplampjes heb ik, ik denk dat ik die van een 2CV pak.
Achterlichten ook nog, desnoods een andere via aliexpress of zo.

Km teller niet nodig, want gps gaat er op.

Bedieningsunits, hevels, lampjes, schakelaars, etc wordt in de bakken grabbelen.

Aanhanger valt buiten budget, dus daar hoef ik niet naar te kijken.

Oh ja, spatbord heb ik ook nog, ev op maat te maken.

Nieuwe banden buiten budget.

En wss wel nieuwe handvatten, want die heb ik niet liggen. Jawel, met verwarming, maar dat zien er niet uit. Of heb ik toch nog ergens :? Naah, wss wel ergens iets :Y

Ik ga veel hergebruiken. Zelfde wielen, zelfde vork.

Dus accu kopen, als ik niet toevallig het juiste model heb, kratje bier voor de lasser, en wat losse frut.
 
Mijn tweedehands onderdelen (van donor XS en van XS750/850, zoals bobines en bougies) heb ik voor een bedragje in de Excellijst gezet.

Met een inschatting van de nog benodigde zooi blijf ik binnen budget (huidige stand van zaken, motorblok heeft nog geen klap gegeven sinds aanschaf).
 
Mijn tweedehands onderdelen (van donor XS en van XS750/850, zoals bobines en bougies) heb ik voor een bedragje in de Excellijst gezet.

Met een inschatting van de nog benodigde zooi blijf ik binnen budget (huidige stand van zaken, motorblok heeft nog geen klap gegeven sinds aanschaf).
Ik heb deze motor niet eens live gezien, maar ja :)

Ik ga natuurlijk ook de originele tank en buddy verkopen, en dash.

Geen idee of dat er bij opgeteld mag worden. Of eigenlijk verlaagd dat de aanschafprijs.
 
Laat ik het zo zeggen, ik ga mn best doen om binnen budget te blijven. En als ik er overheen moet, dan is het niet anders.

Ik ga bijv niks laten spuiten.

Wat gedaan moet worden, wordt AMZ (Action mat zwart).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verkopen van onderdelen levert sleutelbudget op *O*

En de term AMZ is mij heel bekend :+ (alleen de XS400 heeft weinig nodig). En een frame spuiten met een knikkerbus als het blok in het frame zit geeft in deze situatie een niet gewenst resultaat.

Maar 1 ding staat nu al vast, dit gaat een mooi en onderhoudende topic worden :Y
 
Verkopen van onderdelen levert sleutelbudget op *O*

En de term AMZ is mij heel bekend :+ (alleen de XS400 heeft weinig nodig). En een frame spuiten met een knikkerbus als het blok in het frame zit geeft in deze situatie een niet gewenst resultaat.

Maar 1 ding staat nu al vast, dit gaat een mooi en onderhoudende topic worden :Y
Ik heb ook nog een doos met bussen plastidip staan....

Maar goed, wellicht kan ik dan een fictieve waarde toekennen aan oudere spullen die ik al heb, en wat ik ev kan vangen voor de originele delen die ik verpats.
 
Mooi man, volop plannen!!!
Ik zal een dezer dagen mijn topic ook online gooien. Zit wel te kijken of ik deze motor van een vachtje kan voorzien!
 
Maar goed, wellicht kan ik dan een fictieve waarde toekennen aan oudere spullen die ik al heb, en wat ik ev kan vangen voor de originele delen die ik verpats.

Vorig jaar was toch besloten dat dat niet mocht?

Ik vind het anders prima, dan heb ik een motor voor -100 euro gekocht🤣
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan