Suzuki GSF 650 S Achterlicht + voor remlicht kapot

TomSchi

Rookie
13 jan 2018
3
0
Roosendaal
Aller eerst ben ik nieuw op dit forum. Dus Halle allemaal :)

Ik heb een Suzuki Bandit S uit 2005 en het achterlicht normaal inclusief voorremlicht doet het niet. Als ik met achter rem doet het het wel. Ik heb de lamp bekeken maar die is gewoon heel!

Ik kan echter niets vinden over een zekering voor het achterlicht. De enige zekering kast die ik kan vinden heeft betrekking op het voorlicht, de richting aanwijzers en ABS!

Ik heb dus geen idee waar ik dit zoeken moet.
:/
 
De beschrijving komt niet helemaal duidelijk over, maar ik denk dat je bedoelt dat het achterlicht defect is en dat het remlicht niet brandt als je de voorrem gebruikt, en dat het remlicht wel brandt als je de achterrem gebruikt.

Kijk eens naar de remlichtschakelaar van de voorrem en de bedrading ervan.

Het defecte achterlicht is in het simpelste geval het lampje of de zekering, anders de bedrading.

Simpel beginnen.
 
Zou dit een massa probleem kunnen zijn ?

De “defecte” lamp krijgt wel spanning maar er is geen massa, dus gaat er geen stroom lopen. Nu bedien je een andere schakelaar, die zit op hetzelfde slechte massapunt en nu gebruiken ze elkaar als massa.
 
Nou ja, ik heb het lampje pasgeleden nog vervangen en toen was het lampje stuk. Lampje vervangen en toen deed alles het weer. Gister kwam ik er dus achter dat het licht het weer niet deed in de situatie zoals RR het heeft verduidelijkt. Ik bekeek het lampje vanochtend en die was gewoon in orde. Nu vroeg ik mij dus af waar de zekering zit op die motorfiets. Ik kan dus wel de zekering voor het voorlicht vinden maar niet die van het achterlicht
 
Zou dit een massa probleem kunnen zijn ?

De “defecte” lamp krijgt wel spanning maar er is geen massa, dus gaat er geen stroom lopen. Nu bedien je een andere schakelaar, die zit op hetzelfde slechte massapunt en nu gebruiken ze elkaar als massa.
Als je lamp geen massa maakt werkt hij ook niet bij gebruik van de achterrem.
 
Het is toch zo'n 2 in 1 lampje. Achterlicht en remlicht ineen?

Misschien is het achterlicht kapot en blijft de schakelaar bij de hendel aan het stuur haken, of is defekt.

Ik heb dus voorheen al het lampje vervangen en toen deed alles het gewoon.
Nu ineens niet meer en er is niets veranderd.

Ik heb vandaag het lampje gecontrolleerd maar die was gewoon nog goed!
 
Je zal zelf aan het meten moeten gaan. vanaf hier kan ik dat niet voor je doen.
Wat gebeurt er als je de remlichtschakelaar op je remhendel doorverbind?
Loop de bedrading eens na van je achterlicht naar je lichtschakelaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan