Hulp bij net gekochte motor

Dat het een import is iig , maakt verder imo niet uit, maar de verkoper moet dat vermelden ,of je dat wil of niet,dat moet je eigen keus zijn,daar moet je niet naderhand achter komen vindt ik


Je stelt het alsof het verplicht is maar voor zover ik weet is niemand verplicht om te vertellen dat het import is ?
Persoonlijk zie ik het nog steeds als "straf"voor mensen die per se de goedkoopste fiets van het internet moeten halen.. Dit kan mede komen omdat ik enkele jaren in een motorzaak gewerkt heb en er daardoor misschien iets anders in sta.

Er zijn heel veel bedrijven die (schade)fietsen importeren en goedkoop oplappen en hierdoor goedkoop kunnen aanbieden, is het dan hun schuld als iemand zo n fiets koopt ? Ik vind van niet..

Zoals ik al eerder aangaf heb ik ( deels ) een probleem met de verkoop van een fiets op oude banden, aan de andere kant.. wie niks wil betalen hoeft ook niks te verwachten ;)
 
Tja, heb zelf ook een motor gekocht met haarscheurtjes in de band. Als er een nieuwe band op had gezeten had dat toch ook meegewogen in de aanschafprijs. Ik weet niet of je dit nou de verkoper moet aanrekenen. Je koopt een gebruikte motor dus je kan best verwachten dat dingen versleten zijn en (binnenkort) vervangen moeten worden of je moet bereid zijn er meer geld voor uit te geven. Is nou ook niet echt een verborgen gebrek, haarscheurtjes zijn duidelijk te zien. Ook door een onervaren oog.
 
Motor uit 2011 met banden uit 2008 en 20.000 km. Er zal wel meer mis zijn met dat ding. Terugbrengen en je bent van een vervelend gevoel en een verkeerde aankoop af.
 
Kan het ook zijn dat hij wel in 2008 op straat kwam maar in 2011 geïmporteerd is en toen pas een NL kenteken heeft gekregen?
 
Kan het ook zijn dat hij wel in 2008 op straat kwam maar in 2011 geïmporteerd is en toen pas een NL kenteken heeft gekregen?

Nee, hij is in 2018 naar NL gekomen, als hij in 2008 op straat was gekomen had dat bij 1e toelating gestaan.

Deze data staan duidelijk in de post van MBM op de 1e pagina
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en weet ook niet zeker of ik dit onder het goede topic post.

Ik ben een onervaren motorrijder en heb op 8-1-2018 een Yamaha XT660Z tenere gekocht.

Even wat dingetjes over hoe de motor geadverteerd werd:

- Model 2011
- 20.500km
- Altijd dealer onderhouden
- 1 eigenaar
- 6000euro dit heb ik er ook voor betaald
- Bovag garantie mogelijk

Ik heb deze motor vergeleken met andere Tenere's die te koop staan en vond dit wel een mooie prijs.

Dus ik ben gaan kijken, 200km naar Friesland gereden, en heb met mijn onervaren oog besloten dat de motor er goed uit zag.

Toen ik thuis kwam ben ik de onderhoudsdocumenten die ik erbij kreeg even door gaan spitten en zag dat het een 2008 model was uit Engeland.

Net naar een Yamaha dealer gegaan en deze heeft dat bevestigd, ook heeft hij de motor nog even nagelopen en vielen hem een aantal dingen op:

- Banden uit 2008 en vertonen haarscheurtjes
- Oliën en vloeistoffen zijn niet ververst
- Hij kon niet zien dat de motor bij 20.000km een beurt heeft gehad, wat wel zou moeten.
- Ook dat minimaal 6 maanden Bovag garantie verplicht is v.a. 4500 euro
- Op deze dingen na zag de motor er prima uit voor een 2008 model

Ik baal dus als een stekker en voel me ontzettend opgelicht.
Het is natuurlijk ook zeker mijn fout dat die dingen niet opgevallen zijn, door mijn onervarenheid met het kopen van een motor.

Ik heb net de dealer waarvan ik de motor gekocht heb gebeld en alles uitgelegd.
Hij bleef er maar over door lullen dat de motor uit 2011 komt enzovoorts. Uiteindelijk wil hij mij 3 maanden Bovag garantie geven of ik mag de motor terug komen brengen. (weer een tourtje van 430km dus)

Mijn vraag is, wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik ben blij met de motor maar baal ontzettend dat er toch een aantal dingen aan moeten gebeuren. Ik ben ook maar een arme student.
Zo snel mogelijk terugbrengen en neem iemand mee.
Niet eens over twijfelen.
Over een paar weken lekker naar de motorbeurs gaan en wat anders uitzoeken.
 
Kan het ook zijn dat hij wel in 2008 op straat kwam maar in 2011 geïmporteerd is en toen pas een NL kenteken heeft gekregen?

Nope. Tenzij hij die eerste 3 jaar zonder kenteken heeft rondgereden.
MeanBlueMan in "Hulp bij net gekochte motor"

Nederlands kenteken heeft hij op 8 januari 2018 gekregen. En dat is ook de datum waarop de eerste tenaamstelling ( op naam van topicstarter ) op het kenteken is gekomen. Topicstarter is dus de eerste NL tenaamgestelde.
 
een arme student die 6000 euro voor een motor kan betalen :?

een bovag er op is mooi, welicht wil de verkoper ook wel nieuwen banden vergoeden, schilt toch weer een paar honderd euro.
 
Met een beetje siliconen spray of moto make up van system, ziet bijna elke motor goed/ beter uit!

Net zoals vele vrouwen van tegenwoordig met 5kg knauf in het gezicht.

Probeer door dat glimmende laagje heen te kijken de volgende keer!

Ik zou inderdaad ook eieren voor je geld kiezen. Zijn nog zat tenere's te koop. Misschien een optie om in het buitenland (Duitsland) te kijken?
BPM kun je nakijken via autotelex, invoeren bij het RDW kost je circa 120eu (in of excl. kentekenplaat, iemand?).

Succes met de aanschaf van je eerste motor!
Overigens zijn er hier zat mensen die je vast willen helpen door alleen al het beoordelen van de advertentie bij vragen of iets dergelijks..
 
een arme student die 6000 euro voor een motor kan betalen :?

een bovag er op is mooi, welicht wil de verkoper ook wel nieuwen banden vergoeden, schilt toch weer een paar honderd euro.

Yes hoor, als student heb je niet extreem veel vaste lasten zolang je nog thuiswonend bent. Over die 6k spaar je dan wel iets langer, maar door de lagere vaste lasten is het veroorloven van een iets duurdere motor mogelijk hoor.


Wat betreft de banden gooi ik die bijna altijd nieuw erop bij aanschaf van een motorfiets, ook als arme student :P
 
hij heeft al besloten de motor te houden.

als ik op markplaats kijk zitten die modellen allemaal rond de 6000 euro met die km stand.
als alleen de bandjes niet goed zijn en, hij er tevreden mee is zie ik het probleem niet zo.
 
Ik zou het ding gewoon terug brengen . Kan 14 dagen na aankoop nog . En melden bij TV programma opgelicht.


Jemig hee !! Sorry dat ik misschien een beetje heftig reageer maar jij bent voor mij het toonbeeld van internetzeikers !! Het bedrijf heeft aangeboden de motor terug te nemen, ts maakt hier geen gebruik van.
Melden bij tv programma opgelicht ?! Ben je wel helemaal goed wijs ?? ALs je zelf iets koopt zonder er verstand van te hebben en het bedrijf werkt meer dan 100% mee aan een perfecte oplossing dan ben je een beste l*l als je dat zou melden bij een programma zoals opgelicht.

Maar fijn dat je goed gelezen hebt wat er in het topic besproken is en dat je er een x aantal dagen later nog ff op reageert terwijl de TS al een keuze heeft gemaakt.
 
Jemig hee !! Sorry dat ik misschien een beetje heftig reageer maar jij bent voor mij het toonbeeld van internetzeikers !! Het bedrijf heeft aangeboden de motor terug te nemen, ts maakt hier geen gebruik van.
Melden bij tv programma opgelicht ?! Ben je wel helemaal goed wijs ?? ALs je zelf iets koopt zonder er verstand van te hebben en het bedrijf werkt meer dan 100% mee aan een perfecte oplossing dan ben je een beste l*l als je dat zou melden bij een programma zoals opgelicht.

Maar fijn dat je goed gelezen hebt wat er in het topic besproken is en dat je er een x aantal dagen later nog ff op reageert terwijl de TS al een keuze heeft gemaakt.

Denk aan je hart,rustig! t is weekend
 
Die is al lang lekker aan het :]

Lekker belangrijk of die motor uit 2008 of 2011 komt, en wanneer die geïmporteerd is.

Als de motor technisch in orde is gewoon lekker rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan