Help: Slot benzinedop geforceerd door benzinedieven

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Beste mf'ers,

De motor heeft een tijdje stilgestaan, dus ik hoefde een tijd niet te tanken.
Een paar weken geleden vertelde mijn buurmeisje me dat haar slot was geforceerd om haar benzine te stelen uit haar scooter. Vandaag kwam ik er pas achter dat ze bij mij ook een poging hebben gewaagd. Ze hebben gefaald, maar ik zit echter wel met een slot dat niet meer open gaat. Zoals te zien op de foto hebben ze het slot proberen uit te boren denk ik, waarbij het boortje is afgebroken in het slot. Zijn er mensen met tips hoe ik het slot het beste kan openbreken?
Ik zat zelf te denken aan een platkopschroevendraaier erin te steken en met een griptang proberen te draaien. Tenzij iemand een oplossing heeft om het boortje eruit te halen. Dan zou ik de oude sleutel wellicht kunnen gebruiken, maar ik denk helaas dat de sleutel dan alsnog niet meer zal werken :/

Mocht het slot uiteindelijk open gaan, bestaat de mogelijk dan om een cilinderslot te laten maken met de code van de oude sleutel, of zal ik opgescheept zitten met een benzine- en een contactsleutel?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Q9Wu3OR.jpg


AMz8rpq.jpg
 
Waarom ook op zijn hoogst 25 euro aan benzine stelen, wat een trieste mensen lopen er ook rond.

Voor je nieuwe slot kan je ook nog langs slotenmakers als je een lege cilinder koop, dan kunnen zij hem 'vullen' zodat hij nog steeds op de originele sleutel werkt.
 
Ah geluk bij een ongeluk dat het dan in leiden is gebeurd. Voor hetzelfde geld was het niet thuis en sta je daar. Top ook dat je de cilinder eruit hebt gekregen. Hopen dat het niet een al te duur geintje gaat worden, maar zo te lezen heb je snel weer een werkend slot. :)
 
Ik had gelukkig nog wel wat benzine erin zitten, dus ben nog naar Den Haag heen en weer gereden. Hield wel m’n hart vast toen het lampje al ging branden op de snelweg op de heenweg. Volgende dag weer naar Leiden waarna ik verdwaald raakte in Den Haag door een omleiding in de spits. Er zit toch altijd meer benzine in de reservetank dan ik verwacht.

Ga deze week even contact opnemen met de stichting waarbij ik huur met het verzoek tot cameratoezicht naar aanleiding van meerdere incidenten, hopelijk wordt er eens actie ondernomen.

En een tweehands tankdop inclusief slot is al besteld bij Boonstra. 40 euro incl verzending. Zonde van het geld, maar het hard erger gekund. Gelukkig geen overige schade aan de motor of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gelukkig nog wel wat benzine erin zitten, dus ben nog naar Den Haag heen en weer gereden. Hield wel m’n hart vast toen het lampje al ging branden op de snelweg op de heenweg. Volgende dag weer naar Leiden waarna ik verdwaald raakte in Den Haag door een omleiding in de spits. Er zit toch altijd meer benzine in de reservetank dan ik verwacht.

Ga deze week even contact opnemen met de stichting waarbij ik huur met het verzoek tot cameratoezicht naar aanleiding van meerdere incidenten, hopelijk wordt er eens actie ondernomen.

En een tweehands tankdop inclusief slot is al besteld bij Boonstra. 40 euro incl verzending. Zonde van het geld, maar het hard erger gekund. Gelukkig geen overige schade aan de motor of iets dergelijks.

En het voordeel is dat je nu weet dat je niet gauw droog komt te staan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan