Honda MSX125

Ik zou ook voor de eerste optie gaan Bennie. YSS dempers zijn redelijk goed. Zal wel een stuk harder zijn. En je kunt ze (laten) reviseren, indien nodig.
De optie waarbij je alleen de veren wisselt, (€ 115,00) lijkt me niet zo zinvol.
Dat wisselen gaat trouwens heel goed ( en veilig) met 2 spanbandjes. Dat heb ik heel vaak voor de Suzuki gedaan.
Hier bezig met een Suzuki:

31494382vc.jpg


31494383jo.jpg


31494384gi.jpg
 
Ik ga mij niet direct bezig houden met een coilover uit elkaar te halen.
Eentje verwisselen wil ik nog doen.

Ik heb ook gezien dat je een k&w veer kan aanpassen voor onder de msx te passen.
Lijkt mij misschien ook geen slecht idee. Maar heb nog niet gevonden welk type dit is of waar je deze kan bestellen.
 
Het lijkt me dat het dempertje, wat onder de veer zit, ook niet veel voorstelt....
Budget-ding.....niet veel meer dan een fiets-pompje.
 
Nee, over het dempertje. dat is zeker zo belangrijk als die veer.

Kijk maar eens naar dit filmpje. Daar laat ik zien (bij de dempers van een Suzuki GSX 1400, mijn grote bike)wat het verschil is tussen een goede demper en een versleten demper.

 
Vandaag weer een beetje gepimpt: Tyga uitlaat gemonteerd (wat een herrie-pijp!)
Carbon hugger gemonteerd.
Tandwielkap van carbon gemonteerd.

31514004qt.jpg


31514006lq.jpg


31514007tw.jpg
 
Iemand geinteresseerd in deze delen voor de MSX 125?
Ik heb een onderkuipje (rood/carbon)met bevestigingsmateriaal in de aanbieding en een duoseat afdekkap (rood/zwart).
In zeer goede staat. Alleen lichte gebruikssporen. Mogen weg voor een klein prijsje.
Doe maar een bod en ik stuur ze naar je op.
31514035qc.jpg


31514037dl.jpg


31514038ss.jpg


31514039ru.jpg


31514040am.jpg


Roelof ik heb een Pb gestuurd.
 
Wat is uw punt? Dat de yss demper niet goed is? Ik ben echt niet meer mee nu...
Of gaat het over je eigen post?
 
Bennie.....de YSS demper en bijbehorende veer zijn prima.

Ik denk alleen dat er op de Honda standaard een niet al te beste achterschokbreker zal zitten. Geschikt voor normaal gebruik en de niet veel-eisende gebruiker. Maar zodra je met een duo gaat rijden of een sportievere rijstijl, zul je al snel een betere achterschokbreker willen.

Kijk....om de prijs een beetje binnen de perken te houden, monteren die fabrieken zoals Honda, Suzuki etc. standaard een niet al te duur vering-systeem. Bijna alle aftermarket schokdempers zullen dan ook beter zijn, dan de standaard schokdempers.

Onlangs heb ik bv. eens proefgereden met een Thruxton (Triumph) 1200. Daar zitten standaard al Öhlins schokdempers onder evenals de voorvork. En dat merk je ! Ook het prijskaartje is dan naar verhouding...
 
Ok, blij dit te horen.
En idd niet echt super die vering op de msx. Maar ook een goedkoop brommertje natuurlijk. :)
Ik ga zien waar ik een goede versie kan vinden.

Spijtig dat de showa achterveer niet wat goedkoper is.. Anders zou ik daarvoor gaan. :p
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand trouwens al een gelzadel aangeschaft ergens? Of misschien een gel insert gestoken in het originele zadel?
 
Ik heb onlangs nog een mooi zadeltje gezien bij mij in de buurt Bennie. Het was niet te koop, maar hij kon voor ongeveer € 135,00 zo'n zadeltje voor mij maken, als ik dat wilde.
Met erg mooie stiksels. Zag er netjes en verzorgd uit. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van gel (inserts) omdat het hard schijnt te worden in de volle zon.
Ook heb ik nog een zeer goed adres in Duitsland (Solingen)voor zadels. Daar heb ik al een tien-tal zadels laten maken voor vrienden/klanten van de Suzuki GSX 1400 club.
Die man maakt zadels helemaal naar jou wensen. (ook met gel als je dat zou willen, maar ook hij zal je dat afraden). Zijn website: www.sitzbankbezieher.de

Ik heb zelf ook zo'n zadel op mijn Suzuki. Ongekend zitcomfort! Of hij ooit al een zadel voor een MSX 125 heeft gemaakt? Dat weet ik niet. Maar als je daar een zadel laat maken....top !!
 
Het probleem is dat ik nogal slecht Duits onderlegd ben.
Maar de zadels zien er wel zeer comfy uit.
Maakt hij ze alleen in leer of ook in vinyl? Want ik heb gehoord dat zadels in leer best niet in de regen en andere weerselementen staan.
En hoeveel is zo'n zadel ongeveer? :) als je daar een idee van hebt natuurlijk.

edit: kan je er een voorbeeld van tonen van die van in de buurt? En zou het beter zijn dan de zadels die op msx125accessories.com te koop staan? Ik wil gewoon een zacht zadel.. de stock versie doet geen deugd.
 
Laatst bewerkt:
Hij maakt ze meestal in vinyl. Leer komt zeer zelden voor, maar kan wel. Veel nadelen idd.
Ik ga meestal mee naar Duitsland en doe dan het woord. Ik ken deze man al ruim 10 jaar.
Voor een zadel van een GSX 1400 betaal ik rond de € 250,00 (afhankelijk van de wensen natuurlijk. Een Msx zadel is een stuk goedkoper natuurlijk.En veel betere kwaliteit, dan dat je op MSX accessoires vindt. Hij vergelijkt het altijd met een Mercedes-zetel en gebruikt veel betere materialen.

Heb helaas geen plaatje van het zadel hier in de buurt. Ik kan op deze ook niet zitten....
 
Kan iemand mij vertellen hoe hoog een MSX is als je het stuur er af haalt/naar beneden draait? Ff kijken of ie achterin een Renault Laguna station past ;)
 
Dat is in Den Haag. Ik ben zelf van Gent. :)
Maar ik heb hier via via een bedrijf gevonden dat auto interieurs doet en dit bedrijf zou ook zadels herdoen.
Ik heb hen een mailtje gestuurd voor meer info. Blijkbaar zou je je wensen kunnen opgeven.
Indien ze iets laten weten horen jullie het wel.
 
Ondertussen voor- en achtervering mogen ontvangen. Nu nog kwestie van ze te monteren. Maar dat zal nog een tijd duren vrees ik. Ik haal hem niet uit in regenweer en voorlopig staat hij niet in een garage ofzo. En om hier nu binnenshuis te beginnen installeren, lijkt mij niet zo handig.

Denali soundbomb mini is alvast geïnstalleerd en doet het super.
 
Ik ben ook zéér benieuwd naar het resultaat.
Ook als ik dan éénmaal een zachter zadel zal hebben, want dat vond ik het minst leuke.
De andere zaken zijn eigenlijk puur veiligheid.

Denali soundbomb mini (let niet op de staat, hij moet dringend eens gekuist worden, maar dit zal gebeuren bij de installatie van de vering):

GTyvsDi.jpg


ZCS67N1.jpg
 
Laatst bewerkt:
_O- Ik ging ook uit van een uitlaat

Ik ben zelf overigens erg tevreden met het harde zadel op de msx, vanuit ervaring op de fiets zit een harder zadel over het algemeen comfortabeler op langere stukken dan een zachte. Ik ga er volledig vanuit dat dit op de motor ook zo is (ik ken niet anders :+ )
 
Een luide claxon ipv een biepje dat je met moeite hoort over het verkeer... :) zéér handig als men voor de duizendste keer de voorrangsregel negeert... (je hebt een moto, je kan toch uitwijken: was iets wat letterlijk gezegd werd toen ik mijn cbr 954RR tegen de grond en haar auto legde nadat ze de voorrang negeerde...)

Uitlaat is een yoshi rs2. Die kan je zien op voorgaande foto's. Denk ik toch.
Alleszins te zien op de foto's van de installatie van de achterveer...

Installatie achterveer te zien op volgende pagina. :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan