ktm 790 duke

Dafuq? Ging er eigenlijk al vanuit dat de vering volledig instelbaar zou zijn... Daar de motor het vooral van z'n stuurgedrag moest hebben.

Nou, dan ga ik met je mee in de genoemde opties hoor!
 
ben even bij de dealer langs geweest en de pre order actie is alleen voor de eerste paar
bestellingen per dealer
maar de communicatie vanuit ktm is daar schijnbaar niet 100% duidelijk over
ook hoe dat event er uit zou moeten zien is niet helemaal bekend
 
is nu trouwens ook een folder uit
waar je eigenlijk weinig aan hebt
staan alleen foto's in waar ie plat door de bocht gaat
dingen als de powerparts kenteken plaat houder staat er niet eens fatsoenlijk op
 
ja testrit is echt wel belangrijk
daar heb ik ook al eens verschrikkelijk mee geblunderd heb de (nieuwe) motor ook na 4 weken weer terug gebracht en een andere gekocht
maar productie begint pas in maart dus de eerste 790 's zullen pas ergens in april in nederland zijn
en eerst maar eens even op de motorbeurs kijken
misschien valt het mee of tegen
rustig blijven
 
Nou. Gister op het salon in Brussel in het echt gezien en even op gezeten.

Mooi ding!

Ziet er ook wel uit als echt waar voor je geld.

Alleen wel klein:-(
Nou ik ben ik vrij lang (1.94) en heb ik dat met veel motoren wel. Maar de 1290sd die er naast stond is wel echt flink meer motor.

Ik ga nog een ritje maken tzt, maar denk dat ik nog ff door rij op m’n 690smcr en dan voor een gebruikte 1290sd ga.
 
Alleen wel klein:-(
.
Mooi dat je 'm er goed vind uitzien.
"Alleen wel klein :-(" ? . Ik zeg "alleen wel klein *O* " .
Dat is gaaf man.
Hoe kleiner en lichter hoe beter.
Al kan ik me voorstellen dat het voor iemand van 1.94 inderdaad ook tè klein kan worden.

Is de zitpositie ook wat lager met de handen dan op de 690?
De eerste foto's suggereren dat wel...
Bestaat de mogelijkheid voor het plaatsen van clipons, of heb je daar niet echt op gelet?
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je 'm er goed vind uitzien.
"Alleen wel klein :-(" ? . Ik zeg "alleen wel klein *O* " .
Dat is gaaf man.
Hoe kleiner en lichter hoe beter.
Al kan ik me voorstellen dat het voor iemand van 1.94 inderdaad ook tè klein kan worden.

Is de zitpositie ook wat lager met de handen dan op de 690?
De eerste foto's suggereren dat wel...
Bestaat de mogelijkheid voor het plaatsen van clipons, of heb je daar niet echt op gelet?

Ja opzich wel eens, licht is ook altijd goed! Alleen moet ook wel een beetje smoelen als ik er op zit;-)

T.o.v van m’n 690smcr zit je best wat meer voorover. Duke 690 zou ik niet weten.

Clipons gaat vrijwel zeker niet passen. Dan zit je met de tank in de weg. Die is vrij hoog namelijk.
 
Ja opzich wel eens, licht is ook altijd goed! Alleen moet ook wel een beetje smoelen als ik er op zit;-)
T.o.v van m’n 690smcr zit je best wat meer voorover. Duke 690 zou ik niet weten.
Clipons gaat vrijwel zeker niet passen. Dan zit je met de tank in de weg. Die is vrij hoog namelijk.
Benen moeten inderdaad wel in de uitsparingen in de tank passen etc en de knieën on de een te scherpe hoek zit ook niet lekker. Ik kan me voorstellen dan 1.94 een uitdaging wordt op een kleine motor.
Met mijn 1.86 pas ik eigenlijk overal wel op, al houd ik niet van grote lompe zware (lees: Duke 1290 adventure) motoren.
Jammer dat clipons niet gaan passen, maar daar ging ik eigenlijk al een beetje vanuit. Ze passen ook niet op niet de 690. Er zitten allerlei kapjes in de weg die op zich wel weg zouden kunnen , maar daarachter zitten essentielele delen zoals een koelvloeistoftankje. Alles is te veranderen, maar of het er nog uitziet dan. Hoogstens een iets platter, rechter stuur monteren, maar met een paar cm verlaging is de rek er wel uit. Op de 690 gaat dat niet genoeg opleveren en de 690 vind ik te rechtop zitten. Mede hierdoor ga ik 'm niet kopen.
Ik hoop dat de 790 standaard al een stukje lager zit dan de 690. Als er dan nog een paar cm af kunnen door gebruikmaking van de een stuur met minder rise zou het mogelijk kunnen.
Alle moderne naked bikes hebben een hoog model tank waarbij je eigenlijk geen mogelijkheid meer hebt clipons te monteren. Jammer.
Maart/April duurt wel lang nog, maar goed. Ik ga zowiezo zitten en een flink lange proefrit afspreken. Als ik pijn in mijn rug krijg en de handen niet lager kunnen is de 790 helaas niet de volgende in mijn rijtje, hoe mooi ie er verder ook uitziet, en hoe lekker ie technisch zal rijden ...
Nog 3 maanden geduld en dan weet ik het. -O-
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat het deze keer niet alleen bij voorpret en dagdromen blijft.

ps. Komt er niet ergens een KTM news show, zoals Kawasaki eind vorig jaar haar nieuwe modellen presenteerde?
In April zit het jaar er al voor een kwart op. ;(
 
Laatst bewerkt:
wat betreft stuur
stukje uit de ktm 790 duke folder:
de ktm 790 duke is ontworpen om je altijd superieure controle te geven , en beschikt
over een stuur dat op vier manieren is af te stellen , een comfortabel, ergonomisch ontworpen zadel en hoog geplaatste voetsteunen die perfect aan sluiten bij een agressievere rijstijl

dus je stuur zul je waaschijnlijk hoger, lager en wat naar voor en achter kunnen zetten
denk ik
gaan we zien
maar er is wat te verstellen
 
wat betreft stuur
stukje uit de ktm 790 duke folder:
de ktm 790 duke is ontworpen om je altijd superieure controle te geven , en beschikt
over een stuur dat op vier manieren is af te stellen , een comfortabel, ergonomisch ontworpen zadel en hoog geplaatste voetsteunen die perfect aan sluiten bij een agressievere rijstijl

dus je stuur zul je waaschijnlijk hoger, lager en wat naar voor en achter kunnen zetten
denk ik
gaan we zien
maar er is wat te verstellen

Ws hetzelfde systeem als op de 1290 GT. Daar kan je de stuurklemmen op twee plaatsen op de kroonplaat zetten, en de stuurklemmen zelf kan je 180° draaien zodat ze van je af of naar je toe staan.
 
...
maar er is wat te verstellen
Ws hetzelfde systeem als op de 1290 GT. Daar kan je de stuurklemmen op twee plaatsen op de kroonplaat zetten, en de stuurklemmen zelf kan je 180° draaien zodat ze van je af of naar je toe staan.
Kijk, dit geeft de burger moed!
We gaan het zien inderdaad. nog even geduld. . . .
 
de ktm 790 duke zal waarschijnlijk niet bij goedhart staan!!
iets met andere motorshows
geen 790 beschikbaar voor goedhart
en de productie zou in maart starten maar nu is het al bekend dat de productie vertraging heeft
:(
 
de ktm 790 duke zal waarschijnlijk niet bij goedhart staan!!
iets met andere motorshows
geen 790 beschikbaar voor goedhart
en de productie zou in maart starten maar nu is het al bekend dat de productie vertraging heeft
:(

KTM staat er wel, daar zal vast een 790 staan. Athans, ik neem aan dat dit over de motorbeurs gaat :)
 
Laatst bewerkt:
nee
gaat niet over de motorbeurs
goedhart heeft a.s. weekend een show en daar zou een 790 staan
maar ik neem aan dat inderdaad op de motorbeurs ktm zal staan en dat daar een 790 duke staat
 
Volgens Goedhart ook op motorbeurs utrecht geen ktm 790 door vertraging productie
Wellicht de eerder vertoonde proto type maar niet de uiteindelijke straatversie.
 
ach , adt zal inderdaad wel een pre productie model zijn
productie start in maart
maar ik neem aan dat die voor 99% hetzelfde is
 
Er stonden op de beurs in Brussel (januari) nochtans 2 Dukes 790, hieronder prentje van de oranje:

2zh4pip.png
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit 'in het echt.'
Alleen zit het stuur wel erg hoog... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan