yamaha yzf r125 warmloper gehad, help?!

nuri

MF'er
19 mei 2017
134
0
Haarlem/Amsterdam
hoi,

Gisteravond onderweg naar een grote meeting heb ik een warmloper gehad.
Ik heb langs de kant gekeken of er iets lekte en of er genoeg koelvloeistof in zat.
Ik heb geen lekkage gevonden en er zat meer dan genoeg coolant erin.
Na een korte tijd gewacht te hebben heb ik verder gereden naar de meeting en de rest van de avond geen warmloper gehad....
Wat zou het kunnen zijn?
 
Een hoge koelvloeistoftemperatuur in januari?
Dan denk ik aan een kapotte thermostaat of koelwaterpomp, knik in de slang, lucht in het systeem of te weinig koelvloeistof. Een niet werkende fan kan ook, maar in de winter alleen bij langdurig stationair lopen of zeer langzaam rijden.
 
Laatst bewerkt:
Als je geen geknikte slangen hebt en de vloeistof is netjes op peil blijven de 2 meest waarschijnlijke oorzaken over: pomp of thermostaat.

Als de motor nu weer goed op temperatuur komt en niet meer oververhit raakt kan het zijn dat je thermostaat dichtgeklemd gezeten heeft.
 
Heren, mijn motor valt uit op stationair als ik het op een kiude blok opstart sinds vanochtend. Niet eerder meegemaakt? Ik heb nu met gas gevend opgestart en bljjf gas geven anders valt het uit.
Kan het met elkaar te maken hebben?
 
Een moderne injectiemotor hoort zowel warm als koud goed te lopen.
Als je hem bij een motorzaak gekocht hebt zou ik daar even langs gaan. Als de motor nog geen 2 jaar oud is heb je ook nog fabrieksgarantie
 
lampje van te hoge koelvloeistoftemperatuur ging branden en ruikte een viezige/branderige lucht van de motor?

Een brandend lampje hoeft geen warmloper te betekenen.
Het betekend dat de koelvloeistoftemperatuur te hoog is. En hij heeft er niets uitgegooid via de overloop?

Voorlopig is het voormij alleen een probleempje in het koelingscircuit. Kan wezen dat de stank gewoon hier vandaan komt.
 
Het kan aan de afstelling liggen. Misschien is er tijdens de beurt iets mis gegaan. Ik zou even langs de motorzaak gaan.


full


Het kan tot nu toe van alles wezen.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal hartelijk bedankt!
Je hebt gelijk, motor moet opnieuw afgesteld worden oa door een nieuwe open uitlaat eronder.
Ik vermoed nu toch dat er ergens een lekkage zit. Ik zal binnenkort beter nalopen en nog vragen die in me opkomen aan jullie deskundigen stellen
 
heren welke merk/soort coolant gebruiken jullie?
het varieert zo erg in de prijs met verschillende merken.. welke is het beste qua prijs/kwaliteit houding?
Ik heb zelf nog 1,5 l -40 graden longlife coolant van haan (6,50 euro p/l)
maar als 1 van jullie een betere en/of goedkopere weet hoor ik het graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan