Hulp bij net gekochte motor

Het is natuurlijk wel dubieus om te stellen dat een motor die in 2000 is gebouwd, maar geen kenteken heeft gehad tot 2004, toch te mogen verkopen als BOUWjaar 2004.
Levert een boel verwarring op en juist daar wordt gretig (mis)gebruik van gemaakt. Dat het algemeen geaccepteerd is (?), maakt het niet minder 'grijs'.

Niet zo lang geleden stond er een zx9r uit 1994 te koop. Splinternieuw, nog in de krat, op de originele bandjes uit '94. Moest wel even lachen toen ik bouwjaar 2015 zag staan...


Voor TS maakt het ook enigszins uit. Over het algemeen is precies dezelfde motor uit 2008 wat goedkoper dan een uit 2011, weten we allemaal, ook al is model hetzelfde.
 
Ik zou het ding gewoon terug brengen . Kan 14 dagen na aankoop nog.
Nee, dat kan niet. De wettelijke bedenktijd geldt alleen voor aankopen via internet, niet als je ze in de winkel (of motorzaak) koopt.
Overigens niet echt relevant meer in dit geval.
 
Het is natuurlijk wel dubieus om te stellen dat een motor die in 2000 is gebouwd, maar geen kenteken heeft gehad tot 2004, toch te mogen verkopen als BOUWjaar 2004.
Levert een boel verwarring op en juist daar wordt gretig (mis)gebruik van gemaakt. Dat het algemeen geaccepteerd is (?), maakt het niet minder 'grijs'.

Niet zo lang geleden stond er een zx9r uit 1994 te koop. Splinternieuw, nog in de krat, op de originele bandjes uit '94. Moest wel even lachen toen ik bouwjaar 2015 zag staan...


Voor TS maakt het ook enigszins uit. Over het algemeen is precies dezelfde motor uit 2008 wat goedkoper dan een uit 2011, weten we allemaal, ook al is model hetzelfde.


En het prijskaartje?
Toen lachte je niet zo hard meer zeker.

Ik zie nieuwe SP1 Honda's voor meer dan 20.000 GBP te koop staan.

Maar in principe heb je gelijk wbt het bouwjaar, zulke overjarige modellen zouden toch met een fikse korting verkocht kunnen zijn.
 
En het prijskaartje?
Toen lachte je niet zo hard meer zeker.

Ik zie nieuwe SP1 Honda's voor meer dan 20.000 GBP te koop staan.

Maar in principe heb je gelijk wbt het bouwjaar, zulke overjarige modellen zouden toch met een fikse korting verkocht kunnen zijn.


Prijs viel mee (vraag me niet meer exact de prijs). Hij was natuurlijk veel te duur voor een motor uit '94, maar het kwam ook echt niet meer in de buurt van een nieuwprijs.
Ik zocht toen het 06/07 model (zx10r), dus ik vermoed dat de prijs overeenkwam met de prijsklasse van dat model toentertijd.

Volgens mij worden SP1's als klassiekers (in wording?) behandeld, terwijl de eerste zx9r's niet zo bijzonder waren (met hun overgewicht en zakkende cilinderbussen ;)

Toch brengt die motor mij terug naar de tijd waar ik groen bloed geïnjecteerd kreeg O-)
 
Laatst bewerkt:
:+


2011 is de eerste toelating. Hij kan dus 3 jaar in een hoekje gestaan hebben zonder kenteken.
2011 is er 'een' kenteken op gekomen en 8 januari 2018 is er een Nederlands kenteken op gekomen en dit ook gelijk op naam van topicstarter.

Maar waar die 2008 vandaan komt.... daar kan ik ook niet achter komen.
TS heeft nog geen reden gegeven waarom hij op 2008 blijft zitten, behalve dan dat er banden uit 2008 onder liggen ?

Mn broer kocht een nieuwe motor die 5 jaar in de showroom heeft gestaan.

2005 model en in 2010 op kenteken gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan