KNMV gooit er een schepje bovenop

Fijn is dat, als je verzekerd bent bij KNMV.
Alle premies stijgen met 5-12% wegens gestegen aantal claims. :X

Na deze klant-wegjagende mededeling proberen ze je toch nog te paaien met:
Extra voordeel voor KNMV-leden...............
Wist u dat KNMV-leden standaard 5% korting op de premie voor de KNMV motorverzekering krijgen?

Daar trap je dan toch niet in! Wat zijn überhaupt de voordelen om daar te verzekeren :/

Hoezo gestegen aantal claims :?
Zo lang ik motor rijd, ben ik alleen maar de premiepot aan het vullen! (met kleine beetjes)
Een lagere premie dan wat ik nu betaal lijkt me nauwelijks mogelijk. (paar tientjes per jr)
Maar ik zit dus ook niet bij de KNMV-verzekering. Nee, mij gaan ze daar niet zien.
Hun doelgroep is, lezende het bericht, vooral de club brokkenpiloten! ;(
 
Laatst bewerkt:
Als je een nieuwe motor aanschaft dan kan je een all risk afsluiten tegen drie jaar nieuwwaarde. Als je hier niet oplet of vergeet dan betaal je het vierde jaar de zelfde premie. Dus je moet zelf aan geven dat je de nieuwwaarde wil laten aanpassen naar de dagwaarde van dat moment. Dit moet je daarna ook elk jaar doen.
 
ANWB korting, Ouderen korting,No Claimkorting, Pakketpolis korting,...
maar onder de streep betaal je meer. :(
 
Had bij biker-polis in november ook zo'n verhoging. Maar het bleef de goedkoopste... Vraag me af of we meer betalen omdat er meer auto schades zijn geweest? Of zijn er zo veel meer motorongelukken geweest in 2017?
 
Diefstal, daar word ook te weinig aan gedaan door de politie.
Ach jonge, je krijgt je geld weer terug via de verzekeraar, dus no Problem toch?

Inderdaad, bij all-risk en WA+ wel ja. En nu krijg je dit soort kunsten vanzelf weer op jouw brood.
This gewoon diepdroevig in Europees verband en de aanpak van maffiosi bendes.
Burgers zijn gewoon loslopend wild.

Denk trouwens dat alle verzekeringen nu of volgend jaar duurder worden.
Elektrische fiets, zitmaaiers, inboedel, alles gaat rechtstreeks de grens over naar landen die geen overeenkomsten hebben met Nederland.
Duitsland heeft dat wel, als ook oa België, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk .
Van deze landen krijg je de parkeer en snelheidsovertredingen ook al automatisch thuisgestuurd zonder tussenkomst van Nederlandse instanties.

Mooier en gemakkelijker kan het niet natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Denk beide.
Meer autongelukken En meer motorrijders geschept door auto's.

Als je zelf betrokken bent bij een ongeval maar het niet veroorzaakt hebt, wordt de schade vergoed door de tegenpartij, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik vond de premie bij KNMV ook al zo duur.
Bij Interpolis krijg ik een soort stapelkorting, waarbij ik mijn motor best voordelig heb verzekerd.
Wat ook leuk is om te weten is dat ik een no claim bescherm garantie heb.
Zo kan ik tot 1 gebeurtenis per jaar mijn no claim blijven behouden... *O*
 
Had bij biker-polis in november ook zo'n verhoging. Maar het bleef de goedkoopste... Vraag me af of we meer betalen omdat er meer auto schades zijn geweest? Of zijn er zo veel meer motorongelukken geweest in 2017?

Net even zitten kijken naar aanleiding van jouw post. Ik zit ook bij Bikerpolis en voor mij is de premie hetzelfde gebleven.
 
Net even zitten kijken naar aanleiding van jouw post. Ik zit ook bij Bikerpolis en voor mij is de premie hetzelfde gebleven.

Dat is typisch. Maar ik ben niet de enige, op de vorige pagina schreef Grandia dat hij vorig jaar ook een verhoging heeft gekregen bij bikerpolis. Ik kreeg de verhoging in november, was 10% wat ik best een fikse verhoging vind:

Beste heer ...,

U heeft bij ons een motorrijtuigenverzekering afgesloten met kenteken ..... Helaas moeten wij de premie van uw verzekering verhogen.

Waarom moeten wij uw premie verhogen?
De afgelopen jaren hebben verzekeraars honderden miljoenen euro’s verlies gemaakt op motorrijtuigenverzekeringen. Om ervoor te zorgen dat wij kunnen blijven uitkeren bij schades, moeten wij onze premies nu aanpassen.

Uw premie
Wij begrijpen dat een verhoging vervelend is. Daarom hebben we de premiestijging zoveel mogelijk beperkt proberen te houden en blijven de polisvoorwaarden natuurlijk gewoon gelden. Zo heeft u nog steeds een verzekering met een goede prijskwaliteitverhouding.

Uw huidige premie: € 94,32
Uw nieuwe premie per 1-12-2017: € 103,75

De genoemde premies zijn per kwartaal en inclusief 21% assurantiebelasting.
 
Laatst bewerkt:
Dat is typisch. Maar ik ben niet de enige, op de vorige pagina schreef Grandia dat hij vorig jaar ook een verhoging heeft gekregen bij bikerpolis. Ik kreeg de verhoging in november, was 10% wat ik best een fikse verhoging vind:

Blijft apart. Misschien ligt het aan de regio waar iemand woont? Geen idee hoe ze het bepalen.
 
Het is al meermaals in het nieuws geweest dat motorrijtuigenverzekeringen voor verzekeraars onrendabel zijn geworden en dat de polissen duurder moeten worden. Hier staat wat meer informatie waar die toename van kosten inzit.
 
Krijg net een berichtje in mijn digitale polismap van KNMV verzekeringen;
  • Wettelijke aansprakelijkheid (WA) +12%
  • Uitgebreid Casco (Allrisk) +9%
  • Beperkt Casco (o.a. brand/diefstal/storm) +9%
  • Opzittenden Plus +5%

Dat is een significante stijging !
Is dat specifiek voor jou het geval of voor alle klanten ?
 
Centraal beheer kwam ook met een soortgelijke brief aanzetten, maar dat ging meer over de korting die ik krijg via mijn werk. Die kortingen sloegen alleen op al mijn verzekeringen, en die korting ging met diverse percentages omlaag, ook ivm de claims die zijn toegenomen.
Het gaat iig weer lekker in verzekeringsland.... :N
 
Laatst bewerkt:
ik zit ook bij de knmv maar ik heb niks hierover gehoord van hun?
ik vond ze al duur maja voor die paar euro'tjes per maand extra ga ik niet van verzekering veranderen.
 
Is er trouwens bij welke verzekeraar dan ook ooit voorgekomen dat de premies omlaag gingen vanwege het dalende aantal ongevallen?
 
Is er trouwens bij welke verzekeraar dan ook ooit voorgekomen dat de premies omlaag gingen vanwege het dalende aantal ongevallen?
Ja.
Weet ff niet meer welke.

Nah ja, deel premie terug aan het einde van het jaar. Telt dat ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd, ik ben een beetje aan het zoeken voor een geschikte verzekering (all risk)voor mijn nieuwe motor, ik heb meerder verzekeringen vergeleken en kom als beste/goedkoopste bij de KNMV uit.
 
ik zit ook bij de knmv maar ik heb niks hierover gehoord van hun?
ik vond ze al duur maja voor die paar euro'tjes per maand extra ga ik niet van verzekering veranderen.
Paar eurootjes per maand extra.....?
Da's dan een beste verhoging van de premie!

Voorheen zat ik bij verzekeruzelf.nl en betaalde €37/jr, dat is €3 euries per mnd.
Dus hele premie is idd maar een paar eurootjes per maand.
Een paar eurootjes extra verdubbelt in mijn ogen dan de premie!

Toch ben ik vorig jaar van verzekeraar veranderd. Ik wilde afgelopen zomer met de motor naar Rusland. Dat lag niet in het dekkingsgebied. Verder bouwde ik geen no-claim op terwijl ik toch al jaaaaarenlang schade-vrij rijd. Ik heb nu een verzekering genomen van €55/jr die zowel Rusland verzekert, als ook no-claim opbouwt. Met enkele jaren zit ik weer aan de premie van verzekeruzelf. Wil ik tegen die tijd een nieuwe(re) motor met all-risk dan kan ik fiks profiteren van de no-claim.
 
Vreemd, ik ben een beetje aan het zoeken voor een geschikte verzekering (all risk)voor mijn nieuwe motor, ik heb meerder verzekeringen vergeleken en kom als beste/goedkoopste bij de KNMV uit.


Niets vreemds aan. Lees de 2 linkjes even.
Het ligt aan de postcode, waar je woont!
 
Maar vooruit, ik zal het eerste deel van de 2de link quootten:

Prijsverschillen lopen op tot 77%

Een deel van de autoverzekeraars hanteert sterk uiteenlopende premies voor dezelfde WA-verzekering terwijl het bestuurdersprofiel en viercijferige postcodegebied verder gelijk zijn. Hierdoor kan exact dezelfde WA-verzekering van dezelfde verzekeraar aan het begin van de straat tot 77% duurder zijn dan aan het einde van de straat. Het verschil in premie kan zo oplopen tot ruim € 460,- op jaarbasis. Een ruime meerderheid (64%) van de autoverzekeraars past geavanceerde microzoning toe, waarbij premies al kunnen verschillen als de laatste letter van een postcode anders is. Hierdoor kunnen grote verschillen per straat of dorp ontstaan. Dit blijkt uit grondig dataonderzoek van onafhankelijke vergelijkingswebsite Pricewise naar het verschil in de autopremies van 22 autoverzekeraars op ruim 4.000 postcodes
 
Ik ben door dit topic eens in mijn polismap van de knmv gaan kijken.
Blijkbaar heb ik een maand geleden precies hetzelfde bericht gehad. Vorig jaar was er ook al een (kleinere) stijging. Misschien toch maar eens gaan kijken of er na 2 jaar een andere verzekering goedkoper is geworden.

Het is voor mij belangrijk dat accessories meeverzekerd kunnen worden. Dat kan bij de knmv tot €5000 (ik dacht eigenlijk tot €7500),daar wil ik dan wel weer een paar € extra voor betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan