Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja gelukkig alleen blikschade.

De situatie is echter zeer jammerlijk voor de jongedame. Net sinds kort een autootje, blij mee en nu opdraaien voor de ellende (alleen WA verzekerd) en de kosten kan zij niet dragen.

De veroorzaker, de wegrijder, zou als hij zich niet binnen 12 uur zelf zou melden, een forse boete krijgen voor een misdrijf. Nu heeft de politie actief naar hem gezocht en hem binnen de tijd gevonden. Het verhaal is dat hij zo geschrokken is en doorgereden is. Zijn verhaal wordt als acceptabel bestempeld.

Ik heb zijn gegevens gekregen en via de schade app een formulier digitaal formeel gemaakt. Hij heeft een lease auto en heeft geen enkele bemoeienis meer met de afhandeling. Jammer is dat. Geen excuses of iets dergelijks

Het meisje zal haar eigen schade moeten betalen, kan zij niet.

Ik heb veel werk nu. Alle administratie gedaan van twee aanrijdingen, moet nu afwachten en mogelijk de auto een keer een dag wegbrengen voor een taxatie. Weer administatieve handelingen en daarna hopelijk goedkeuring tot reparatie. Weer een dag de auto kwijt en tijd kwijt met wegbrengen en ophalen...

Zeer spijtig dat de doorrijder er zo makkelijk van af komt.....
 
Inderdaad nogal ergerlijk. En de veroorzaker merkt er financieel ook weinig van. Tegenwoordig is doorrijden na een aanrijding schering en inslag, je leest het regelmatig. Geschrokken? Makkelijk excuus. De extra politieinzet om hem op te sporen zou hij eigenlijk moeten betalen.
 
Het is vrijdag. Vandaag gezien:
- Mini Clubman die mijn achterwiel wou inspecteren, die zich daarna bij een file moet aansluiten
- Fiat 500 Abarth 595 die zich wat uitsloofde, en toch ook weer bij een file moet aansluiten
- Een ouwe petman die niet weet wat doorrijden betekend
- Kale petjesmannen in een gele fout getunede vw polo widebody die zitten te slingeren van links naar rechts
- Vrouwtje die 50km/h rijdt terwijl er een snelheid van 70 wordt aangeduid

...

Een paar uitslovers en een paar tragen dus. Als je je daaraan al moet ergeren, heb je een heel zwaar leven...

440x280_1-165840.png
 
Gisteren had ik een vrije dag en besloot om een dagje goed te benutten door mijn stadje op de motor nogmaals te ontdekken. Hele middag rond zitten rijden en zag wat jongeren van 12 jaar oud vermoed ik tussen de struiken iets verrichten waarbij de 1 op de uitkijk stond... ik vertrouwde het niet en ging verderop terug keren om een kijkje te nemen. Toen ik terug kwam zag ik ze niet meer maar zag wel vlammen ui de struiken komen... ze hadden blijkbaar een ''fikkie'' gestoken haha
snel van motor afgestapt en met mijn gloednieuwe laarzen erop zitten stampen om te blussen. :/

in de avond hadden we met 50 man een meeting van auto's, motors en opgevoerde scooters/brommers. Sow wat was het geweldig op de industrietrein. Heel veel burn-outs en race gezien. paar uurtjes verder in de avond kwam 1 motoragent tevoorschijn en enkele minuten later 2 bussen en 3 auto's.... (het was niet onze deputy doc denk ik anders had hij wel mee geracet?)
voordat ze de kans kregen reden we al snel weg in elke richting mogelijk (ook over de weiland yep lol)
pfff zeker hervatbaar!
 
Gisteren had ik een vrije dag en besloot om een dagje goed te benutten door mijn stadje op de motor nogmaals te ontdekken. Hele middag rond zitten rijden en zag wat jongeren van 12 jaar oud vermoed ik tussen de struiken iets verrichten waarbij de 1 op de uitkijk stond... ik vertrouwde het niet en ging verderop terug keren om een kijkje te nemen. Toen ik terug kwam zag ik ze niet meer maar zag wel vlammen ui de struiken komen... ze hadden blijkbaar een ''fikkie'' gestoken haha
snel van motor afgestapt en met mijn gloednieuwe laarzen erop zitten stampen om te blussen. :/

in de avond hadden we met 50 man een meeting van auto's, motors en opgevoerde scooters/brommers. Sow wat was het geweldig op de industrietrein. Heel veel burn-outs en race gezien. paar uurtjes verder in de avond kwam 1 motoragent tevoorschijn en enkele minuten later 2 bussen en 3 auto's.... (het was niet onze deputy doc denk ik anders had hij wel mee geracet?)
voordat ze de kans kregen reden we al snel weg in elke richting mogelijk (ook over de weiland yep lol)
pfff zeker hervatbaar!
Ik dacht al, wat een supergaaf verhaal ...... maar toen ik je profiel aanklikte en je geboortejaar zag werd alles duidelijk voor mij :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht al, wat een supergaaf verhaal ...... maar toen ik je profiel aanklikte en je geboortejaar zag werd alles duidelijk voor mij :Y



Dat was bij mij precies zo. En je zal toch maar ooit op 'zijn' operatietafel terecht komen


:+
 
...
in de avond hadden we met 50 man een meeting van auto's, motors en opgevoerde scooters/brommers. Sow wat was het geweldig op de industrietrein. Heel veel burn-outs en race gezien. paar uurtjes verder in de avond kwam 1 motoragent tevoorschijn en enkele minuten later 2 bussen en 3 auto's.... (het was niet onze deputy doc denk ik anders had hij wel mee geracet?)
voordat ze de kans kregen reden we al snel weg in elke richting mogelijk (ook over de weiland yep lol)
pfff zeker hervatbaar!

Ok stel je was erbij op je opgevoerde scootertje Yamaha yzf 125. Racen op de openbare weg. Vind ik dat stoer? Nee, alleen maar kinderachtig en dom...
Jongen waar ben je mee bezig? Je hebt exact één maand je rijbewijs, en bent al met je eigen motor onderuit gegaan nog vóór je je rijbewijs had...
Nu je dan eindelijk je felbegeerde A1 hebt, moet je je wel een beetje verantwoordelijker gedragen, anders ben je hem zo weer kwijt (of erger en beland je op je eigen operatietafel...)
 
Laatst bewerkt:
Och, je moet toch ook een beetje lol kunnen maken in dit land. Op een industrie terreintje ergens dus het was niet alsof ze de A10 onveilig maakten.
 
Ok stel je was erbij op je opgevoerde scootertje Yamaha yzf 125. Racen op de openbare weg. Vind ik dat stoer? Nee, alleen maar kinderachtig en dom...
Jongen waar ben je mee bezig? Je hebt exact één maand je rijbewijs, en bent al met je eigen motor onderuit gegaan nog vóór je je rijbewijs had...
Nu je dan eindelijk je felbegeerde A1 hebt, moet je je wel een beetje verantwoordelijker gedragen, anders ben je hem zo weer kwijt (of erger en beland je op je eigen operatietafel...)

stoer? excuse moi, maar als wij bijeenkomen bij een grote industrieterrein laat in de avond/nacht afgelegen van de stad en omgeven door niks anders dan weilanden..... wie storen wij dan op de ''openbare weg'' ?!?!?
Het is niet zo dat we met 50 man de weg op gaan voor touren en de wegen blokkeren totdat elke rijder gepasseerd is... (waar ik ook niet zoveel problemen mee heb :] )

ach ja ik heb zoveel patienten voorbij zien komen die zoveel spijt hadden doordat ze niet van het leven genoten hebben.... je leeft maar 1x, geniet ervan. doe waar je zin in hebt :Y
5 dagen p/w van 7 tot 16.00 uur ben ik in het ziekenhuis stage aan t lopen... in mijn vrije tijd verdien ik wel om er wat te van maken *O*

ik ben het wel met je eens dat ik kinderachtig ben... mannen zullen altijd kinderachtig blijven onder de ogen van vrouwen/dames :+ _O-

ps: Ik moet je helaas teleurstellen dat het niet de jonge motorrijders zijn die de meeste verkeersslachtoffers zijn.

https://www.swov.nl/sites/default/files/media/media.up/fs_motorrijders_tabel1_0.png
 
Laatst bewerkt:
stoer? excuse moi, maar als wij bijeenkomen bij een grote industrieterrein laat in de avond/nacht afgelegen van de stad en omgeven door niks anders dan weilanden..... wie storen wij dan op de ''openbare weg'' ?!?!?
Het is niet zo dat we met 50 man de weg op gaan voor touren en de wegen blokkeren totdat elke rijder gepasseerd is... (waar ik ook niet zoveel problemen mee heb :] )

ach ja ik heb zoveel patienten voorbij zien komen die zoveel spijt hadden doordat ze niet van het leven genoten hebben.... je leeft maar 1x, geniet ervan. doe waar je zin in hebt :Y
5 dagen p/w van 7 tot 16.00 uur ben ik in het ziekenhuis stage aan t lopen... in mijn vrije tijd verdien ik wel om er wat te van maken *O*

ik ben het weleens dat ik kinderachtig ben... mannen zullen altijd kinderachtig blijven onder de ogen van vrouwen/dames :+ _O-

ps: Ik moet je helaas teleurstellen dat het niet de jonge motorrijders zijn die de meeste verkeersslachtoffers zijn.

https://www.swov.nl/sites/default/files/media/media.up/fs_motorrijders_tabel1_0.png

pluk de dag kerel ,je bent echt maar 1x jong *O* *O* *O*
 
De veroorzaker, de wegrijder, zou als hij zich niet binnen 12 uur zelf zou melden, een forse boete krijgen voor een misdrijf. Nu heeft de politie actief naar hem gezocht en hem binnen de tijd gevonden. Het verhaal is dat hij zo geschrokken is en doorgereden is. Zijn verhaal wordt als acceptabel bestempeld.

Zeer spijtig dat de doorrijder er zo makkelijk van af komt.....

Die gast zou normaal gesproken toch echt art 7 WVW ten laste gelegd moeten worden. "geschrokken en doorgereden" ... en er dan nog vanuit gaan dat hij zich gemeld zou hebben als hij niet opgespoord was :?
 
stoer? excuse moi, maar als wij bijeenkomen bij een grote industrieterrein laat in de avond/nacht afgelegen van de stad en omgeven door niks anders dan weilanden..... wie storen wij dan op de ''openbare weg'' ?!?!?
Het is niet zo dat we met 50 man de weg op gaan voor touren en de wegen blokkeren totdat elke rijder gepasseerd is... (waar ik ook niet zoveel problemen mee heb :] )

ach ja ik heb zoveel patienten voorbij zien komen die zoveel spijt hadden doordat ze niet van het leven genoten hebben.... je leeft maar 1x, geniet ervan. doe waar je zin in hebt :Y
5 dagen p/w van 7 tot 16.00 uur ben ik in het ziekenhuis stage aan t lopen... in mijn vrije tijd verdien ik wel om er wat te van maken *O*

ik ben het wel met je eens dat ik kinderachtig ben... mannen zullen altijd kinderachtig blijven onder de ogen van vrouwen/dames :+ _O-

ps: Ik moet je helaas teleurstellen dat het niet de jonge motorrijders zijn die de meeste verkeersslachtoffers zijn.


https://www.swov.nl/sites/default/files/media/media.up/fs_motorrijders_tabel1_0.png


Als je de gegevens die je post iets beter leest dan zie je dat onder jonge motorrijders het aantal verkeersslachtoffers juist 4 x zo hoog is dan wat verwacht zou mogen worden. Het aantal motorrijders tussen de 18 en 24 jaar betreft 3,1% van het totale aantal motorrijders terwijl het aantal dodelijke slachtoffers 12,8% van het totale aantal dodelijke slachtoffers betreft.

Dat is ruim 4x zo veel als wat verwacht zou mogen worden bij gelijke kans op overlijden tijdens het motorrijden.

Wil je echt goed weten hoe de risico spreiding is dan zou het eigenlijk per leeftijdsgroep en het aantal gereden km moeten bekijken.
 
Laatst bewerkt:
stoer? excuse moi, maar als wij bijeenkomen bij een grote industrieterrein laat in de avond/nacht afgelegen van de stad en omgeven door niks anders dan weilanden..... wie storen wij dan op de ''openbare weg'' ?!?!?
Het is niet zo dat we met 50 man de weg op gaan voor touren en de wegen blokkeren totdat elke rijder gepasseerd is... (waar ik ook niet zoveel problemen mee heb :] )

ach ja ik heb zoveel patienten voorbij zien komen die zoveel spijt hadden doordat ze niet van het leven genoten hebben.... je leeft maar 1x, geniet ervan. doe waar je zin in hebt :Y
5 dagen p/w van 7 tot 16.00 uur ben ik in het ziekenhuis stage aan t lopen... in mijn vrije tijd verdien ik wel om er wat te van maken *O*

ik ben het wel met je eens dat ik kinderachtig ben... mannen zullen altijd kinderachtig blijven onder de ogen van vrouwen/dames :+ _O-

ps: Ik moet je helaas teleurstellen dat het niet de jonge motorrijders zijn die de meeste verkeersslachtoffers zijn.

https://www.swov.nl/sites/default/files/media/media.up/fs_motorrijders_tabel1_0.png
En de vrouwen/dames die echt de moeite waard zijn hebben daar niet meer dan een meewarig lachje voor over ... :+
 
Ok stel je was erbij op je opgevoerde scootertje Yamaha yzf 125. Racen op de openbare weg. Vind ik dat stoer? Nee, alleen maar kinderachtig en dom...
Jongen waar ben je mee bezig? Je hebt exact één maand je rijbewijs, en bent al met je eigen motor onderuit gegaan nog vóór je je rijbewijs had...
Nu je dan eindelijk je felbegeerde A1 hebt, moet je je wel een beetje verantwoordelijker gedragen, anders ben je hem zo weer kwijt (of erger en beland je op je eigen operatietafel...)



Wat is daar mis mee? Valentino Rossi is ooit ook in de 125 cc klasse begonnen. En ben jij zelf nog nooit gevallen/onderuit gegaan? Er zijn twee soorten motorrijders; zij die reeds gevallen zijn en zij die nog vallen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Laat die jongen zijn eigen fouten toch maken. De combinatie van een overvloed aan testosteron, een zelfbeeld onder constructie en een onderontwikkelde levenservaring is altijd al een recept voor spectaculair experimenteergedrag geweest voor mannen van die leeftijd. Moraalridderspeeches en appèls op het gezond verstand zijn dan ook bij voorbaat tamelijk kansloos :W

Ik geloofde toen ook niet dat ik ooit écht aangereden zou worden als ik het achterwiel van mijn trapfietsje door rood reed op het Museumplein. (Is ook nooit gebeurd, maar dat was letterlijk meer geluk dan wijsheid 8-) ) Ik ben alleen maar blij dat ik geen enkele interesse ontwikkelde in gemotoriseerd vervoer tot een jaar of 25 })

En de politie moet toch ook wat te doen hebben? :P
 
Oud vs nieuw, de eeuwige strijd tussen de mensen die leven in het nu en de mensen die hun jeugd vergeten zijn :P .

Of het moeten echt brave hendrikjes geweest zijn.
MFMM tot een jaar of 5 a 6 terug waren toch niet veel anders? Honderden mf leden en op zonnige dagen ALTIJD meer dan 1000 motoren bij elkaar: een paar burnouts, wat wheelies en rolling burnouts en allemaal mensen met een lach van oor tot oor.

En ja er ging wel is wat fout, soms ook goed fout maar ieder voor zich.

Als ik de keuze krijg ga ik liever een keer te vroeg na een leven waar ikvan genoten heb dan uitgemagert van de kanker op een bedje met de gedachten dat ik meer uit het leven had kunnen halen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan