XV1000-RR

Ik zit me echt te verwonderen over die ingenieuze voorvork, geweldig mooi bedacht.
Hoe zit het met de demping? Is de schokbreker niet erg stug voor een voorvorkvering?
 
Ik zit me echt te verwonderen over die ingenieuze voorvork, geweldig mooi bedacht.
Hoe zit het met de demping? Is de schokbreker niet erg stug voor een voorvorkvering?

Bedankt Kornfed! de gebruikte schokbreker is een achter unit van een ktm690. Gewicht is ongeveer vergelijkbaar. Ik ben nog bezig met de datalogger, die kan de veerbewegingen meten en dan kunnen we straks wat beter bekijken wat er allemaal gebeurt. Vooralsnog is het subjectieve waarneming en dat voelt heel goed!

De voorvork is de reden dat deze fiets er gekomen is. Dit is het tweede prototype, de eerste was, zeg maar, bijna goed. Zie stargaze.nl daar kun je de hele geschiedenis lezen. (suzuki STL)
 
Waarschijnlijk al wel bekend maar

https://www.facebook.com/Suspensionsmith/

doet ook veel aan datalogging van zijn door zichzelf ontworpen alternatieve voorvork.

Ja, we zijn al een tijdje vriendjes op fb en wisselen ook ervaringen uit. Zie je dat zijn laatste voorvork lijkt op de mijne? Dat is alleen het uiterlijk, omdat hij dezelfde productietechniek heeft gekozen als ik, verder is zijn systeem echt weer anders.
Hij is echt een topper!
 
Bedankt Kornfed! de gebruikte schokbreker is een achter unit van een ktm690. Gewicht is ongeveer vergelijkbaar. Ik ben nog bezig met de datalogger, die kan de veerbewegingen meten en dan kunnen we straks wat beter bekijken wat er allemaal gebeurt. Vooralsnog is het subjectieve waarneming en dat voelt heel goed!

De voorvork is de reden dat deze fiets er gekomen is. Dit is het tweede prototype, de eerste was, zeg maar, bijna goed. Zie stargaze.nl daar kun je de hele geschiedenis lezen. (suzuki STL)

Gevoel zegt vaak meer dan meetwaarden bij zo'n complex geheel van krachtwerkingen. Gewichtsverplaatsingen bij accelereren/decelereren al dan niet onder hellingshoek, etc. :t
 
Tafeltje homebrew onderdelen. 34 alu, en 8 stalen bits. Klaar voor de laatste behandeling.
full
 
Wat ik vind breng ik naar gevonden voorwerpen.... Nee zonder gein, ik vroeg me af of dat de bedoeling is van de fabrikant ivm bescherming tegen beschadigingen. Sommige mensen vinden het mooier met blanke lak, persoonlijk vind ik zonder mooier. Dan komt het zilver metallic effect mooier uit.
Heb zelf alleen ervaring met zwart.
 
Laatst bewerkt:

mijn ongevraagd advies: die er alsjeblief 2k blanke lak overheen. of het dan mat of glans is geeft niet maar alle verf die benzinebestendig zou moeten zijn vind het niet leuk (mijn ervaring)

en een iets nadruppelende carb levert wanneer je een dag later kijkt toch al een vlek op die iets ingevreten is.

;)
 
Kijk, dat noem ik nou een goede tip!
Voor de zekerheid: is de 2k lak ook bestand to 150°C, zoals motip engine paint is?
En, gaan die 2 lakken elkaar niet bijten?
 
Kijk, dat noem ik nou een goede tip!
Voor de zekerheid: is de 2k lak ook bestand to 150°C, zoals motip engine paint is?
En, gaan die 2 lakken elkaar niet bijten?

In principe werkt elke fatsoenlijke 2k lak prima op motorblokken.. (mijn ervaring plus wat ik lees)
Dat tweede moet je testen!
 
Ga je de koelribben nog polijsten zodat ze mooi blank worden? Het is zo wel erg zwart hoewel het blok eenmaal gemonteerd lekekr ingepakt zit dus minder op zal vallen.

voorbeeldje
voor
fMxaTiIl.jpg

na
A35CeBul.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan