Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik laat de ECU flashen, andere ontsteking mappings en brandstof mapping. In combinatie met een decat uitlaat en een K&N filter. Ik hou de vorderingen hier wel bij als het gereed is.

ECU meteen +1000 toeren (net als de nieuwe 2018 NC) en iets agressiever qua ontstekings karakter bovenin.

Blijkbaar ben ik de eerste in NL/Europa die een NC doet 😁

Waar ga je het laten doen, Ruud Frederik?
 
Ben benieuwd, gaat het om een DCT versie?

Ik laat de ECU flashen, andere ontsteking mappings en brandstof mapping. In combinatie met een decat uitlaat en een K&N filter. Ik hou de vorderingen hier wel bij als het gereed is.

ECU meteen +1000 toeren (net als de nieuwe 2018 NC) en iets agressiever qua ontstekings karakter bovenin.

Blijkbaar ben ik de eerste in NL/Europa die een NC doet 😁
 
Ik laat de afstelling op de bank doen bij MADracing in Noord Scharwoude.
Daar kom ik al jaren en is ook de 0-run gedaan met alles standaard. Zij zorgen ook voor de communicatie en heen-en-weer sturen van de ECU naar de electronica expert.


Ik heb een manuele versie, geen DCT. Maar ook dat moet mogelijk zijn als dit goed kan.
 
Laatst bewerkt:
Ben ook wel benieuwd hoe die +1000rpm z'n werk doet (en hoeveel het kost :))
Als ie klaar is zeker eens een filmpje posten van vol gas acceleraties *D
 
Ik heb er een paar minuten naar gezocht en kwam hier en daar een paar berichten tegen dat er bedrijven zijn met een Dyno die op een mogelijkheid gevonden hebben om het abs uit te schakelen, zodat de DCT wel op de Dyno kan.

Je kan wel de M-stand hebben maar het blijft een automaat. Het is geen gewone bak met een Quickshifter
 
Heb al plannen om naar een Multistrada 950 over te gaan dus voor mij geen noodzaak om meer uit de Integra te trekken.


So dan. Jij bent ook niet echt standvastig qua motoren. Allemachtig.
Hebbie als het doorgaat weer zoveel geld in een scooter/motoren staan pompen. Voor een ander, en met inruil ben je dat geld ook gegarandeerd kwijt.
 
Vandaag weer wezen tanken. Krijg een constante 1/26 eruit met snelwegkilometers en redelijk hard optrekken.
Met de full system verlies je er dus 2km/liter mee, niet echt een aanrader voor de "long distance tourers" onder ons :)
 
Is er iemand, die interesse heeft in het gehele standaard uitlaat systeem? Deze ziet er nog netjes uit. kan weg ivm ander uitlaat systeem!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer wezen tanken. Krijg een constante 1/26 eruit met snelwegkilometers en redelijk hard optrekken.
Met de full system verlies je er dus 2km/liter mee, niet echt een aanrader voor de "long distance tourers" onder ons :)

1/26 red ik niet op de snelweg.. :+ eerder 1/23....
Binnendoor echter weer eerder 1/33....

Dus ik zou denken dat een De-cat wel de moeite waard is (+ open luchtfilter)


Mmmmnjah, eerst maar eens zien wat m'n 48000Km beurt gaat doen/kosten, daarna eens overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag al blij zijn met 1 op 22 met 120 constant. De immer aanwezige wind op de A9 zal daarbij ook niet helpen...... 's zomers is het zo rond de 1 op 24. Eerst maar eens de nieuwe ketting omleggen, ik begin toch wel te voelen dat de huidige (originele) af is..........
 
Ik mag al blij zijn met 1 op 22 met 120 constant. De immer aanwezige wind op de A9 zal daarbij ook niet helpen...... 's zomers is het zo rond de 1 op 24. Eerst maar eens de nieuwe ketting omleggen, ik begin toch wel te voelen dat de huidige (originele) af is..........


22km op een liter, dat vind ik toch wel weinig. Lopen je remmen niet aan???
 
Ik kreeg te horen van iemand die gister op een NC750X 2017 DCT heeft testgereden dat DCT soms niet zo geweldig is als het klinkt.

Schijnbaar schakelt de motor soms zelf op of terug midden in de bocht?, Is dit waar?
Lijkt me niet echt handig om ineens een verandering in de aandrijving te ondervinden midden in een bocht. Je gaat er toch vanuit dat je een bocht door kan met dezelfde constante snelheid/kracht.

Heb zelf heb nog geen kans gehad om op de DCT versie test te rijden. Maar als ik dit zo te horen krijg weet ik ook niet of ik dat nog wel wil.
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg te horen van iemand die gister op een NC750X 2017 DCT heeft testgereden dat DCT soms niet zo geweldig is als het klinkt.

Schijnbaar schakelt de motor soms zelf op of terug midden in de bocht?, Is dit waar?
Lijkt me niet echt handig om ineens een verandering in de aandrijving te ondervinden midden in een bocht. Je gaat er toch vanuit dat je een bocht door kan met dezelfde constante snelheid/kracht.

Heb zelf heb nog geen kans gehad om op de DCT versie test te rijden. Maar als ik dit zo te horen krijg weet ik ook niet of ik dat nog wel wil.

inderdaad de dct schakelt soms in de bocht maar doet dit zo smooth dat je er weinig van merkt in de bocht.
ga maar eens proefrijden op de dct, je zal zien dat het effect minimaal is
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg te horen van iemand die gister op een NC750X 2017 DCT heeft testgereden dat DCT soms niet zo geweldig is als het klinkt.

Schijnbaar schakelt de motor soms zelf op of terug midden in de bocht?, Is dit waar?
Lijkt me niet echt handig om ineens een verandering in de aandrijving te ondervinden midden in een bocht. Je gaat er toch vanuit dat je een bocht door kan met dezelfde constante snelheid/kracht.

Heb zelf heb nog geen kans gehad om op de DCT versie test te rijden. Maar als ik dit zo te horen krijg weet ik ook niet of ik dat nog wel wil.


Niet altijd, ligt eraan wat de snelheid is waar je de bocht mee inrijd..
En anders z je hem in de "manuel'" Je moet is weten hoeveel mensen met de auto hun koppeling pas ook loslaten in de bocht. Terwijl je dat ook voor de bocht al gedaan hoort te hebben!!!
 
Schijnbaar schakelt de motor soms zelf op of terug midden in de bocht?, Is dit waar?
Lijkt me niet echt handig om ineens een verandering in de aandrijving te ondervinden midden in een bocht. Je gaat er toch vanuit dat je een bocht door kan met dezelfde constante snelheid/kracht.

Voordat ik verder ga antwoorden.
De DCT is echt wel goed en past heel goed bij de NC. Uiteraard heeft de DCT nadelen maar dat heeft een gewone schakelbak ook.

Dan het antwoord:
Ja, de DCT heeft soms (echt soms) de neiging om in de bocht terug schakelen maar dat is veel minder nerveus als het lijkt. Het schakelen gaat namelijk met enige vorm van slip waardoor het behoorlijk soepel gaat.

Als je de bergen in gaat, kan dit effect wel vervelend zijn. Je wilt namelijk graag remmen op de motor en net voor een haarspeld of in de haarspeld niet getrakteerd worden op een schakelmoment. Daarom zit er ook een M-stand op de automaat. In de M-stand schakel de automaat nooit zelf over, wel terug als het toerental/snelheid dit vereist.

Ga dus rijden met de DCT.

Mijn vrouw had een NC DCT en nu een Africa Twin DCT. Ze wil niet anders meer
Ik heb nu een VFR1200X schakelbak maar als de volgende motor weer een 1200X wordt, wordt 100% zeker een DCT.
De DCT doet het gewoon vrijwel altijd goed, dus waarom zou ik mee er dan nog mee bemoeien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan