Yamaha X-max

Totale breedte yamaha 755mm is 5 mmm smaller dan suzuki, op de Suzuki zit je vrij actief maar iets meer in de scooter dan yamaha.doordat je je voeten voor uit kunt zetten op de burgman lijkt het zo dat je meer achterover zit.en wat mij vooral opvalt dat de bagage ruimte onder het zadel veel beter is op de nieuwe x max.
 
Laatst bewerkt:
Hallo compaenen,
hierbij wil ik mij even melden op dit forum.
De x-max bevalt uitstekend,ik had dit eerder moeten doen.
Heb inmiddels met de nieuwe max 6k gereden en de bandjes beginnen te slijten.
Heeft iemand van jullie ervaring met andere merken banden dan de City Grip en zo ja wat zijn deze.
Mijn voorkeur gaat naar een sportieve zomerband met redelijke nat weer eigenschappen.
Levensduur is gezien de prijs van scooterbanden niet van belang.

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.
 
dit zijn mijn favorieten banden voor de scooter Pirelli Diablo Scooter,Dunlop Scootsmart,city grip. waarvan ik vind de beste nat weer eigenschappen.de city grip is de beste in de winter en de andere 2 in de zomer.waarvan de dunlop scootsmart hetmeeste comfort geeft.en de diablo het meest sportief is.
ik zou met alle drie blij zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de City Grips gehad. In de zomer prima, in de winter minder. Ben een doorrijder, ik rij inmiddels al vele jaren met Heidenau's . Mish
 
ik sta zelf in de comfort modus,dus ik ga voor dunlop omdat ze zo lekker zacht rollen en met regen geen kick geven .en in de zomer kleeft ie lekker bij sportief rijden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen.
Even een update over het vervangen van mijn stock dimlamp naar een Led versie.
Afgelopen week deze erin laten monteren met daarbij ook 2 stuks stadslampjes in Led versie.
Diezelfde avond nog uitvoerig kunnen testen en allemachtig wat een wereld van verschil zeg.
Ik had dit niet kunnen dromen zoveel meer licht dan met de originele lamp.
Het licht is met de Led versie zowiezo knetterswit ten opzichte van het warme licht van het origineel.
Maar de opbrengst aan licht met de Led versie is zekers 3 tot 4 keer zoveel.
De Xmax stond al bekent om zijn geringe lichtopbrengst met de stock dimlamp, dus deze upgrade naar Led is een goeie zet geweest.

Ik kan geen uitspraak doen over Led lampen van Amazone of Alie-express uut China omdat ik daar geen ervaring mee heb, maar deze lamp die ik er nu in heb, komt daar in elk geval niet vandaan.
Wellicht wel uit China, maar niet van Amazone of Alie-express en deze Led lamp is van een iets duurder caliber.
Het is de centen meer dan waard en ben blij de overstap gemaakt te hebben naar de Led versie.
Vr gr
 
heren,
even testen of ik een foto kan posten.
Puur om te kijken hoe groot een foto mag zijn.
full
 
Ja ook de beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal.
Hopelijk weer een scooterdag van scooter express dit jaar in Rotterdam, altijd wel leuk.
 
Scooterdag van Scooter Express lijkt mij wel wat , wist niet dat die er was.
Scooter Express ben ik lid van en R'dam is niet zover van R'daal.
Maar bovenal de compaenen te leren kennen en elkaars scoot bewonderen en kijken of er iets speciaals aan/opzit.
Ik vind het leuk om evt. accessoires op een orginele manier aan de scoot te bevestigen en daarmee het standaard model te verbeteren/verfraaien met een praktische functie of iets extra's toe te voegen.
 
Is dat een soort van scootermeeting ofzo?
Vr gr
ja de laatste keer was met scooter express bij motoport Rotterdam, waar ook meerdere demo modellen zijn om op te rijden. erg gezellig om mekaar te ontmoeten, vaak uit het hele land.
helaas is motoport Rotterdam door brand bij de buren zwaar beschadigd een jaar of 2 geleden.
Bij vorige meetings bij de haven kwamen ook veel mensen, en yamaha kwam toen ook met meerdere modellen.
Altijd leuk om eens een keer op een t-max 530 te rijden, of een xmax 300 of 400.
Het zou leuk zijn als het er weer eens van komt, maarja er zullen ook wel kosten aan verbonden zitten voor scooter express en andere.
Voor de crisis had je ook yamaha experience dagen, waar ik een stuk of 10 yamaha's op hun staart heb kunnen trappen. altijd leuk even de 200 km/u aantikken.
 
Duidelijk verhaal.
Nou........hopelijk gaat er nog zoiets gebeuren dan dit jaar.
De lente komt er langzaam aan kruupen dus nog even en we kunnen er weer flink genieten met betere temperaturen en weersomstandigheden.
Vr gr
 
Nou heb ik op deze bijzonder fijne helm dit systeem zitten:

Schuberth Rider Communications System (SRCS)

Daarmee kan ik via Bluetooth verschillende opties benutten.
Nou kwam ik er laatst per toeval achter dat de oor-speakers die in deze helm zitten verschuifbaar zijn om ze zo elk elke gehoorgang en type oor optimaal te kunnen laten aansluiten.
Inmiddels zitten beide speakers helemaal op de correcte plek zodat ik door middel van de Bluetooth optie verbinding kan maken met mijn mobiele telefoon en dan elke gewenste muziek kan afspelen en beluisteren.
Ik kan jullie garanderen dat dat een zeer prettige belevenis is tijdens het motorrijden en dat de kwaliteit van de muziek erg goed is die door de speakers wordt weergegeven.

Nou heb ik na enig gebrainstorm bedacht om eigenhandig een bevestiging te maken op mijn Xmax250LS zodat ik makkelijker en direkt elke muziekkeuze kan maken zonder daarvoor eerst de telefoon blind te moeten bedienen die in de jaszak zit.
Ik ben nogal een handige harry dus datgene wat ik heb gemaakt zit nu in de Epoxy lijm en kan ik vanmiddag monteren op miene scooter.
Dan kan ik daarna mijn mobiele telefoon erop plaatsen en eraf halen om het op die manier tijdens het motorrijden niet meer in de jaszak te hoeven doen.
Dit belooft nog een heerlijke lente en zomer te gaan worden.
Fijne zondag allemaal.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
idee leuk maar ik lees lijm dat klinkt niet goed omdat las naden ook al los trillen?
en je kan heel makelijk telefoon bevesteging kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ooooohhhhhhh, dat van die lijm en lostrillen zal ik eens induiken.
Heb het wel gezekerd met zwart ducktape als back up.
Ga het zo testen, maar dank voor je input.
Wellicht van de week maar eens kijken naar een profesionele beugel en houder.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
USBert moet je dan bij Ome Ali in China ophalen :+
Ze brengen hem ook gratis voor 6 euro.

Ram mount X-grip plus losse montage arm en eindstuk naar vrije keuze kom je op 64 euro ex verzenden uit.
 
Laatst bewerkt:
Ze kosten 6 euro, kwaliteit van de waterdichte USB van Ali zijn goed en het zelfde als van een Nl groenteboer. De vorige had ik er al een paar jaar op en is nog als nieuw. Afsluitkapje gebruik ik nauwelijks ook niet bij regen.
Als ze niet goed zouden zijn koop ik het liever ergens anders evt. duurder zou dan ook geen prob zijn, maar dit alles gaat niet op voor een USB poort via Ali.
 
Terug
Bovenaan Onderaan