Triumph Street Triple topic deel 24

Van hetzelfde, succes met de keuzes :P

Ik was nog een verschil vergeten... De kleur grijs is bij de R iets anders dan bij de RS :P en natuurlijk het rode subframe op de R...

Ik heb de RS, en ik kan niet anders zeggen dat het een topfiets is. Hij is niet goedkoop, maar als je kijkt naar de afwerking, gebruikte materialen en onderdelen van Brembo, Ohlins en de Big Piston voorvork... Top. Het zwart is ook anders, op de RS metallic met een redelijk grove korrel. Ziet er erg mooi uit. Voor +/- 1500 euro meerprijs op de R krijg je het volgende:

- 5 PK meer (123 i.p.v. 118)
- extra rijmodi en meer thema’s op je dash.
- bar end mirrors.
- Ohlins rearshock en big piston voorvork.
- higher specs Brembo’s.
- kuipje onder uitlaat.
- metallic lak (grijs mat of zwart).
- zadel duopassagier, maar ook seat cowl.
- higher specs banden.
- quick shifter (edit, zie beneden)

Volgens mij was dit het wel.
Dat vond ik de meerprijs wel waard.
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet de QS en het is de meerprijs zeker waard. Ik had voldoende aan de R en bekijk welk lekkers ik eventueel er nog op ga schroeven.

De achterveer, qs en mirrors hebben mij lang doen twijfelen :Y maar kunnen binnen t budget er ook nog onder. Tsja keuzes maar zoals gezegd is de RS prijstechnisch prima in orde!! Ik denk dus niet dat je met de R of RS fout kunt gaan. :)

P.s. De RS is veel meer verkocht en dat zegt ook wel iets
 
De Quick Shifter was ik inderdaad nog vergeten. Heb hem er effe bij gezet. Dat de RS waarschijnlijk meer verkocht zou zijn komt volgens mij ook omdat deze lovend in de pers is onthaald en minimaal 2 maanden eerder leverbaar was dan de S en de R. Handige marketeers daar in de UK.

De higher specs banden vindt ik trouwens een beetje overtrokken. Als je het prijstechnisch bekijkt is het zeker waar. Ook tijdens rijden op droog wegdek en lekker weer komen ze echt tot hun recht. Totdat je een klein regenbuitje over je heen krijgt. Dan zou je willen dat je de banden van een R er onder had liggen. Wat dat betreft is de R zeker de betere allround motor.
 
Laatst bewerkt:
Klopt! je rijdt verzekerd rond maar kan wel beboet worden voor het besturen van een voertuig wat oorspronkelijk meer heeft als 35kw aan vermogen. Ik ben niet bang om beboet te worden aangezien ik mij wel aan de regels houd in het verkeer en verder geen gekke dingen doe. Ik snap dat je dan alsnog aangehouden kan worden, maar dat risico neem ik graag. Zolang ik maar verzekerd rond rijd en dat is nu het geval met een uitdraai.
nee, er is een verzekering actief op het kenteken van je motorfiets. Voor de wet is alleen belangrijk wat voor rijbewijs je hebt. De verzekeraar gaat als het er op aankomt er alles aan doen om niet te hoeven betalen. dan kun jij wapperen met je uitdraai maar daar hebben ze echt maling aan
 
nee, er is een verzekering actief op het kenteken van je motorfiets. Voor de wet is alleen belangrijk wat voor rijbewijs je hebt. De verzekeraar gaat als het er op aankomt er alles aan doen om niet te hoeven betalen. dan kun jij wapperen met je uitdraai maar daar hebben ze echt maling aan

Ik heb even rond gebeld naar wat dealers en de motor blijkt toch begrensd te kunnen worden op het gas met een aanpassing op het kentekenbewijs, er staat dan dus 35 kw op het pasje wat het vermogen betreft. Geen geklooi meer met een dergelijke uitdraai en het is hierdoor ook makkelijker om een geschikte verzekeraar te vinden.
 
Het stuur van de RS is zonder spiegels 77 cm breed , en met spiegels 92 cm breed.

M.vr.gr.

Marcel.
 
ik denk 22mm op het deel van je handvatten, en 28.6mm op de klemmen van je kroonplaat. :+
 
Denk je dat of weet je dat zeker? Het gaat om de klemmen idd

28.6 is een beetje de standaard voor "fatbar" sturen. Daarom zei ik het.

Als je het zeker wil weten zou ik met een schuifmaat een dealer binnen lopen en vragen of je (onder toezicht) mag meten, of vragen of een monteur het voor je wil meten.
 
Goedenavond allen,
Vaak gedaan maar ik vind er weinig over.
Wellicht mijn mistake maar ook met gebruikmaking van de zoekfunctie kom ik niet te weten wat ik zoek.

Ik wil de ronde koplampen van mijn street triple 675 r van 2010 vervangen voor de bug eyes.
Kan ik de how to van deze modificatie ergens vinden binnen motor forum?
Het fly/windscreen past niet helemaal fijn meer als de bug eyes er op zitten en cockpitje past daarna ook niet meer.
Ik dacht dat het 1 op 1 over te zetten was (uitgezonderd de aanpassing aan de bekabeling)
Ik hoop dat 1 van jullie een link weet naar de how to of anderzins zijn kennis wil delen?
Dank bij voorbaat

Peppe
 
Gisteren bij mijn striple duidelijk naar voren gekomen dat de accu aan zijn eind is. Er zit nu nog de originele Yuasa accu in; maar nou vroeg ik mij af welke accu ik hem het beste mee kan vervangen. Iemand tips voor een nieuwe accu? Ik rijd in principe het hele jaar door dus de accu moet ook wel goed tegen kouder weer kunnen.
 
Yuasa is een prima merk, houdt het goed vol. Jarenlang met dezelfde accu rondgereden, nooit aan de druppellader, ging prima.
 
Bedankt voor je reactie.

De dealer die ik sprak had het over een Steco accu van hetzelfde type, hoe zou deze verschillen van Yuasa? Iemand ander nog ervaring met andere accu's?

klinkt als een goedkoop merk om lekker marge te kunnen draaien...
 
Oke, moet ik dan de Yuasa YTX9-BS hebben? Klopt het dat deze geleverd wordt met een zuurpakket en dat je hem zelf nog 'in elkaar' moet zetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan