Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mooiste motor ooit gemaakt ...... vind ik dan . Er zijn nog wel een paar redenen waarom ik denk dat een appie een goede keuze is? Je kan er altijd een Tuono stuur en kuipje erop zetten en dat heb ik weer een nakend.Een hele snelle wel te verstaan mocht ik ooit stoppen met circuitrijden 8-) })

Mooiste daar hoort deze bij en tuurlijk een Suzuki;) Kijk mij eens op een RR in 1990.
full
 
Laatst bewerkt:
Van de RR toen waren er maar 6 in Nederland.De gewone R heb ik er 2 gehad in 88 en 89,later in 89 kocht ik die RR.In 2000 ook nog een nieuwe 750R gehad.
 
Duidelijk verhaal.

Hoe rijd de K4 in verhouding tot een K2? Vanaf 4 vind ik ze namelijk wel mooier. Alleen zijn die in aanschaf weer wat duurder. De K2 vind ik een schappelijke prijs om kennis te maken met een supersport.

K4 is een heel andere motor. Stuurt lichter en meer power.
Vond de K2 die je daar aangaf nog vrij duur (motorzaak en lage kmstand) die koop je ook wel voor 500 minder maar dan met wat meer km's natuurlijk.
 
Duidelijk verhaal.

Hoe rijd de K4 in verhouding tot een K2? Vanaf 4 vind ik ze namelijk wel mooier. Alleen zijn die in aanschaf weer wat duurder. De K2 vind ik een schappelijke prijs om kennis te maken met een supersport.


Relatief bezien is de K2 duurder als de K4.
Rij zelf een K4 voor op het circuit vind het een machtige fijne stuurfiets.
Snel en betrouwbaar maar zoek wel een goeie.
 
Nog een jonkie toen :P

Zeker te weten Hans de allermooiste :t
Waarom ik nooit het 1990 model gekocht heb is omdat ik er niet oppas. :( Ze zijn te klein zitten te krap.

Had met deze geluk.Wlde hem zo graag hebben maar niet te krijgen.In 89 zag ik er 2 in 1 week rijden, was gewoon ongelofelijk,droomde ter plekke weg dat ik ook zo’n ding had.
Ik had net een nieuwe 89 GSXR bij Safe vandaan tot ik op zaterdag bij Safe naar binnen liep en er eentje stond met nog geen 700 km op de teller voor FL27.000 terwijl die uit het krat FL36.000 kostte en in 1990 zelfs FL45.000.Kwam van importeur af.
Maar ja,gelijk dat ding ter plekke gereserveerd,gelijk mijn net nieuwe GSXR weer ingeruild en ‘s middags geld geleend bij de bank en gelukkig dat ik was!
Was echt een fiets die zorgde dat toen iedereen zijn nek verrekte als ik aan kwam rijden.
Was in 1990 in de USA Californie bij vrienden daar en bij een motorzaak konden ze niet geloven dat ik zo’n ding had,was niet eens te koop daar.
Helaas ook in 1990 los gereden op een lantaarnpaal op de snelweg in een bocht,FL26.000 schade,game over.
 
Goedemiddag allemaal!

Zojuist een beetje door dit topic zitten lezen, wat rijden jullie mooie motoren zeg! Mooi spul.

Zelf heb ik vorig jaar (dat klinkt lang al langer als dat ik hem heb) mijn rijbewijs gehaald. Nu heb ik zelf een GSXR 750 K2 op hwt oog. Iemand ervaring met een K2? Waar extra op te letten, etc

Deze had ik op het oog:


http://link.marktplaats.nl/m1198512...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons


Zo op de pc te zien is het wel een nette motor :t
 
Had met deze geluk.Wlde hem zo graag hebben maar niet te krijgen.In 89 zag ik er 2 in 1 week rijden, was gewoon ongelofelijk,droomde ter plekke weg dat ik ook zo’n ding had.
Ik had net een nieuwe 89 GSXR bij Safe vandaan tot ik op zaterdag bij Safe naar binnen liep en er eentje stond met nog geen 700 km op de teller voor FL27.000 terwijl die uit het krat FL36.000 kostte en in 1990 zelfs FL45.000.Kwam van importeur af.
Maar ja,gelijk dat ding ter plekke gereserveerd,gelijk mijn net nieuwe GSXR weer ingeruild en ‘s middags geld geleend bij de bank en gelukkig dat ik was!
Was echt een fiets die zorgde dat toen iedereen zijn nek verrekte als ik aan kwam rijden.
Was in 1990 in de USA Californie bij vrienden daar en bij een motorzaak konden ze niet geloven dat ik zo’n ding had,was niet eens te koop daar.
Helaas ook in 1990 los gereden op een lantaarnpaal op de snelweg in een bocht,FL26.000 schade,game over.


Wat een bedragen waren dat al in het gulden tijdperk :X Kwartprijs van een rijtjeshuis ;)
 
Ik heb afgelopen vrijdag ook maar weer eens een gsx-r gekocht uit 2005. Ik kocht deze met een C41 storing en de mededeling dat hij pas vanaf 45-- tpm een beetje bleef lopen. Dat klopte ook en er was werkelijk niet mee te rijden. Er werd mij door de motorzaak verteld dat ze de motor al sinds juli hadden staan en dat onder andere de brandstofpomp, het brandstofpomprelais en de ecm door hun vervangen zijn maar dat de storing niet weg te krijgen is. Om deze reden mocht ik de motor weliswaar kopen maar absoluut zonder enige vorm van garantie en een bijbehorende prijs.
Eerlijk gezegd best spannend om een motor te kopen die de motorzaak niet voor elkaar krijgt maar ik heb op het gebied van storing zoeken op elektronisch vlak een redelijk zelfvertrouwen dus de gok maar genomen, en dat bleek een goede. Na eerst de brandstofpomp op capaciteit en druk getest te hebben en vervolgens het brandstofpomprelais getest te hebben heb ik de ecm gemeten. Hier bleek geen spanning aanwezig op de retour van het brandstofpomp relais. Het stekkertje bleek deels uit het stekkerblok geschoven te zijn. Nieuw stekkertje eraan gezet en in de connector geplaatst, connector terug in de ecm, en gaan. Foutmelding verdween vanzelf van het dashboard echter bleek dat ze ook aan de stva, de synchroonschroeven en de stationairschroef hebben gedraaid. Gevolg een 8000 tpm stationair draaiende motor..... Dit ook gelijk maar even bijgesteld, grotendeels de beplating verwijderd en de kabelboom netjes weggelegd volgens de service manual en alle ontbrekende schroeven aangevuld. (Bakje met onderdelen was er helaas niet meer bij). 1,5 dag werk dus en gisteren voor het eerst met de motor wezen rijden. Slechts een 30KM want echt warm was het nou ook weer niet, maar motor loopt zo mooi als een nieuwe. Acceleratie valt me niks tegen voor een 600, voor je het weet zit je op zwaar illegale snelheden, doet gevoelsmatig niet onder voor mijn vorige GSX-R (1993 750W). Gelukkig is er verder niet op het onderhoud bespaard (waarom voeren motorzaken toch altijd eerst het onderhoud uit voordat ze een storing zoeken) en de hele motor is voorzien van nieuwe slijtagedelen zoals ketting, tandwielen, bougies, filters etc. De banden zien er op het oog redelijk uit maar ik gooi er van het voorjaar toch maar even een set nieuwe op. Al met al heb ik nu een mooie fiets voor een leuke prijs.
 
Hoi Allemaal, Ik ben nu in het bezit van een 750 k5. Nu heb ik mijn ogen gericht op een 750 k8/k9 model. Zijn er nog vaak voorkomende problemen waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf?

Groeten,

Mattijs
 
Hoi Allemaal, Ik ben nu in het bezit van een 750 k5. Nu heb ik mijn ogen gericht op een 750 k8/k9 model. Zijn er nog vaak voorkomende problemen waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf?

Groeten,

Mattijs
Buiten de terugroepacties 'rempomp voorzijde' en 'spanningsregelaar' zijn er geen vaak voorkomende problemen.
 
Hoi Allemaal, Ik ben nu in het bezit van een 750 k5. Nu heb ik mijn ogen gericht op een 750 k8/k9 model. Zijn er nog vaak voorkomende problemen waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf?

Groeten,

Mattijs


Een k8 k9 is ( in mijn opinie) een achteruitgang vergeleken met een K4-K5 ;) Tenzij je voor de looks wil gaan? Je kan dan beter het model 2010 aanschaffen of 2012. :t
 
Een K7-8 had toch ook veel meer bemoeienis met elektronica? De K4-5 is veel puurder, en agressiever. Ik ben er echt best wel blij mee. :Y
 
Van de RR toen waren er maar 6 in Nederland.De gewone R heb ik er 2 gehad in 88 en 89,later in 89 kocht ik die RR.In 2000 ook nog een nieuwe 750R gehad.
Staat nog een RR te koop bij Ophey motoren.
Gsx-r 750 2012 ,mankeerd ook vanalles aan maar na vijf jaar rijden wil ik ,m nu nog niet kwijt,naja er valt over te praten mits....
 
Staat nog een RR te koop bij Ophey motoren.
Gsx-r 750 2012 ,mankeerd ook vanalles aan maar na vijf jaar rijden wil ik ,m nu nog niet kwijt,naja er valt over te praten mits....

Ik heb over de 750 weinig tot niets te klagen. Rempomp was ruk dus vervangen en software laten aanpassen want standaard enorme eco-dip. Verder prima tevreden.
 
Nou, schade is bekend en mag gerepareerd worden van de verzekering
€1600 euries, maar gelukkig niet uit eigen portemonnee of no claim

Er zit alleen 1 twijfeltje in de lijst met te vervangen onderdelen

m'n clipon is krom, maar voor de prijs van die ene OEM buis met klem, kan ik er ook een leuk pimpie compleet setje van Gilles, Vortex, of PP Tuning op zetten

Nou is de vraag: Doen? en zoja: Welke? (en hoe zit het met 0/6-7 graden/verstelbare clipons?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan