Totaal andere ankerplaat dubbelopl. rem

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.190
Assen
.. Ik heb het he-le-maal gehad met de voorrem van de enfield.. ondanks nog recente investeringen etc is de rem slechter af te stellen- nu lijkt nix meer te helpen- en blijft instabiel of gaat van goed naar steeds slechter zoals ik onderweg op vakantie heb ervaren.

Ik denk dat dit te wijten is aan de onnauwkeurige uitvoering & algemeen kwaliteitsgebrek van de Indiase ankerplaat.
Ik denk dat ik een andere ankerplaat wil- wat natuurlijk ook oplossingen wil gezien de asmaat en borging aan de vorkpoot.. maar hoop dat er iets is wat op de enfield trommel(7 inch) past.

Anders zou ik naar de mogelijkheid moeten kijken om een andere trommel in te spaken(moet op de as passen/pas te maken zijn, breedte?)
Dus as er een soor van plug & play optie zou zijn zou dat mooi zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Mijn vraag; 'weet' iemand een type ankerplaat (replica??) wat in de buurt komt van wat ik bedoel??
 
full



Me to :$ :j
 
Laatst bewerkt:
Maar die betere manier heeft tot nu toe niet gewerkt, of wel?
Het maakt eigenlijk geen verschil, het is alleen het makkelijker maken van het afstellen van de afzonderlijke remsleutels.
(ik heb er ook 'aftermarket'en bewerkte remsleutels in zitten, die zijn ca. half zo breed als de originele voor meer druk)
 
Het maakt eigenlijk geen verschil, het is alleen het makkelijker maken van het afstellen van de afzonderlijke remsleutels.
(ik heb er ook 'aftermarket'en bewerkte remsleutels in zitten, die zijn ca. half zo breed als de originele voor meer druk)

Dus ook een langere slag en moeilijker de kabel vrije slag in te stellen ivm krinmp van de buitenkabel bij op spanning brengen van de rem...
 
Well,
Terug naar af..
Ik vraag me nog steeds af of er 7 inch ankerplaten zijn van andere makelij(japans, italiaans?) die een gelijke borging hebben als de enfield plaat, of te borgen zijn op de enfield-onderpoot.
(de onderpoten zijn van alu, dus geen dinges aan te lassen)
 
Verwacht van niet maar die remtrommel van jou kan de schroot hoop op die is al veel te ver uitgedraaid om nog aan het remmen te krijgen en te houden .
De rest van de stalen voering vervormd teveel tijdens het remmen .
Als je slim bent laat je dat wiel met plaat op een voetstuk in de kamer staan en bouw een Italiaanse / Japanse trommel in die Enfield in ankerstang bv aan de spatbordbevestiging vastzetten
 
Laatst bewerkt:
Nja. Ik denk eigenlijk dat je het niet helemaal duidelijk vertelt.
Vdv kom er maar in!


Ik ben vdv niet maar zal een poging doen.

Een "brede" remsleutel verplaatst de remschoen sneller en verder dan een "smalle" remsleutel.

Je kan het vergelijken met ergens een schroevendraaier tussen te steken en dan aan het handvat te draaien, een brede schroevendraaier geeft meer verplaatsing dan een smalle.

De brede remsleutel zal dus directer aanvoelen en minder slag op de hendel geven, maar je moet wel veel kracht op de hendel zetten.

De smalle remsleutel zal indirect aanvoelen en meer slag op de hendel geven maar je hoeft minder kracht te zetten.

Met de smalle remsleutel zal hij dus beter remmen.
 
Oke, net andersom dus als wat ik zei. Kzat al wel te denken, of is het andersom.

Kweet trouwens al lang wat het probleem is.
Sammie ontwijkt altijd alle kritische vragen/opmerkingen . Experts worden pissig en bonsjoeren hem eruit.

En dan gaat ie weer naar de volgende expert.
 
Oke, net andersom dus als wat ik zei. Kzat al wel te denken, of is het andersom.

Kweet trouwens al lang wat het probleem is.
Sammie ontwijkt altijd alle kritische vragen/opmerkingen . Experts worden pissig en bonsjoeren hem eruit.

En dan gaat ie weer naar de volgende expert.

Lees voor de gein zijn topics maar eens door....
 
Lees voor de gein zijn topics maar eens door....


Ik hoef niets te lezen.

Samenvatting, ik heb een idee in mijn hoofd en dat gaat werken.
Sommige kritische mensen zeggen van niet, en vroeger werd ie dan pissig.
Tegenwoordig word ie niet meer pissig, hij heeft een nieuwe tactiek. Gewoon geen antwoord geven en snel rookgordijnen leggen door over wat anders te beginnen.

Eigenlijk heeft ie geen kaas gegeten van techniek maar hij vertrouwd experts ook niet _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan