Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hoor. Dat heeft alles met rijgedrag te maken. Als ik binnendoor aan het rijden was kwam ik niet eens aan de 1:22. Terwijl mijn vrouw bij hetzelfde tempo wel rond de 1:24 zat.

Oh, maar dat is zeker dan wel met vlotte rijstijl? leest; niet jakkeren!
Ik haal met mijn cruisestyle wel 1;29. Wat ik al eerder schreef, ben een tourder en houd mijn aan de snelheden en wel met vlotte acceleraties waar het kan. [puur ook voor het geluid].
Met op tijd gas los en uitrollen, ook weer om de uitlaat te horen gorgelen.
Puur genietend zegt maar.

Idd als je dan harder of meer accelereerd dan zakt het verbruik natuurlijk.
 
Daar zit het verschil. Op de buitenweg rij ik over het algemeen 20 km/u te hard, in de bebouwde kom hou ik me wel aan de snelheid. En in geval van de NC ben ik inderdaad aan jakkeren soms tegen het pushen aan. Bij het accelereren gaat het gas maximaal open, rem laat om na de bocht het gas weer helemaal open te draaien (tot de gewenste snelheid). Dat kost brandstof, veel brandstof.
Ik merk dus soms ook het nadeel van 1 remschijf. Het naar 1 kant trekken tijdens het remmen. Ik rem vooral met de voorrem.
 
Ik geloof dat een forkbrace kan helpen tegen het naar 1 kant te trekken.
En true that, ik ga ook wel veel op het gas, maar als het niet kan, dan doe ik het ook niet :p
Ik rij in de stad in 6de versnelling, verbruikt niet zo veel. De remblokjes zijn bij mij denk ik aan vervanging toe, want ik rem enorm veel voor de bochten :P

Accelereren doe ik ook wel tot max, maar niet altijd. Wel bij het oprijden van de snelweg want die oprit is erg kort :P
 
Daar zit het verschil. Op de buitenweg rij ik over het algemeen 20 km/u te hard, in de bebouwde kom hou ik me wel aan de snelheid. En in geval van de NC ben ik inderdaad aan jakkeren soms tegen het pushen aan. Bij het accelereren gaat het gas maximaal open, rem laat om na de bocht het gas weer helemaal open te draaien (tot de gewenste snelheid). Dat kost brandstof, veel brandstof.
Ik merk dus soms ook het nadeel van 1 remschijf. Het naar 1 kant trekken tijdens het remmen. Ik rem vooral met de voorrem.


Dan klopt ons verklaring ongeveer wel. Tegenovergestelde rijstijl van mij.
Ik rem op de motor af en hoeft niet veel hard te remmen.
Maar ik gebruikt altijd de achterrem om wat af te remmen met soms de voorrem erbij om wat harder te remmen.

Zo heeft ieder zijn rijstijl en daar is nix mis mee. Als je de veiligheid van een ieder maar niet in het gevaar brengt
 
Wel herkenbaar bij het aanremmen dat hij wat naar één kan toe trekt. Qua verbruikt. Ik hang behoorlijk aan het gas. Overal ook meestal 20km/u harder behalve in de bebouwde kom. Toch rij ik over het algemeen 1:27/28 misschien komt dat door mijn gewicht. Ik ben niet de zwaarste. Ja.. Qua remmen. Ik rij op de motor niet in de auto. Laat dus de achterrem 99% van de tijd achterwege.
 
Nee hoor. Dat heeft alles met rijgedrag te maken. Als ik binnendoor aan het rijden was kwam ik niet eens aan de 1:22. Terwijl mijn vrouw bij hetzelfde tempo wel rond de 1:24 zat.

Ik rij gewoon netjes met 120 op de teller over de snelweg (45km) en 90 op de secundaire weg (15km). Het is niet zo dat ik aan het boenderen ben ofzo. Ik ben wel 1.93m bij 110kg, dus ik vang wel een beetje wind..... Maar ik merk wel dat de wind een enorme invloed heeft op het verbruik van de NC. Het zal ook wel wat te maken hebben met het toch niet al te grote vermogen en hoge overbrengingsverhouding in de hoogste versnelling. Misschien een tandje erbij achter of eentje minder voor, wat eenvoudiger is vermoed ik.
 
Schijnbaar schakelt de motor soms zelf op of terug midden in de bocht?, Is dit waar?
Lijkt me niet echt handig om ineens een verandering in de aandrijving te ondervinden midden in een bocht. Je gaat er toch vanuit dat je een bocht door kan met dezelfde constante snelheid/kracht.

Dit komt voor maar klinkt erger dan het is. Sterker nog (naar mijn eigen ervaring), heb ik het meestal niet eens door dat 'ie heeft teruggeschakeld omdat het namelijk zo perfect soepel verloopt en hierdoor de versnelling of vertraging blijft behouden. Hetzelfde met het opschakelen, vol accelererend in de bocht hangend en dan nog is het geen enkel probleem. Ik denk eerder dat de beperkende factor het type band is. Ik heb een sportief bandentype wat lekker kleeft en hoef nooit het beste schakelmoment te plannen.

Zoals gezegd, ga lekker proefrijden en test het zelf eens.
 
Het schakelen gebeurd zó snel dat een nagenoeg geen tractieverschil op het achterwiel is waardoor het niet uitmaakt of dit in de bocht gebeurd.
Hoewel ikzelf wel bij klaverbladen enzo even naar standje S schakel om in een lagere versnelling uit de bocht komen. Bijkomend voordeel is dat er in een bocht bijna niet geschakeld wordt.
 
Bezig een navihouder te maken. Van BikeP&R is ie 145 uuro!!!!! Is trouwens wel de mooiste!!
Met 2 stripjes alu, een alu busje van 22mm laten draaien, en 2 spiegel steuntjes gekocht.
Ik gaat hem dan ook omhoog zz. Komt dan net onder de bovenrand van mijn Puig schermpie te zitten. Die van BikeP&R komt op de stuurplaatje van de raisers.
Vind ik toch te laag zitten daar je dan naar beneden moet met je hoofd.
En dan toch wat van de weg situatie mist.
 
Bezig een navihouder te maken. Van BikeP&R is ie 145 uuro!!!!! Is trouwens wel de mooiste!!
Met 2 stripjes alu, een alu busje van 22mm laten draaien, en 2 spiegel steuntjes gekocht.
Ik gaat hem dan ook omhoog zz. Komt dan net onder de bovenrand van mijn Puig schermpie te zitten. Die van BikeP&R komt op de stuurplaatje van de raisers.
Vind ik toch te laag zitten daar je dan naar beneden moet met je hoofd.
En dan toch wat van de weg situatie mist.

Heb me navi aan het stuur met zo bal ding, je moet idd naar beneden kijken maar moet je voor je km teller ook, is wellicht niet de ideale situatie maar voor mij prima helemaal samen met Bluetooth ontvanger met van die plak speakers in me helm.
145 voor een navi beugel :o best prijzig maar dan zal je vast iets moois hebben.
 
Zelf maken kan ook heel goed, maar gebruik dan ook op diverse montagepunten rubber dempers. Dat komt de levensduur van de electronische componenten ten goede.
Ikzelf heb een Garmin Zumo met originele houder, bevestigd via RamMount (idd het bal-systeem).
 
~
Heb me navi aan het stuur met zo bal ding, je moet idd naar beneden kijken maar moet je voor je km teller ook, is wellicht niet de ideale situatie maar voor mij prima helemaal samen met Bluetooth ontvanger met van die plak speakers in me helm.
145 voor een navi beugel :o best prijzig maar dan zal je vast iets moois hebben.[/quot

Dan zit ie bij jouw dus niet in het midden? Dat wilde ik nou ook weer niet. maar ja, kan wel.
Was ik van plan om navihouder op alu stokkie te maken, maar dan zit ie voor de teller uiteraard.
Dus nu maar met 2 alu strips van 20 mm breed aan weerskanten van de houder plaatsen [lassen]
Een stripgaat naar links en de ander uiteraard naar rechts.
En op de korte schuine gedeelte van het stuur komen alu spiegel klemmetjes met m8 schroefdraad erin en daar schroef ik de onderkant van de strip aanvast.

Misschien dak de alustrips nog zwart spuit, dan is de hele beugel zwart.
Of het wat word weet ik niet maar moet wel netjes zijn.
 
Zelf maken kan ook heel goed, maar gebruik dan ook op diverse montagepunten rubber dempers. Dat komt de levensduur van de electronische componenten ten goede.
Ikzelf heb een Garmin Zumo met originele houder, bevestigd via RamMount (idd het bal-systeem).


Das een goede tip ook, rubbertjes. :t. Het gaat idd aardig schokken natuurlijk.
Maar volgens mijn zit het dashboard van een X meer naar voren en iets hoger. Jullie hoeven niet zo laag te kijken.
 
Vanmiddag gek gedaan en een zwart achter tandwiel er op ge z. Nut; nee. mooi; ja.
Vond het wel mooier dan de grijze kleur. Wel de standaard 39 tands aan gehouden.
Jammer alleen dat de flens waar je hem aan monteerd zilver kleurig is want dan was het gehele wiel zwart.
 
\
Heb me navi aan het stuur met zo bal ding, je moet idd naar beneden kijken maar moet je voor je km teller ook, is wellicht niet de ideale situatie maar voor mij prima helemaal samen met Bluetooth ontvanger met van die plak speakers in me helm.
145 voor een navi beugel :o best prijzig maar dan zal je vast iets moois hebben.[/quot

Dan zit ie bij jouw dus niet in het midden? Dat wilde ik nou ook weer niet. maar ja, kan wel.
Was ik van plan om navihouder op alu stokkie te maken, maar dan zit ie voor de teller uiteraard.
Dus nu maar met 2 alu strips van 20 mm breed aan weerskanten van de houder plaatsen [lassen]
Een stripgaat naar links en de ander uiteraard naar rechts.
En op de korte schuine gedeelte van het stuur komen alu spiegel klemmetjes met m8 schroefdraad erin en daar schroef ik de onderkant van de strip aanvast.

Misschien dak de alustrips nog zwart spuit, dan is de hele beugel zwart.
Of het wat word weet ik niet maar moet wel netjes zijn.

Klopt hij zit rechts uit het midden, kan de 12v stekker gebruiken via de 12v aansluiting in de tank koffer en dan loot het kabeltje netjes naar de navi.


Trouwens.
Hebben jullie ook zo last dat je jiffie steeds zo zwaar gaat.
Moet dat scharnier steeds schoonmaken dan gaat die een paar dagen wat soepeler maar daarna gaat die wet steeds zwaarder. Hij schakeld zelfs soms de schakelaar niet eens in en dan kan de bak niet in zijn drive.
Nc750 rijders die daar ook last van hebben?
 
Ik heb gewoon een gsm houder van een neppe GoPro stuurmount en een selfie stick gsm houder gemaakt.
Werkt erg goed voor de X. Alleen niet zo handig in de regen :/


Jiffie is idd zwaar bij mij. Ik spuit die soms in met WD40, maar veel maakt het niet uit.
 
Klopt hij zit rechts uit het midden, kan de 12v stekker gebruiken via de 12v aansluiting in de tank koffer en dan loot het kabeltje netjes naar de navi.


Trouwens.
Hebben jullie ook zo last dat je jiffie steeds zo zwaar gaat.
Moet dat scharnier steeds schoonmaken dan gaat die een paar dagen wat soepeler maar daarna gaat die wet steeds zwaarder. Hij schakeld zelfs soms de schakelaar niet eens in en dan kan de bak niet in zijn drive.
Nc750 rijders die daar ook last van hebben?

Ja kan dan precies de 2 volt snoertje zo de bak in. Netjes. Ook dus zo fijn van deze motoren.

Nee ik heb daar geen last van . Bij mijn is het allemaal schoon.
Is het bij jouw wel vuil? misschien dat dat het is. Bout staat misschien iets te strak ingedraaid?
Zorgen dat de schakelaar soepel gaat met wat WD40 ofzo. Kruipolie oid.
 
Ik heb gewoon een gsm houder van een neppe GoPro stuurmount en een selfie stick gsm houder gemaakt.
Werkt erg goed voor de X. Alleen niet zo handig in de regen :/


Jiffie is idd zwaar bij mij. Ik spuit die soms in met WD40, maar veel maakt het niet uit.


Misschien kan je er een hoesje voor doen.
 
Wat betreft GPS mount:

Ik heb een setje Bruudt scherm beugels gehaald zodat ik m'n scherm in hoogte kon verstellen maar daar heb ik meteen maar een "beugel" bij gemaakt voor m'n GPS. (gezien ik de hoogste stand toch niet gebruikte.)
Boven aan op de foto de overstekende Bruudt beugel
qtNSl7f.jpg


Dan zit je GPS zo:
cJUi3gh.jpg

iAL8Pfc.jpg


Vanaf de andere kant gezien, ik heb geen moeite genomen de beugel te "verbergen", is immers nog een proto-type en ik laat het geheel opnieuw uitvrezen als ik over het complete design uit ben.
De zilveren strips van links naar rechts. Bovenaan zit in het midden een Rammount kogel en daaraan zit dan weer de standaard TT-Mount.
OHUmhcf.jpg

Onderaan zit m'n front camera ge-mount, scherm zit daardoor wel iets hoger dan ik zou willen...
Daar ben ik nog mee bezig... (Camera achter het scherm was geen optie, dan zie je echt niks meer)
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft GPS mount:

Ik heb een setje Bruudt scherm beugels gehaald zodat ik m'n scherm in hoogte kon verstellen maar daar heb ik meteen maar een "beugel" bij gemaakt voor m'n GPS. (gezien ik de hoogste stand toch niet gebruikte.)
Boven aan op de foto de overstekende Bruudt beugel
[afbeelding]

Dan zit je GPS zo:
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanaf de andere kant gezien, ik heb geen moeite genomen de beugel te "verbergen", is immers nog een proto-type en ik laat het geheel opnieuw uitvrezen als ik over het complete design uit ben.
De zilveren strips van links naar rechts. Bovenaan zit in het midden een Rammount kogel en daaraan zit dan weer de standaard TT-Mount.
[afbeelding]
Onderaan zit m'n front camera ge-mount, scherm zit daardoor wel iets hoger dan ik zou willen...
Daar ben ik nog mee bezig... (Camera achter het scherm was geen optie, dan zie je echt niks meer)

Zit super netjes hoor. En ook mooi boven de teller unit. :t . En ook zo hoog mogelijk. Ik zou er nix meer aan doen. :Y
Tis soms zoveel mogelijk de ruimte te gebruiken zoniet wat ruimte te maken/zoeken.

Camera zit ook mooi daar. Ergens anders centraal zal niet meevallen.
Ik heb mijn camera op de linker spiegel gemonteerd, doet het prima daar.
 
Ja kan dan precies de 2 volt snoertje zo de bak in. Netjes. Ook dus zo fijn van deze motoren.

Nee ik heb daar geen last van . Bij mijn is het allemaal schoon.
Is het bij jouw wel vuil? misschien dat dat het is. Bout staat misschien iets te strak ingedraaid?
Zorgen dat de schakelaar soepel gaat met wat WD40 ofzo. Kruipolie oid.

Schakelaar is niet het probleem jiffie gaat niet helemaal terug en ook niet uit, gewoon zwaar dus.
Hij is idd helemaal vuil.
Al div keren schoon gemaakt dan gaat die weer even soepel maar binnen no time weer zwaar.
Zit genoeg speling in kan me jiffie een paar cm op en neer halen.
Zal het bij de 24k beurt eens aangeven.
 
Wegens aanschaf heb ik n akrapovic demper en n toerscherm te koop staan op MP.

Ik heb geen idee hoe ik hier n link kan plaatsen.

Ad nr M1246442679
Ad nr M1246445167
 
Laatst bewerkt:
Schakelaar is niet het probleem jiffie gaat niet helemaal terug en ook niet uit, gewoon zwaar dus.
Hij is idd helemaal vuil.
Al div keren schoon gemaakt dan gaat die weer even soepel maar binnen no time weer zwaar.
Zit genoeg speling in kan me jiffie een paar cm op en neer halen.
Zal het bij de 24k beurt eens aangeven.


Dan denk ik dat je een te kleverige ketting smeer olie gebruikt. Wat
op de scharnierpunt van de jiffy komt en gaat plakken/kleven. Kan niet anders.
 
Moet zo ff de ketting spanning checken. Kan iemand voor mijn ff op het stickertje kijken wat op
de achterbrug staat?
Heb namelijk dat stickertje eraf gehaald.
Dacht 3cm speling. bedankt alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan